![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Jos nuo diesel 100:set ja 2t öljyt on kerran niin hemmetin välttämättömiä, ja nyky dieseli niin kuivaa/huonoa niin miksei noita sitten kuulu laittaa aina tankkauksen yhteydessä sekaan, ja miten on ylipäätään mahdollista että jollain rekkalla pyyhkästään se miljoona km kolmeen vuoteen ilman sen suurempia remppoja. Samoin kuin jollain taksi transportterilla joku 400000 km samaan aikaan ??? Ja jos joku 77´ mesen ohjekirja sanoo että sinne SAA laittaa ENINTÄÄN 30 prossaa bensaa tms. niin se ei kyllä päde enää tämän päivän laitteissa. Vai päteekö? Nii olitko ite tankkaillu koko talven sitä kaveris transportteria ?? Joku kesälaatu kestää -18 astetta,joku vähemmän ja sitten on näitä välilaatuja joita myydään syksyllä ja keväällä jotka kestää kaikkea siltä väliltä ja talvilaadun kanssa myöskin kaikkea siltä väliltä. Ja jos se kerran vielä kulki niin vettä siellä ei ollut vaan se nimenomaan oli jo hyytymässä sinne suotimeen se dieseli, ja kun tankkasit talvilaatua sekaan ja käyttelit sitä joutokäynnillä niin tankissa ja suotimella ollu aine lämpesi siinä kokoajan ja se rupesi tod.näk pelaamaan sen takia. Ja siinä sivussa se söi sen diesel 100:sen ansiosta sen vesihelmen mikä siellä tankin pohjalla on mahdollisesti ollu mutta jos tuossa on muovitankki niin sinne ei sitä vettäkään kerry juuri lainkaan. Nii ja maanalaisesta säiliöstä se litku saattaa olla jo plussan puolella valmiiksi muutekin eli sekin jo jeesaa. Minun puolesta kaadelkaa mitä haluatte tankkiinne ja uskokaa vaikka kaikki essonbaari jutut. Aivan sama.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sen verran pitää ottaa kantaa, että edellinen kulkine Mitsun L-200 asui kanssa ulkona kesät talvet ja koskaan ei mitään ongelmia käymisen kanssa ennenkuin kansi sano poks. Taisin jonain syksynä unohtaa jopa vaihtaa naftan suodattimen, mutta aina tankattiin pakkasen kestävintä laatua mitä sai. 30:n pakkasesta yön jälkeen käymään ilman lohkolämppäriä.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
En lähesty tätä aihetta sen syvällisemmin, koska en ole kummoinenkaan asiantuntija, mutta kyllähähän Diesel 100 auttaa hätäapuna hyytymisongelmiin.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
.
Lainaus:
En missään kohtaa vissiin maininnut, että tuo diesel100 on pakollinen mutta kylläpä vaan auttaa jos se auto on kohmeeseen mennyt, tai että tuota 2t öljyä on pakko kaataa sinne suodattimeen mutta kylläpä vaan huoltaa pumppua ja suuttimia, minkä helvetin takia tarvii olla niin vaikea ja vääntämällä vääntää niinkuin tuo että miksei joka tankkaukseen tarvitse?!?! Vaihdatko autoon öljyt joka tankkauksella?? Tai joka kerta kun vaihdat öljyt niin vaihdatko laakerit moottoriin? Sitä diesel100 laitetaan tarpeen vaatiessa ja dieselsuotimen vaihdon yhteydessä voi sen suodattimen täyttää 2t öljyllä jolloin se huoltaa/voitelee suuttimet ja pumpun. Eipä tarvitse mennä kuorma-autoihin kun katsoo vaikka mersun vanhoja etukammio koneitakin niin niillä tuupataan se miljoona ilman "isompia" remontteja, ei vaihdeta laakereita tai putkiteta konetta tai muutakaan. Mutta kun kyseessä on henkilöauto tai kuorma-auto niin jokainen ymmärtää että tekniikkakin on hieman eri luokkaa. Mahdat olla koulutukseltasi vähintään ydinfyysikon lisäksi konemestari ja tekniikapuolen insinööri kun tuntuu olevan joka homma tekniikkaa ja fysiikan lakeja myöten varmaa tietoa. Ja kyllä jos eletään tammikuun loppua ja samaiselta shelliltä kaveri tankkaa aina firman kortilla niin se on sitä samaa paskaa koko ajan, talvilaatua eikä mitään kaukaa hakemaasi kesä tai välilaatua. Ja jos max2 viikon välein tankataan tyhjä tankki täyteen niin siellä ei ole mitään kesän jämiäkään mitä seuraavaksi todennäköisesti ehdotat. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tytöt tytöt eläkää ny ruvetko tuksutteleen
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Eipä sitä pölläyttelyä kauaa tarvitse katsella. Ei ei, vaikka kunnon kina onkin aina kunnon kina =D
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Minä en oikein ymmärrä, miksi sitä 2tahti öljyä pitäisi laittaa diisseliautossa yhtään mihinkään? Tai jos tarvitsee, niin eikö sitä pidä lisätä aina polttoaineen sekaan? Sen vaikutusajan voi ihan jokainen itse testata vaikka ajamalla jonkun 2tahti koneen tankin tyhjäksi ja sitten tankkaamalla vain raakaa bensaa tai sitten jättämällä tuorevoitelun tankin täyttämättä. Raportoikaa sitten, kuinka kauan voitelu jatkui sen jälkeen, kun öljyn saanti loppui.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Firman -04 commonrail-transitissa on kulunu suuttimet ja pumppu väljäksi, eli tehot häviää jos vedättää tai koittaa kiihdyttää rivakammin. Kustannusarvio merkkiliikkeessä 4500e, autolla arvoa alle 2000e.
Korjaus: 2% kakstahtia sekaan, niin toimii edes jollakin tapaa paremmin, kun tiivistää ja voitelee pumppua ja suihkuja. Ja ei se öljy siellä sen pahempaakaan saa aikaan, jotkut hurjat ajelee vanhoilla jäteöljyilläkin. Karkea suodatus ja tankkiin. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Jälleen kerran erittäin mielenkiintoinen keskustelu kaikenmaailman lisäaineista ja öljyistä, joita pitäisi lisäillä polttoaineen sekaan.
Pee:n kanssa samoilla linjoilla, ei palstalaisilta uskalla ostaa käytettyä tiisseliautoa ![]() ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tosta 2t-öljystä.
Tuskin tekee hallaa jos laittaa suodattimeen suoraan. Jotkut laittavat kuormaautoissa moottoriöljyä uusin suodattimiin huollon yhteydessä. Näin vältytään useimmin vanhoissa autoissa niiden ilmaukselta. Mutta tuo 2t-öljy antaa varmasti kivan "värin" ilmoille. ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Suomi24:seltako on opit hankittu?? Ja montako luokkaa on vielä peruskoulua käymättä? Joka tapauksessa keskustelu alkaa jo niin kaukana tekniikasta että esitän sen siirtoa tuonne sitsättiin tai lukitsemista tai poistamista. Tai oikeastaan meikäläisen voisi vaikka bannata niin ei tarvisi ottaa kantaa enää mihinkään...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
mää ainakin oon syntyny "jo" 70 luvulla, enkä epäile 2T öljyn lisäämistä POLTTOAINEEN SEKAAN - ainoastaan epäilen pa. suodattimen täyttämistä kokonaan millään muulla tökötillä kuin dieselillä - UGH !
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Olisko näihin voiteluominaisuuksien huonontumiseen jollakulla heittää 100% faktatietoa ? Jotenkin tuntuu että tuo "tieto" on syntynyt kuuluisassa esson baarissa. Meinaan nykypolttoaineiden lisäaineistus on ihan eri planeetalta verrattuna iloiseen 70-lukuun.
__________________
Tumpula Racing Team |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Edittinä että piti oikein lukea tuo ketju läpi enkä omista vastauksista löydä mitään minkä takana en voisi seistä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 29.01.2012 22:53 |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Tuo diesel100 ei auta ainakaan kuormaautoissa jos on kesälaatua talvella.
Tullut itse opittua ihan kokemuksen kautta. Jos ulkona n.-25-30 pakkasta ja diesel mennyt "parafiiniksi" niin siihen ei auta kuin aineiden vaihto ja uudet suodattimet. Ja miellään sitten vasta sitä 100 tankkiin. Eli niin sanottu "ennalta ehkäisy" toimii parhaiten. Eli ajoissa siirtyminen talviaineeseen ja uusi suodatin niin ei pitäisi olla ongelmia. ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]()
oispa mielenkiintosta nähdä / kuulla video, 2t öljyllä täytetyllä suodattimella käynnistyksestä, en usko etteikö voitele, vaan eikö oo melko jytkyä kamaa vs. diesel ? omiin en kyllä uskaltais kokeilla raakana...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Jos kerran kaiken nähneet ja kuulleet rakuunat ei uskalla itse koittaa eivätkä ole nähneet niin kunhan saan kalenteriini tilaa kuvaan teille viedon.
|
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Volvo antaa luvan laittaa samaisen 30 % VW-konsernin 2.5 tdi moottoriin, en kyllä oo kehannu kokeilla, belarkuulla ajellaan toki 15 % bensaa ja loput kesälöpöä yms shaissea :-)
|
#24
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Transporteri veti selvästi pidemmän korren kun siinä oli polttoaineel toimiva lisälämmitin ja moottorin lämmöt oli aika äkkiä jossain 90 astees mittarin mukaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vanhan kempin elvytys | Kovakalu69 | Chit-Chat | 8 | 03.08.2014 12:27 |
Diesel auton käyttö 2012 . | temirhan77 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 29.12.2011 16:41 |
PIKKUMUSTAN ELVYTYS | offipete | Maasturiprojektit | 36 | 27.04.2008 19:43 |
Löpöpytyn elvytys | JiiPee | Chit-Chat | 0 | 01.04.2008 11:09 |
Käkikellon elvytys | S-V | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 01.05.2005 18:39 |