Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.01.2012, 15:07
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Juu, pientä rääkkiä...
Jostain GAZ sivustolta tuli vastaan tuommoiset hienot UAZ kuvat, vissiin rakennettu tällaisen alustalle vaikka ei niistä kirjaimista mitään ymmärtänytkään. Mutta hieno peli on.

Alkaa olemaan jo hummerin mitoissa noin suurinpiirtein katsottuna.


Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.02.2012, 12:35
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

GAZia piti eilen siirrellä tallin pihalla mutta ei startannut, naksnaks vaan.

No perus pakkaspäivä (-15C) niin laitoin töpselin kahdeksi tunniksi letkulämmittimeen kiinni ja hyvin toimi mutta naksnaks jatkui.

Valoista ja puhaltimen toiminnasta tulkkasin että virtaa ainakin on ja tuumasin että startti kenkkuilee.
Hiustenkuivaajalla tunti täsmälämpöä suoraan startin persiiseen ja starttas ihan normaalisti, kasailtu joskus kai vaseliinilla?!?

Ja yhden huoltokohteen loysin samalla, yhdestä tulpanreijästä kierre nyhväisty sileäksi. Joutuu kai helicoil sarjaa hankkimaan ja harjoittelemaan asennusta...

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.02.2012, 20:31
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Joutehommina tässä mietiskellyt moottorin vaihtoa.
Tuossa Opelissa-> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93333
olisi melko ylimääräinen kone+automaattipaketti.

Mistään ei vain meinaa löytyä tuon laatikon välityksiä, luulisin että kyseessä on tuo-> http://en.wikipedia.org/wiki/GM_4L30-E_transmission tai tuo-> http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo-Hydramatic_180 Sama laatikko mutta 3 tai 4 vaihteisena??

Mikäs tässä svapissa voisi mennä pieleen jos ei lasketa kahta pilattua classikkoa?

Itselleni perustelin tätä ajatusta jotenkin näin:

Melkein puolet enemmän hevosia.
Huomattavasti modernimpi kone.
Luultavasti karvanverran taloudellisempi.
Automaatti mukava ajaa.
Irtojakolaatikon vuoksi helppo toteuttaa.
Auto jää luultavasti kilvettömäksi hupilaitteeksi.

Mielipiteitä/tietoa otetaan vastaan, eriasia sitten huomioidaanko suunnittelussa millään lailla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.02.2012, 20:37
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

en edes kurkannu mikä laatikko on kyseessä, joten ampukaa alas jos on ihan huuhaa epäilys laatikon kestosta...

aika jytky pitää laatikon (autom.) olla noilla painoilla, jos meinaa rymytä, tai ajaa maantienopeuksia... eli laatikko EI SAA luistaa YHTÄÄN, ja miten sen eliminoi onkin toinen hyvä kysymys...

mulla kun hetken kyti ajatus tuollaisesta 66 stakin, aattelin tietysti kalsarin värisesti jotain MB sukusta konelaatikko pakettia, ja silloinkin sen laatiko pitäis olla SuperTurbo luokkaan vahvistettu = ei luistoa...

EDIT: helicoil on hyvä, tulpan kierteen korjaussarjoja saa sitten ihan biltemakamanakin, on hiukan erilainen vaan toimiva sekin, kone semmoseen asentoon että on pakoventtiili korjattavast pytyst auki ja paineilmaa pakoputkeen korjauksen ajaks...
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 01.02.2012 20:45
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.02.2012, 21:58
Jontte74 Jontte74 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.04.07
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 159
Perusasetus

http://www.unofficialbmw.com/images/...atic_4L30E.pdf eiks tossa ois pikkasen tietoo siitä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.02.2012, 22:23
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Laatikko vähän mietitytti mutta jos tuon linkin tiedot pitävät alkuunkaan kutinsa niin saattaisi jopa jonkinaikaa kestääkkin.

Maximum Gross Vehicle Weight (Estimate)
3,500 kg (7,716 lb)

Maximum Engine Torque
350 Nm (258 lb-ft)

Ja metsässähän helpottaa päälaatikon kuormaa jakolaatikko ja tiuhempi perävälitys.
Siirtoajossa saattaa vähän rasittua jos ei ole lukkoturbiinia, mikä kyllä luulisi tuossa olevan. Ohjausten rakentelu sitten taas ihan eri juttu, mutta noin niinkuin teoriassa...

Opelin koneessahan vain 204hv ja 270Nm vakiokunnossa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.02.2012, 22:30
p.jäppinen p.jäppinen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 444
Perusasetus

On siinä lukkoturbaani ja se on naurettavan helppo tehdä nappiohjatuksi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.02.2012, 06:18
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja xjxj Näytä viesti
Opelin koneessahan vain 204hv ja 270Nm vakiokunnossa.
Gazin koneessa on 290 Nm (2000-2500 rpm) vääntöä, mutta tehoa vain 115 hv (3200rpm).

Tuo opel + gaz yhdistelmä on varmaan vähän samanlainen ajettava kuin mun bensa-passat + 1800 kg kärry perässä. 193 hv/280 nm ja painoa noin 3400 kg. Kierroksilla kulkee ripeästi, ja väännöllä laiskan pulskeasti. Tuo on tosin manuaali, mutten muuten numerot on sinne päin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 04:52 (GMT +2).