Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.01.2012, 21:38
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Red face

Kaveri tarinoita ei kaivattu, mut kerron kuitenkin! (itte nähty kyllä) Kone pajotettu n.450tkm. kohdilla toistuvien kansi ongelmien takia, tarkoitus oli oikaista lohko. Mäntien ylimmät urat oli 2 mäntää lukuunottamatta venähtäneet 1-2mm väljäksi, mitään ylimäärästähän koneesta ei kuulunut. Std. mäntiä ei suomesta tuolloin saanut ja tuntuivat maksavan hunajaa muutenkin, pelastukseksi koitui kaverin kysely kierros koneistamoilta josta tulikin hyviä ehdotuksia. Kaveri päätyi läheisen koneistamon (kiteen koneistamo) tarjoamaan tarjoukseen, ylikoon männät 0.5mm, poraus ja hoonaus 630e. Lisäksi tais tulla se lohkon ja kannen oikaisu mutta tarkoituksena oli siis kertoa että vaikuttaa olevan 12ht halvempi porata ylikokoon vahvistetuilla männillä kuin ehjätä std. osilla!

Toki purattaa enempi noin mutta tuli helvetin hyvä! Ennen söi öljyäkin vaikkei näkynyt kyllä ulospäin, nyt ei tikusta vaihtovälillä katoa. En usko et olis kauhean pitkään enää mennyt noilla entisillä männillä, kun tuon verran on urat venynyt lisää rakoa tulee varmaan aika nopealla tahdilla. Niin ja tuon lohkon oikaisu ei ollut turhaa kaverin kohdalla, lohko oli kuopalla muistaakseni sylintereiden välistä aika paljon. Niin ja vedot on tuntui kaverin mielestä parantuneen huomattavasti ja kulutus tuntui tippuneen reilusti. Tää on nyt mutu tietoa mutta muistelisin 2litraa sadalle tippuneen..?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.01.2012, 13:39
hacci hacci ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.11.11
Sijainti: nilsiä
Viestit: 34
Perusasetus

siis tohon 630e kuulu kaikki koneistukset ja männät hiluineen? No kunhan puran koneen ja jos sylinterit kunnossa niin kasaan stanu osilla mut jos pientäkin heittoo niin tietty koneistettava. Kiitos nyt kuitenki tiedosta!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.03.2012, 13:55
HojoAna:n Avatar
HojoAna HojoAna ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.10.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj 40 Näytä viesti
Kaveri tarinoita ei kaivattu, mut kerron kuitenkin! (itte nähty kyllä) Kone pajotettu n.450tkm. kohdilla toistuvien kansi ongelmien takia, tarkoitus oli oikaista lohko. Mäntien ylimmät urat oli 2 mäntää lukuunottamatta venähtäneet 1-2mm väljäksi, mitään ylimäärästähän koneesta ei kuulunut. Std. mäntiä ei suomesta tuolloin saanut ja tuntuivat maksavan hunajaa muutenkin, pelastukseksi koitui kaverin kysely kierros koneistamoilta josta tulikin hyviä ehdotuksia. Kaveri päätyi läheisen koneistamon (kiteen koneistamo) tarjoamaan tarjoukseen, ylikoon männät 0.5mm, poraus ja hoonaus 630e. Lisäksi tais tulla se lohkon ja kannen oikaisu mutta tarkoituksena oli siis kertoa että vaikuttaa olevan 12ht halvempi porata ylikokoon vahvistetuilla männillä kuin ehjätä std. osilla!
Juuri kuulin että forssan koneistamossa olisi poraus ~40e sylinteri ja mäntä ~60e paikallisesta varaosaputkasta. Ei kauheen pahalta kuulosta....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.03.2012, 14:08
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

tässä pari kuvaa 12H-t:n koneesta löytyneistä äänilähteistä, oli ruvennut kuulumaan yllättäen jotakin epäilyttävää....ääniin kannattaa suhtautua vakavasti!!



Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.03.2012, 14:23
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

oho!
Oliko paha kalkatus? öljynpaineet hävinny ennen vai jälkeen?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.03.2012, 14:03
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
tässä pari kuvaa 12H-t:n koneesta löytyneistä äänilähteistä, oli ruvennut kuulumaan yllättäen jotakin epäilyttävää....ääniin kannattaa suhtautua vakavasti!!



Olikohan liestynyt tuo ehyen puolen mutteri auki?

Oli muuten täystuho aika lähellä

Ja kun tuo kk. laakeri niin välttämättä öljynpaineissa ei hirveää alenemista.
Tuolle kiertokangelle tulee öljynpaine runkolaakerien kautta, tarkista runkolaakeritkin!
Oliskohan vaihdettu kk laakerit joskus 90 luvun alun laakereihin? ja jäänyt mutteri löysälle?
näyttää NIIN hdj-80 kk vammalta!

Vastaavaan bj-42 nokka-akselinlaakerin vammaan törmännyt! oli muuten työläs löytää vika, kun ei meinannut öljynpaineet riittää, Takimmaisen nokka-akselin laakerin voitelu suoraa pääkanavasta
kone oli laakeroitu noin v.91
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj 60-> 12ht apuva! tdi Tekniikka & Jutustelu 8 18.10.2009 02:13
12ht lohko Pexi Tekniikka & Jutustelu 8 29.04.2009 14:02
Myyty HJ:n 12HT moottori Gegguli86 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 07.01.2009 22:14
Myyty M: 12ht:n syöttöpumppu titanix O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 26.12.2008 20:16
M: 12ht r2ree O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 31.05.2008 20:15


Sivu luotu: 00:18 (GMT +2).