Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.01.2012, 22:38
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Exclamation

Sitä startti-pilottia on sitten kahta eri ainetta.

Joissain kuorma-autoissa (esim Sisu SK ja V6/V8 mersut) on pieni säiliö etupellin alla/konehuoneessa, johon tankataan alkuperäisistä start-pilot pulloista. Siis sellaisesta pullosta missä on vain putken pätkä päässä. Nesteessä on väriaine, josta näkee, kun säiliö on täynnä. Kojelaudan alla on vetonappi, josta pumpataan kerran pari ennen käynnistystä. Melko nätti käynnistys.

Sitten on se yleis mallin pilotti, mitä ruiskitaan imusarjaan. Bensakoneet käynnistyy ihan ok, dieselit ei! Kolisee, paukkuu, ja rauta valittaa. En suosittele sitä ehjille diesel moottoreille.

Molemmista aineista on kokemusta. Tänään viimeksi suhautin pilottia mönkijään, kun ei tuntunut bensa pakkasessa syttyvän. Ei sivuääniä. Joskus olen pakon edessä laittanut perkinsiä ja pajeroa käymään "normi" pilotilla. Kauhea kolina ja kalke, ei hyvää tee koneelle.

Pilotilla on suomessa rikottu monta ehjää moottoria. Ne auton valmistajan asentamat pilottilaitteet eivät moottoreita riko, vaan oma toimi suhauttajat.

Scanioissa on ollut kertakäyttöisiä alumiini kuorisia eetteri kapseleita, jotka rikotaan kylmäkäynnistyksessä.

Tuossa minun Detroit Diesel projekti moottorissa on myös ollut eetteripumppu. Alkup DD osia puuttuu, ja laitan sinne MB 2235 käsipumpun ja säiliön. Imusarjaan ruuvattava suutin tulee Sisu SK-171 mallista. Detroitissa kun ei ole imusarjaa, niin suutin tulee imukäyrään ennen huuhtelupumppua.


Viimeksi muokannut sisua45 : 28.01.2012 22:49
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.01.2012, 11:01
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Kylmä sartti?


Tarviipa kysellä lisää kun en ole ennen raskaan kaluston kannssa peuhannut saati Diisseleitä muutenkaan.

Mikäs siellä diisseli koneessa voi sitten kolista startti apuainetta käyttäessä jos muuten on kone kunnossa? Ja näyttäähän se olevan ihan suotava aine kun Sisuissa ja Mersuissa näköjään ihan valmistaja sellaisen järjestelmän on tehtaalla asentaneet?
Turtle Waxin aine juttujen mukaan ei tekisi mitään takapotkua?

Nätisti ja helposti tuo Volvokin lähti käyntiin apuaineella kytkin ja kaasupohjassa eikä hehkua käytetty ja ihan ilman takapotkua?

Akut mitataan heti maanataina. Hyvin ne kyllä jaksoivat pyörittää Volvon ihan kylmiltäänkin käyntiin ilman apuaineita ja hieman oli pitkä startti eikä virta loppunut.

Onkos kellään tietoa tuosta mankan asentamisesta? 12/ 24, muuntaja vai ei??

t. Ismo Ämmä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Sitä startti-pilottia on sitten kahta eri ainetta.

Joissain kuorma-autoissa (esim Sisu SK ja V6/V8 mersut) on pieni säiliö etupellin alla/konehuoneessa, johon tankataan alkuperäisistä start-pilot pulloista. Siis sellaisesta pullosta missä on vain putken pätkä päässä. Nesteessä on väriaine, josta näkee, kun säiliö on täynnä. Kojelaudan alla on vetonappi, josta pumpataan kerran pari ennen käynnistystä. Melko nätti käynnistys.

Sitten on se yleis mallin pilotti, mitä ruiskitaan imusarjaan. Bensakoneet käynnistyy ihan ok, dieselit ei! Kolisee, paukkuu, ja rauta valittaa. En suosittele sitä ehjille diesel moottoreille.

Molemmista aineista on kokemusta. Tänään viimeksi suhautin pilottia mönkijään, kun ei tuntunut bensa pakkasessa syttyvän. Ei sivuääniä. Joskus olen pakon edessä laittanut perkinsiä ja pajeroa käymään "normi" pilotilla. Kauhea kolina ja kalke, ei hyvää tee koneelle.

Pilotilla on suomessa rikottu monta ehjää moottoria. Ne auton valmistajan asentamat pilottilaitteet eivät moottoreita riko, vaan oma toimi suhauttajat.

Scanioissa on ollut kertakäyttöisiä alumiini kuorisia eetteri kapseleita, jotka rikotaan kylmäkäynnistyksessä.

Tuossa minun Detroit Diesel projekti moottorissa on myös ollut eetteripumppu. Alkup DD osia puuttuu, ja laitan sinne MB 2235 käsipumpun ja säiliön. Imusarjaan ruuvattava suutin tulee Sisu SK-171 mallista. Detroitissa kun ei ole imusarjaa, niin suutin tulee imukäyrään ennen huuhtelupumppua.
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Volvo Fl 6 11 artsi777 O/M/V Ajoneuvot 4 09.09.2010 19:28
Myydään / Vaihdetaan Volvo C 303 FFi O/M/V Ajoneuvot 16 22.06.2010 12:32
Myyty volvo F610-82 5,5m lava+hiab nostin akp O/M/V Muut 0 30.12.2008 13:22
Myyty M:volvo F407-79 ja Volvo F408-85 yms... akp O/M/V Muut 8 13.01.2008 20:07
M/V Volvo 240 -86 khp78 O/M/V Ajoneuvot 0 29.03.2007 20:39


Sivu luotu: 18:45 (GMT +2).