![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Valuterästähän näissä vermeissä suurin osa tällasista osista kait on, ja niiden kohdalla ainakin usein suositellaan kuitenkin esilämmitystä ja hidasta jäähdytystä. Jokseenkin samat ohjeet on näkynyt olevan perämurikoihin hitsaamiseen, siellä näkyy ulkomaan kielellä olevan sekä cast iron että nodular cast iron versiota. Valurautaa varmaan siis ne sitten. No, enpä kyllä ole ammattihitsari ja näihin valuosien hitsauksiin varsinkaan en ole kauheasti tutustunut eikä ole kokemusta, siksi apua kysyinkin ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
elikkä kyl valuteräs on huomattavasti helpompaa tavaraa hitsaa ku valurauta.
monet akselit on valuterästä ja migillä saa helposti hitsattuu, tai puikolla. oon ainaki gm 14bolt aksuloista sheivannu pohjasta tavaraa pois ja iha ok48 vetäny ja hyvä on tullu. en usko et akselit olis valurautaa. mutta valurautaa jos hitsaa niin jos vetää sen pillillä punaseks ni on melkei sama millä sen hitsaa kun sillon sekottuminen on suurta, ja halkeamariski vähenee lämpöerojen pienentyessä. kun taas jos kylmänä hitsaa ni tarttee olla oma puikkonsa mikä joustaa jolloin ei halkea vierestä ni helposti. valurauta kun ei oo niin liikeherkkää kun monet muut. seen takii sen lisäaineen tarttee joustaa ettei halkee sit sauma vierest. jos kylmänä hitsaa ni omalla puikolla parin sentin pätkiä ja naputtelee välissä. ei kannattas kamala kuumaks sitte päästää. kokeileppa ottaa siitä lamellilaikalla kipinöitä, jos on valuterästä ni pitäs tulla pitkiä keltasii viivoja, eli samanmoista kun iha paskaraudal. ei tartte esilämmittää. hitsaus vaik just se ok48 tai ok46 jos muuntajalla hitsaat. jos tulee punasia sulkamaisia viivoja ni on valurautaa.ei tartte välttämättä lämmittää muttei haittaakkaa. tärkeet on just se hidas jäähdytys, kääri vaik lasivillaan. ja pieninä pätkinä, sekaan vasaraa. ja puikko jos esappi ni 92.18(puhdas nikkeli) tai 92.58(rauta-nikkeli). toi edit: jos itte tekisin ja hyvän haluisin... oon todennu et on valuterästä, ni hitsaisin ok68.82 puikolla.kestää melko hyvin rasvaa ja muuta tytinää. Viimeksi muokannut tjl : 26.01.2012 19:25 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Valurauta vinssikita | Racingrabbit | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 26.07.2011 22:26 |
Myydään sb chevyn valurauta kannet | Rekisteröimätön | O/M/V Muut | 5 | 26.10.2009 17:53 |
Ikaalisten alueella?? | SuzukiOsku | Tekniikka & Jutustelu | 127 | 05.04.2008 18:52 |
"M"Blazerin -79 valurauta jakolaatikko ja perät | mikakituniemi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 23.08.2007 21:24 |
Lahdesta hitsaria??? | panzer | Chit-Chat | 35 | 23.04.2007 21:03 |