![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Pöydällä rakentamisen hyvät ja huonot puolet: + helpottaa eritoten alkuvaiheen rakentelua kun kaikkia voi pöytälevyyn kevyesti heppailemalla asetella paikoilleen ja vielä muuttaa paikkaa jos ei osoittautunutkaan hyväksi. + tämä on jo toinen projektimme joka tehdään pöytälevyn päälle ihan vaan tuota alkuvaiheen rakentelua helpottamaan. - joustoja pääsee koittamaan vasta kun tekele irroitetaan pöydästä. - irroittaminen tapahtuu vasta sitten kun kaikki on hahmoon kasattu. Todennäköisesti ensi viikolla on aika rälläköidä tekele irti emoaluksestaan ja sen jälkeen pihalle suorittamaan joustotestejä. Siinä vaiheessa nähdään mitä ja miten pitää muuttaa tai korjata. Tämä on meillekin ensimmäinen tämän kaltainen projekti, joten on monia asioita joita emme tiedä ennen kuin itse toteamme. Noi bump stoppareiden lyöntialustat on jämptit mutta halutaan joustotesteillä nähdä ihan kongreettisesti kuinka laajat niiden pitää olla. Nyt tehtiin tällaiset ihan niitä testejä varten. Taakse ei tule bump stoppareita. Niinkuin tuolla aiemmin oli puhetta, näillä tikuilla koitetaan kun ne oli jo varastoon joskus hankittu. Jos ne ovat alimitoitettu, pitää tilata kohteeseensa sopivammat. Nythän valikoimat jo Suomessakin ovat paremmat toisin kuin silloin ennen, jolloin saatavana oli vain näitä. Mitä tulee takapanhardiin, se olisi varmaan pitänyt asentaa vasta auton ollessa ajokorkeudessa. Mutta se ei ole mahdollista vielä tässä vaiheessa. Tämä ratkaisu tehtiin tulevia joustotestejä varten. Ongelmana tuossa tulee olemaan se että korin puoleista kiinnityspalkkia ei voi enää pidentää, se on jo nyt liian pitkä. Hitsaussauma joutuu koville kiinnityskohdassaan. Akselin puoleista kiinnitysrautaa voi vielä pidentää ja sitä sitten pidennetään mikäli tarve niin vaatii. Tämä ratkaisu on matkittu Tumpin edellisestä autosta, joka taisi sinne Italiaan lähteä. Tosin meidän toteutus ei varmaan ole viimeistä piirua myöden sama mutta sitä ratkaisua matkiva. Hänellä ratkaisu on toiminut vaikka panhard on todennäköisesti joutunut vielä jopa kovemmalle kuin tässä kokonaisuudessa? ![]() Mutta kuten tuli sanottua, meillä ei ole vielä sitä kokemusta tämänkaltaisista rakennelmista. Joten tietenkin kaikki mielipiteet ja kommentit kiinnostavat vaikka aika jääräpäiseltä rakentaminen on vaikuttanut sivusta seuraajan silmään. Ohjeita tulee mutta silti tehdään oman pään mukaan. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tumpin ratkaisussa tais olla kyllä noi panhardin kopan puoleisen ja akselin väliset korkeuserot paljon pienemmät auton ollessa normaalissa korkeudessa (ei oo nyt kuvaa, mistä vois muistia virkistää) ja muistaakseni panhardin materiaali oli melko tarkoin valittua kamaa.....mitäs matskua toi tanko nyt on? Onko jotain erittäin sitkeätä terästä? Viimeksi muokannut Jare : 01.02.2012 15:07 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ihan ajatus tasolla... mitenköhän näissä offi leluissa mahtais tommonen watt-linkki toimia panhardin tilalla?
Siis tämmöstä systeemiä tarkotan ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Oliko pakko? Kohta Jare taas kertoo kaverinsa Maken autosta, jossa tuota koitettiin.
![]() ![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Piti nopeastikkin hakea kuva Tumpin autosta takaa päin mutta kaikki kuvat olivatkin edestä.
![]() Eli Jare, olet oikeassa, meidän on aikalailla jyrkempi korkeusero. Toi rauta mistä tanko väännettiin on hommattu paikallisesta erikoisliikkeestä ja sen piti olla parempaa. Ja kyseessä ei ole se samainen putki josta teimme nimeltä mainitsemattomaan autoon ne linkit. (jos muistat mitä tarkoitan) Eli materiaali myytiin meille lujana, mutta siitäkin on aikaa kun se ostettiin. Nyt olisi jälkeenpäin turha kysellä myyjältä mitä se muuten oli. ![]() Mutta tehdään ne joustotestit tällä tankolla ja pähkäillään sen jälkeen lisää. Tosin aina vastaanotamme ehdotuksia. Eikös monet ole hyviä piirtelemään kuvan päälle omia versioita. Tuollahan on hyvä kuva minkä päälle visioida. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Niinkuin aikasemmatkin kommentoijat on kirjottanu niin panhardi laittaa akselin liikkumaan sivusuunnassa (akselin puoleinen päähän liikkuu ympyränkaarta) ja tolla kuvan pan-haardilla akselin sivuttaisliike on aika lailla maksimoitu. Eli rungon korvaketta reilusti pidemmäks ja tukea väliin. Akselin korvaketta pidemmäks kans. Ne on noi punaset jutut. Ja sitäki voi tukee ettei se oo pelkkä torni mut sitä en osannu piirtää. Sitte pan-haard toleen jotenki ku toi vihree. Ja akseli keskitetään ajokorkeudella ja akselin sivuliike saadaan minimoitua. Sivuliike on sitä midompi mitä pidempi panhardi on ja vaakasuorassa joustoliikkeen keskellä. |
![]() |
Luokat |
officrossi, porttaaliakselit, putkirunko |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyota land cruiser rj "crossiauto" | artsi777 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 31.10.2011 20:43 |
Myyty Aussie locker HJ, BJ eli tojon isoon perään | lepoantti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.12.2008 09:47 |
V: Chevy > isoon autotraileriin | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 17.04.2006 22:17 |
Järeä puskuri isoon autoon | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 14.04.2006 18:33 | |
Isoon Sormuksen Isäntä | mikk0 | URL | 3 | 18.11.2004 20:56 |