![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Länpövä arvostan
Mitenkä lämpimiä ovat xj:t sisältä? Oma -90 4.0 ei oikein lämpene, koneen lämpötilat pyörii termarin vaihdon jälkeen siinä 80-90 asteen tuntumassa. Konehuoneessa siinä paisarin vieressä menee putket lämppärin kennolle ja siinä on joku alipaineella ohjattu venttiili mistä puuttuu putki. Venttiilin kun pakottaa nippusiteellä auki(?) niin ohjaamo tuntuu mahollisesti vielä kylmemmältä kuin venttiili vapaana. Liekkö ilmaa jossain? Ilmausruuvejahan en ole mistään löytäny.
Tässähän on kaikennäköistä muutakin laitettavaa, mut lämmin gabiini tekis siirtymistä miellyttävämpiä. ( http://forums.offipalsta.com/showpos...1&postcount=98 )
__________________
Juuri tästä kyseisestä asiasta mitään tiedä.. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä mulla molemmissa on lämpöä riittänyt siinä määrin, että vaikka ulkona oli -20*C ja lattialla ei edes mattoja niin ei päässyt kylmä tulemaan. Silloin kun oli vielä matot pois niin vaikka t- paita päällä olisi ajanut
![]() Se lämppärin kennolle menevä venttiili usein jumittaa, uusi ei maksa kauheita. Tai sitten ohittaa sen kokonaan, tosin siinä tapauksessa myös kesäkelillä nesteet kiertää kennon kautta mikä ei ehkä ole ihan järkevää. Hyvin mahdollista että kennokin on ihan tukossa, auto on kuitenkin yli 20 vuotta vanha ja tuskin on uutta kennoa vaihdettu.. tuskin itse asiassa edes putstattu. Huuhtele "väärinpäin" se kenno (eli normi vesikierron suuntaa vastaan) kuumalla vedellä varovasti, jos saisi möhnät liikkelle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ohitusta suositellaan talvikaudeksi. Omassa oli venttiilissä kaikkia epämääräisyyksiä, mitkä haittas vesikiertoa. Ohitusleikkauksen jälkeen on hytissä tarjennut ihan mukavasti kun saa koneen lämpimäksi.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Mulla on tossa nyt tollanen alipaineventtiili. Jos tuon ohitan, niin mikä on oikea nesteen kiertosuunta? Onko merkitystä kytkenkö ristiin vai suoraan? Tottakai huuhdon kennon kunnolla ja molempiin suuntiin kun kerran letkut on auki, mutta kai sieltä silti voi karstaa irtoilla jos liitänkin "väärinpäin". |
#9
|
||||
|
||||
![]()
mä heitin ton venttiilin kuuseen aikanaan, ainoa havaittava vika on se että se pirttiin tuleva ilma on aina aika kuumaa kun lämppärin vipu on siinä punasella alueella, ja heti sitte siniselle puolelle mentäessä kylmää, semmosta haaleaa, lämmintä vaihtoehtoa ei siitä löydy joten etenkin pidemmillä reissuilla tulee aina vähä hiki jossain vaiheessa kun joutuu sääteleen niitä lämppärin nappeja tämän tuosta että löytää sopivan puhallusnopeuden suhteen siihen lämmönsäätövipuun.
ja on se ilma ainaki sitte ku kone normilämmön saavuttaa (n 2km näillä pakkasilla) senverran kuumaa ettei lasille parana pakkasessa puhaltaa kovin innokkaasti, aikalailla natisee |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Halkaisin venttiilin kun en nähny läpi vaikka vivusta vääntelin niin tommosta sieltä löyty (toka kuva) Ensin se venttiililautasen kumi oli jotenkin liikkunu tai turvonnu, joten se tukki n.90% aukosta. Sitten vielä toi ruskee on "kattilakiveä", tai jotain kovaa moskaa, joka osaltaan tukkii tota vedenkiertoa. Lämpötila kopissa nousi siedettävälle tasolle, lisä ei tekisi pahaa. Täytyy huuhella toi kenno kun pääseen virtaavien vetten luo joskus.
__________________
Juuri tästä kyseisestä asiasta mitään tiedä.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |