Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.01.2012, 20:14
igla111 igla111 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 2
Perusasetus

Kiitos kaikille neuvoista huomenna aletaan pajottamaan napaa


kiitos kaikille neuvoista huomenna aletaan pajottamaan napaa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.01.2012, 21:46
nenonen2 nenonen2 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.09
Sijainti: haapamäki
Viestit: 196
Perusasetus

Joskus helpottaa kun lyö meisselin siihen kartion halkaistuun kohtaan niin että kartio leviää hiukan. Ja siis mielellään ruuvimeisselin.. Eihän se kyllä paljoo tietenkään pääse leviää kun on paikallaan mutta voihan se joskus olla pienestäkin kiinni.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.01.2012, 10:39
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Talking

Helpoin tapa ja "oikea" on lyödä pinnapultin päähän isopäisellä tuurnalla, tietysti vasaraa apuna käyttäen, kartioprikka nousee kuin itsestään. Mitä isompi pinnapultti niin isommat vehkeet sen mukaan.
Jos nyt ei satu olemaan tuurnaa, niin iso pulttikin käy.

Viimeksi muokannut pesix : 06.01.2012 16:27
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.01.2013, 19:54
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Tää olisi nyt edessä. Kuinkas kovaa noihin pultteihin voi lyödä jos käyttää tota pitkämutteri ja lisäpulttimenetelmää?

Mulla on hiukka sellainen tunnelma, että noi Hilman napojen laakerit on ehkä kerran vaihdettu tai ainakin yritetty vaihtaa päätellen navan rungossa olevista lyöntijäljistä noiden kartioprikkojen kohdalla.

Kummassakin etupyörässä on väljää ja ne on pakko korjata eli tää on vähän niinkuin must-win-battle
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.01.2013, 20:13
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Tää olisi nyt edessä. Kuinkas kovaa noihin pultteihin voi lyödä jos käyttää tota pitkämutteri ja lisäpulttimenetelmää?

Mulla on hiukka sellainen tunnelma, että noi Hilman napojen laakerit on ehkä kerran vaihdettu tai ainakin yritetty vaihtaa päätellen navan rungossa olevista lyöntijäljistä noiden kartioprikkojen kohdalla.

Kummassakin etupyörässä on väljää ja ne on pakko korjata eli tää on vähän niinkuin must-win-battle

Kyl ne mulla on aika paljon kestänyt lyöntiä eikä ole vääntynyt kun lyö vähän joka reunalta sitä mutteria ja muistaa jättää vähän väliä ettei väännä mutteria kiinni asti kun ei mahdu muuten irtoamaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.01.2013, 20:23
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VW Taro Näytä viesti
Kyl ne mulla on aika paljon kestänyt lyöntiä eikä ole vääntynyt kun lyö vähän joka reunalta sitä mutteria ja muistaa jättää vähän väliä ettei väännä mutteria kiinni asti kun ei mahdu muuten irtoamaan.
Siis uskaltaa lyödä mutterin sivultakin... .?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.01.2013, 20:27
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Siis uskaltaa lyödä mutterin sivultakin... .?
Kyllä uskaltaa ja itsellä irtos yllättävän helposti kun antaa pienen napakan iskun aina.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.01.2013, 20:29
JuuPeri:n Avatar
JuuPeri JuuPeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.01.07
Sijainti: Vihanti
Viestit: 620
Perusasetus

Minä kokeilin tuota et pitkä mutteri pulttiin ja sitä naputtelee. Alko meneen se mutteri vaan jenkoisa eellä. Lopetin siihen ja otin perinteisesti silleen et naputtelin vasaralla kohtuuella napalukkoon samalla sitä pyörittäen. Pikku hiljaa irtosivat mut meni jonnin aikaa.
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Napalukon yms. kartioprikkojen irroitus HJ60 Tekniikka & Jutustelu 10 13.08.2008 22:08
Napalukon rasvat Tekniikka & Jutustelu 7 25.05.2007 19:17
BJ-42 napalukon kasaus ahku Tekniikka & Jutustelu 6 06.05.2007 08:41
O: dana44 napalukon osa dart69 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 21.01.2007 23:22
Blazer napalukon räjäytyskuva? Blaaseri Tekniikka & Jutustelu 7 07.01.2005 22:51


Sivu luotu: 11:14 (GMT +2).