Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.01.2012, 20:12
Teme Teme ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.03.05
Sijainti: Oulunsalo
Viestit: 346
Perusasetus

Käy vähän ajeleen sillä niin lähtee..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.01.2012, 21:31
Karhu85:n Avatar
Karhu85 Karhu85 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.11
Sijainti: muhos
Viestit: 178
Perusasetus

kävi mielessä että laitan bokkerin takas paikalleen ja takalukko päälle ja hirviää penkkarallia vetämään nii lähtee se saatana irti
__________________
KIERROKSIA JA TAITTAANIA!!!!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.01.2012, 21:33
Karhu85:n Avatar
Karhu85 Karhu85 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.11
Sijainti: muhos
Viestit: 178
Perusasetus

kiinni on edelleen hermot on menny,konstit on loppu onneksi huomenna on vkl
__________________
KIERROKSIA JA TAITTAANIA!!!!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.01.2012, 22:05
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Kokeilitteko vetovasaralla? Jos ette niin koitan etsiä täältä kotoa sen omani ja otan mukaan niin koitetaan sitä,perkele neon kahta eri rautaa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.01.2012, 22:13
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

OT:

Viimeinen versio vetovasarasta on se kun työkaverit aikanaan irrottelivat sisun telin paripyöriä. Oli hiukka juminut napaan kiinni vanteet joten kun kaikki muu oli kokeiltu niin 8ton hinausketju kiinni vanteen reikiin, toinen pää auton vetokoukkuun ja neliveto king cabilla niin paljon vauhtia kun neljän metrin matkalle saa... Kolmannella "iskulla" oli irronnut
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.01.2012, 01:08
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis ulommainen kartiorullalaakeri hierassut itsensä kiinni akseliputkeen?

ota esim. puun työstöön tarkoitettu 6mm leveä taltta, ja teroita se molemmilta puolin symmetriseksi hiomalla (ei saa polttaa!)

ja katko se pellistä tehty laakerirullien pitorengas jokaisen rullan kohdalta poikki.

sitten nitkuttelet kapea kärkisillä lukkopihteillä nuo enimmät peltisilput pois.
ja lopiksi koputtelet loput tuosta peltikehästä meisselillä navan sisään.
ja sitten kampea kaikki rullat laakerin alareunaan, ja teräväkärkisillä pihtiillä
aina keskimmäinen pois.

joskus joutuu suorahiomakoneella tekemää tuohon laakerin keski osaan kolon, mutta ei aina

ja kun rullat on pois, niin takimmainen laakerin ulkokooli sopii tulemaan tuon keskiön yli (yleensä), ja sitten kun tuo napa lattialla niin rälläkällä tuo ongelmakooli halki ja kierrätykseen.

p.s kannattaa suojata tuo vetoakselin reikä, ja varoa laakerin lukitus elementin kierteitä akseliputkessa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.01.2012, 10:37
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis ulommainen kartiorullalaakeri hierassut itsensä kiinni akseliputkeen?

ota esim. puun työstöön tarkoitettu 6mm leveä taltta, ja teroita se molemmilta puolin symmetriseksi hiomalla (ei saa polttaa!)

ja katko se pellistä tehty laakerirullien pitorengas jokaisen rullan kohdalta poikki.

sitten nitkuttelet kapea kärkisillä lukkopihteillä nuo enimmät peltisilput pois.
ja lopiksi koputtelet loput tuosta peltikehästä meisselillä navan sisään.
ja sitten kampea kaikki rullat laakerin alareunaan, ja teräväkärkisillä pihtiillä
aina keskimmäinen pois.

joskus joutuu suorahiomakoneella tekemää tuohon laakerin keski osaan kolon, mutta ei aina

ja kun rullat on pois, niin takimmainen laakerin ulkokooli sopii tulemaan tuon keskiön yli (yleensä), ja sitten kun tuo napa lattialla niin rälläkällä tuo ongelmakooli halki ja kierrätykseen.

p.s kannattaa suojata tuo vetoakselin reikä, ja varoa laakerin lukitus elementin kierteitä akseliputkessa
Juu ulompi laakeri kyseessä,helpottavana tekijänä on se että nuiden neulojen pitokehikko oli kokenut luonnillesen poistumisen,eli on jo irti. Tuota mietin itsekkin että nuin mahtaa joutua laakerin purkamaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.01.2012, 01:22
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
OT:

Viimeinen versio vetovasarasta on se kun työkaverit aikanaan irrottelivat sisun telin paripyöriä. Oli hiukka juminut napaan kiinni vanteet joten kun kaikki muu oli kokeiltu niin 8ton hinausketju kiinni vanteen reikiin, toinen pää auton vetokoukkuun ja neliveto king cabilla niin paljon vauhtia kun neljän metrin matkalle saa... Kolmannella "iskulla" oli irronnut
tuo kettinki ei kuulu massavasaraan!

menee nimittäin iskuvoimaa paljon hukkaan, kun ketju lähtee hakemaan suoraa linjaa pisteiden väliin, ja lipsuttelee kaikki lenkit optimiasentoon.

Jos minun pitäs tehdä ISO massavasara vaakasuoriin iskuihin, niin voisin tehdä sen vaikkapa rungoksi 2-3 metriä n. 60 mm rhs palkkia paksulla seinällä, ja liukuun noin 80 rhs sydämmeksi, ja hitsikoneella muutama kymmenen kg? rautaa kylkeen.

ja tuota liukua sitten vois vauhdittaa vaikka tuolla kettinnillä ja autolla, toki pari raavasta miestä ja köysi riittää pitkälle...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.01.2012, 06:48
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ite jouduin täysperäkärriin vaihtamaan renkaita, jotka oli olleet paikoillaan toistakymmentä vuotta. Sinkki vanteen rei'istä läpi ja nykimään. Yksi rengas lähti iha vanilla nykimällä, mut toiseen pitikin jo ottaa iso valtra kaveriksi. Tuli koko kärri pari metriä sivusuunnassa perässä, mut irtos ne vanteet lopulta.
Pokattuun puolikkaaseen kun vaihto sitten paripyöriä, niin piti rakentaa ihan tunkkiviritys väliin. 10t tunkkiin vesijohtoputkea hitsillä takoksi niin, et se on sopiva vanteiden väliin akselin alle ja eikun tunkkailemaan, samalla pillillä lämpöä vanteen kesiosalle. Ja lekaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan hj61 ehyt takanapa Karhu85 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 01.11.2011 22:28
Ln 65 ei lähde käyntiin wnb Tekniikka & Jutustelu 10 21.01.2011 19:42
Ostettu HDJ 80 takanapa _Tero_ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 18.09.2010 18:38
Ostetaan O:HJ60/61 FF takanapa PatrolAss O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 14.03.2009 13:49
HJ61 jarruilta levyt irti, mutta miten? hamaBJ40 Tekniikka & Jutustelu 5 06.06.2007 18:00


Sivu luotu: 05:28 (GMT +2).