![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kaveri tarinoita ei kaivattu, mut kerron kuitenkin! (itte nähty kyllä) Kone pajotettu n.450tkm. kohdilla toistuvien kansi ongelmien takia, tarkoitus oli oikaista lohko. Mäntien ylimmät urat oli 2 mäntää lukuunottamatta venähtäneet 1-2mm väljäksi, mitään ylimäärästähän koneesta ei kuulunut. Std. mäntiä ei suomesta tuolloin saanut ja tuntuivat maksavan hunajaa muutenkin, pelastukseksi koitui kaverin kysely kierros koneistamoilta josta tulikin hyviä ehdotuksia. Kaveri päätyi läheisen koneistamon (kiteen koneistamo) tarjoamaan tarjoukseen, ylikoon männät 0.5mm, poraus ja hoonaus 630e. Lisäksi tais tulla se lohkon ja kannen oikaisu mutta tarkoituksena oli siis kertoa että vaikuttaa olevan 12ht halvempi porata ylikokoon vahvistetuilla männillä kuin ehjätä std. osilla! Toki purattaa enempi noin mutta tuli helvetin hyvä! Ennen söi öljyäkin vaikkei näkynyt kyllä ulospäin, nyt ei tikusta vaihtovälillä katoa. En usko et olis kauhean pitkään enää mennyt noilla entisillä männillä, kun tuon verran on urat venynyt lisää rakoa tulee varmaan aika nopealla tahdilla. Niin ja tuon lohkon oikaisu ei ollut turhaa kaverin kohdalla, lohko oli kuopalla muistaakseni sylintereiden välistä aika paljon. Niin ja vedot on tuntui kaverin mielestä parantuneen huomattavasti ja kulutus tuntui tippuneen reilusti. Tää on nyt mutu tietoa mutta muistelisin 2litraa sadalle tippuneen..?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
siis tohon 630e kuulu kaikki koneistukset ja männät hiluineen? No kunhan puran koneen ja jos sylinterit kunnossa niin kasaan stanu osilla mut jos pientäkin heittoo niin tietty koneistettava. Kiitos nyt kuitenki tiedosta!
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
tässä pari kuvaa 12H-t:n koneesta löytyneistä äänilähteistä, oli ruvennut kuulumaan yllättäen jotakin epäilyttävää....ääniin kannattaa suhtautua vakavasti!!
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
oho!
Oliko paha kalkatus? öljynpaineet hävinny ennen vai jälkeen? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Oli muuten täystuho aika lähellä ![]() Ja kun tuo kk. laakeri niin välttämättä öljynpaineissa ei hirveää alenemista. Tuolle kiertokangelle tulee öljynpaine runkolaakerien kautta, tarkista runkolaakeritkin! Oliskohan vaihdettu kk laakerit joskus 90 luvun alun laakereihin? ja jäänyt mutteri löysälle? näyttää NIIN hdj-80 kk vammalta! Vastaavaan bj-42 nokka-akselinlaakerin vammaan törmännyt! oli muuten työläs löytää vika, kun ei meinannut öljynpaineet riittää, Takimmaisen nokka-akselin laakerin voitelu suoraa pääkanavasta ![]() kone oli laakeroitu noin v.91 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj 60-> 12ht apuva! | tdi | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 18.10.2009 02:13 |
12ht lohko | Pexi | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 29.04.2009 14:02 |
Myyty HJ:n 12HT moottori | Gegguli86 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 07.01.2009 22:14 |
Myyty M: 12ht:n syöttöpumppu | titanix | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 26.12.2008 20:16 |
M: 12ht | r2ree | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 31.05.2008 20:15 |