![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ihan mikä hyvältä tuntuu! Mutta ehottomasti olisin rosteripulttien kannalla ihan vaan siitä syystä, et kannat säilyy vuodesta toiseen siisteinä, eivätkä ruostu. Mustat, ja sähkösinkityt ottaa pintaansa ruosteen yhen vuoden mittaan. Tottakai kehätkin naarmuuntuu, jos niitä kivikossa hakkaa teräviin kantteihin, mutta jos "sunnuntaisafariautoon" hankkisin pultteja, niin ruostumattomat.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ääni rosterille, koska itsellänikin on.
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() L- profiili?
Mitenkähän olis jos se lukko kehä olis poikkileikkaikseltaan L mallinen? se nojais sisäkehään eli sisä reuna makaa kiinni sisäkehässä kun ulkoreuna pitelee kumia. Rosteri pulttikin saattas toimia paremmin,senhän voi vääntää kahdeksikolle katkeamatta.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onhan niihin rautaa sisäreunaan jo hitsattukkin ?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Itse taidan laittaa seuraaviin ihan normi kuusiokanta pultit.
Kuusiokolot on aina täynnä shaissea ja kannat muutenkin ruvella. Uppokantasia kuusiokoloja en laita enää mieluusti mihinkään autossa. Tarttuu kanta niin pirusti kiinni, etenkin ruostuessaan, ettei välttämättä lähde enää avaimella auki. (Tietty tilanne on vähän toinen bedlockeissa kuin jossain muussa rakenteessa, jossa kanta kiristetään tiukasti vasten upotusta.) Kierteen ruostuminenkaan ei auta asiaa. Kantaanhan ei sitten millään pihdeillä pääse käsiksi, joten kenttä oloissa voivat aiheuttaa pienen ongelman poikasen.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos kommenteista, ajatus on nyt jalostunut normi kuusiokanta rosteripultteihin. Päivitellään aihetta kun tulee kokemuksia niistä kuinka toimii.
L-profiili on hyvä idea, mut sen L-jupinan pitäis olla juuri oikean kokoinen ja se vaihtelee riippuen käytetystä renkaasta kun se reunan paksuus vaihtelee. Jotkuthan on kuulemma laittanu sinne väliin jonkun sopivan kokoisen muovisuikaleen tai vaikka kiilahihnan, niin sekin estäis tota kupille painumista. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tämmöset niin ei taivu kehät eikä pultit katkee. Korkeus vaan tarkka renkaan mukaan että kiristyy tarpeeksi. Mulla on tossa jotkut halvat rosteripultit.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Bead lock: sissarilla vai ilman? | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 10.07.2010 19:41 |
Poraruuveilla bead lock | LaaLaa | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 22.11.2009 02:03 |
Bead Lock vanteet | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 01.08.2005 23:33 |
Bead lock vanteet 8x15" MYYTY | tapsa4x4 | O/M/V Muut | 18 | 26.01.2005 23:19 |
Bead lock vanteiden kasaus | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 31.12.2004 12:53 |