Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.01.2012, 20:49
heku80:n Avatar
heku80 heku80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.10
Sijainti: kouvostoliitto
Viestit: 250
Perusasetus

eli voin huoletta porata sen reijän 5mm ja venyttää jousen 5 tuumaseks?

__________________
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä ja niiden yli jos ei muuten ni vaikka vinssaten


hilux -88
hilux -92
camaro -88
malibu -65 myynnissä
siverado 4x4 -85


http://www.eastcoastoffroad.fi/index.html
http://www.fjdc.org/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.01.2012, 21:22
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja heku80 Näytä viesti
eli voin huoletta porata sen reijän 5mm ja venyttää jousen 5 tuumaseks?
vahän kannattaa käyttää harkintaa kuinkapaljo venyttelee jousia...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.01.2012, 01:25
heku80:n Avatar
heku80 heku80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.10
Sijainti: kouvostoliitto
Viestit: 250
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja heku80 Näytä viesti
eli voin huoletta porata sen reijän 5mm ja venyttää jousen 5 tuumaseks?
nii venyttää 5 senttiseksi alko menee vähä tuumat ja sentit sekasin
__________________
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä ja niiden yli jos ei muuten ni vaikka vinssaten


hilux -88
hilux -92
camaro -88
malibu -65 myynnissä
siverado 4x4 -85


http://www.eastcoastoffroad.fi/index.html
http://www.fjdc.org/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.01.2012, 03:38
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

reiän poraaminen myös kannattaa aloittaa pienillä suurennuksilla, puoli milliä esim kerrallaan. niin ei tule tuota ylhäällä olevaa tapahtumaa eteen. jousen venytyksessä sama homma
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.01.2012, 09:10
murkula_:n Avatar
murkula_ murkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: satakunta
Viestit: 980
Perusasetus

Onko kenelläkään tietoa paljonko tuollainen toyotan simpukka kestää painetta?
Itselläni tulee mersun pumppu joka antaa 110bar. Lisäksi vielä hydroassistentti.
Mahtaako kaikki hajotakappaleiksi?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.01.2012, 12:17
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

eikös reikää suurentamalla saa lisää virtausta ja jousella painetta eli reiän suurentaminen ei riko simpukkaa?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.01.2012, 23:36
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ihan hatusta:

eikö tuo pumppu ole lamellipumppu? ja jos paine pumpulla laskee liiaksi niin lamellit eivät kerkiä takaisin kammion seinään.
Siis tuo paine painaa lamellien akselinpuoleisesta päästä lamellit ulos koloistaan, ja jos lamellit jää pohjaan, niin silloin paine/tuotto ei kaikissa oloissa lähde nousemaan.

siis sama efekti kun hihna luistaa lian takia -> tehostus katoaa yllättäen

tuo ohjauksen apusylinteri ei lisää simpukan kuormitusta, toki kaiken muun kuormitus kasvaa, ja jos tuottoa ei lisätä, niin ohjaus hidastuu (siis erityisesti pienillä kierroksilla aika laidasta laitaan kasvaa)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.01.2012, 06:37
heku80:n Avatar
heku80 heku80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.10
Sijainti: kouvostoliitto
Viestit: 250
Perusasetus

[QUOTE=BJ-40/76;839275]Ihan hatusta:

eikö tuo pumppu ole lamellipumppu? ja jos paine pumpulla laskee liiaksi niin lamellit eivät kerkiä takaisin kammion seinään.
Siis tuo paine painaa lamellien akselinpuoleisesta päästä lamellit ulos koloistaan, ja jos lamellit jää pohjaan, niin silloin paine/tuotto ei kaikissa oloissa lähde nousemaan.

siis sama efekti kun hihna luistaa lian takia -> tehostus katoaa yllättäen

eli se ahdistus lähdössä on noita lamelleja varten siis eli se selittää sen ku sitä ei saa hirveän isoksi isontaa
__________________
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä ja niiden yli jos ei muuten ni vaikka vinssaten


hilux -88
hilux -92
camaro -88
malibu -65 myynnissä
siverado 4x4 -85


http://www.eastcoastoffroad.fi/index.html
http://www.fjdc.org/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 09:27 (GMT +2).