Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.01.2012, 16:51
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Mikäs kone nyt olikaan kyseessä? 4.0 suora kuutonen, 2.5 nelikko vai V8?

Tää kun kaikesta päätellen on kuitenkin ruiskupeli, niin aloita lukemalla vikakoodit.. niitä voi olla muistissa pitkä lista vaikkei moottorin vikavalo palakkaan. Kyllä tuo minun korvaan joltain anturivialta kuulostaa, vaan vikakohtia sitten voi olla useita

Nuo epämääräiset sammumiset ja ei- käyntiinlähdöt viittaa toisaalta CPS:n vikaan, eli se kampuran asentotunnistin. Ne kyllä yleensä hajoaa niin, että kerrasta poikki ja sitten ei inahdakkaan. Itselläkin kaksi Jeeppiä hyytynyt samalla lailla Jos on rikki niin kone ei saa silloin kipinää. Joskus olen noilla jenkkifoorumeilla ainakin lukenut tilanteita missä on kone oireillut vähän samaan malliin ja sitten hajonnut CPS. TPS myös aiheuttaa kaikenlaista hauskaa käyntiin ja yleensäkin koneen toimintaan. Toisaalta sen pitäisi oireilla myös jatkuvasti (mm. oudot vaihdot/ ei vaihda jos on automaatti, yms..).

Mutta, aloittaisin tosiaan vikakoodeista.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.01.2012, 21:46
JEEPV8 JEEPV8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.04.07
Sijainti: jkl mlk
Viestit: 30
Unhappy

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mikäs kone nyt olikaan kyseessä? 4.0 suora kuutonen, 2.5 nelikko vai V8?

Tää kun kaikesta päätellen on kuitenkin ruiskupeli, niin aloita lukemalla vikakoodit.. niitä voi olla muistissa pitkä lista vaikkei moottorin vikavalo palakkaan. Kyllä tuo minun korvaan joltain anturivialta kuulostaa, vaan vikakohtia sitten voi olla useita

Nuo epämääräiset sammumiset ja ei- käyntiinlähdöt viittaa toisaalta CPS:n vikaan, eli se kampuran asentotunnistin. Ne kyllä yleensä hajoaa niin, että kerrasta poikki ja sitten ei inahdakkaan. Itselläkin kaksi Jeeppiä hyytynyt samalla lailla Jos on rikki niin kone ei saa silloin kipinää. Joskus olen noilla jenkkifoorumeilla ainakin lukenut tilanteita missä on kone oireillut vähän samaan malliin ja sitten hajonnut CPS. TPS myös aiheuttaa kaikenlaista hauskaa käyntiin ja yleensäkin koneen toimintaan. Toisaalta sen pitäisi oireilla myös jatkuvasti (mm. oudot vaihdot/ ei vaihda jos on automaatti, yms..).

Mutta, aloittaisin tosiaan vikakoodeista.
Koneena 4l kutonen vm 96

Ei anna mitään vikakoodeja

Tps on myös vaihdettu

Onko tuo hall-anturin vika mahdollinen?

Esim. Matka-ajossa kun tulee johonkin mäkeen niin kierrokset seilaa, ei vedä silloinkaan tasakaasulla tasaisesti. Eikä tuo nyt näytä toimivan oikein mitenkään muuten kuin pienillä kierroksilla, tänään tuli huomattua
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.01.2012, 21:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Onko katsottu ihan lukijalla koodit, vai virta- avaimesta "on-off"- tyylillä?

Bensapaineet, mittarilla tutkien bensakiskosta?

MAP- anturi? Tulipellistä löytyy.. menee kyllä vähän hakuammunnaksi tälleen. Lämpöanturin ei tällaista pitäisi tehdä, samoiten jos on lambda sökö niin pitäisi oireilla eri lailla, joten niitä en äkkiseltään uskoisi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.01.2012, 22:44
JEEPV8 JEEPV8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.04.07
Sijainti: jkl mlk
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Onko katsottu ihan lukijalla koodit, vai virta- avaimesta "on-off"- tyylillä?

Bensapaineet, mittarilla tutkien bensakiskosta?

MAP- anturi? Tulipellistä löytyy.. menee kyllä vähän hakuammunnaksi tälleen. Lämpöanturin ei tällaista pitäisi tehdä, samoiten jos on lambda sökö niin pitäisi oireilla eri lailla, joten niitä en äkkiseltään uskoisi.
Ei ole tutkittu lukijalla näitä, selviäis varmasti helpommin, mutta kun tuolla romulla ei viiti lähteä kaupunkiin, jää johonkin liikennevaloihin jumiin niinkuin tässä taannoin.

Täytynee arpoa vikoja ja tilata jotain osia..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.01.2012, 00:43
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Oletko mitannut, että se vaihdettu TPS varmasti toimii eikä myöskään sen johdoissa ole vikaa?

Minulla se viallinen anturi oireili just tuolla tavalla. Tulipa jäätyä liikennevaloihinkin joskus jumiin, kun samalla oli se vaihteiston kyljessä oleva kytkin jumissa, niin osasi välillä sopivasti olla auto käynnistymättäkin ja jos starttasi, niin saattoi olla, että lähti käyntiin vaan jollain tietyllä kaasun asennolla.

kun vaihdoin sen kaasuläpän asentotunnistimen ja putsasin sen vaihteiston kytkimen, niin nuo ongelmat loppui täysin.

Nämä ongelmat oli -92 XJ:ssä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.01.2012, 12:06
JEEPV8 JEEPV8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.04.07
Sijainti: jkl mlk
Viestit: 30
Perusasetus

Jatketaanpas tätä, nyt on vaihdettu kampiakselinasennontunnistin myös, ongelmat jatkuvat. Sellainen havainto, että paukkuu imusarjassa välillä lisäksi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.01.2012, 12:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Ei kannata summanmutikassa vaihtaa antureita, siitä ei saa kuin päänsärkyä ja lompakko tyhjenee. Tarkista jollain tavalla ne vikakoodit, ja mittaa ne bensapaineet.

Katso bensansuodatin onko tukossa, on helppo ja halpa vaihtaa. Tod.näk. siellä kuskinpuolen koriaisan sisäkyljessä, takaoven kohdalla on joku ruosteinen vanha kikkare jota kukaan ei ole vaihtanut kymmeneen vuoteen
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Moottorinvalo syttyy/sammuu Nissan-05 Tekniikka & Jutustelu 6 06.02.2011 21:59
BJ sammuu BJ45 Tekniikka & Jutustelu 3 23.04.2008 12:10
Kierrokset nousee itsestään tyhjäkäynnillä??? Tekniikka & Jutustelu 1 16.08.2007 18:10
HJ sammuu ajossa kylmänä samid Tekniikka & Jutustelu 13 12.04.2007 05:05
Nissan KingCab -02 naputtaa tyhjäkäynnillä... Wili Tekniikka & Jutustelu 2 13.11.2006 16:24


Sivu luotu: 04:36 (GMT +2).