![]() |
ohjaustehostimista
miksi paine puoli on rajoitettu pienellä reiällä (3,5mm) ennen letkua joka sitten on 10mm mikä ton tarkoitus on osaako joku viisaampi kertoa ja mitä käy jos tota reikaa isontaa?
|
Joku topicci täällä koski kyseistä hommaa, ja se aiheuttaa huomattavasti kepeämmän ohjausken ja riskimmän myös ilmeisesti. itsellä tuli parin tojotalavan kyydissä toinen tehostimen pumppu niin oli tarkoitus tämä kokeilla tässä talven aikana. muut jotka testanneet ovat kyllä kehuneet tehostusta sen jälkeen
|
Lainaus:
Perinteiseen amerikanautojen tehostimenpumppuun löytyy jopa jonkinlaiset ohjeet miten kasvatetaan virtausta ja painetta: http://westtexasoffroad.homestead.co...rsteering.html |
eli voin huoletta porata sen reijän 5mm ja venyttää jousen 5 tuumaseks?
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34789 |
Lainaus:
|
reiän poraaminen myös kannattaa aloittaa pienillä suurennuksilla, puoli milliä esim kerrallaan. niin ei tule tuota ylhäällä olevaa tapahtumaa eteen. jousen venytyksessä sama homma
|
Onko kenelläkään tietoa paljonko tuollainen toyotan simpukka kestää painetta?
Itselläni tulee mersun pumppu joka antaa 110bar. Lisäksi vielä hydroassistentti. Mahtaako kaikki hajotakappaleiksi? |
eikös reikää suurentamalla saa lisää virtausta ja jousella painetta eli reiän suurentaminen ei riko simpukkaa?
|
Ihan hatusta:
eikö tuo pumppu ole lamellipumppu? ja jos paine pumpulla laskee liiaksi niin lamellit eivät kerkiä takaisin kammion seinään. Siis tuo paine painaa lamellien akselinpuoleisesta päästä lamellit ulos koloistaan, ja jos lamellit jää pohjaan, niin silloin paine/tuotto ei kaikissa oloissa lähde nousemaan. siis sama efekti kun hihna luistaa lian takia -> tehostus katoaa yllättäen:eek: tuo ohjauksen apusylinteri ei lisää simpukan kuormitusta, toki kaiken muun kuormitus kasvaa, ja jos tuottoa ei lisätä, niin ohjaus hidastuu (siis erityisesti pienillä kierroksilla aika laidasta laitaan kasvaa) |
[QUOTE=BJ-40/76;839275]Ihan hatusta:
eikö tuo pumppu ole lamellipumppu? ja jos paine pumpulla laskee liiaksi niin lamellit eivät kerkiä takaisin kammion seinään. Siis tuo paine painaa lamellien akselinpuoleisesta päästä lamellit ulos koloistaan, ja jos lamellit jää pohjaan, niin silloin paine/tuotto ei kaikissa oloissa lähde nousemaan. siis sama efekti kun hihna luistaa lian takia -> tehostus katoaa yllättäen:eek: eli se ahdistus lähdössä on noita lamelleja varten siis eli se selittää sen ku sitä ei saa hirveän isoksi isontaa |
Niin ja sit muistaa et se reiän halkasijan muutois kasvattaa sitä reiän pinta-alaa aika reippaasti. Esim. 3,5mm aukko --> n. 10mm2 ja 5mm aukko --> n. 20mm2.. Eli 1,5mm halkasijan suurennos kasvatti pinta-alan kaksinkertaseksi...
|
Sivu luotu: 21:08 (GMT +2). |