Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Jeeppi sammuu tyhjäkäynnillä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=92040)

JEEPV8 19.12.2011 23:01

Jeeppi sammuu tyhjäkäynnillä
 
Kylmänä kun laittaa käyntiin ja antaa käydä jonkin aikaa tyhjäkäynnillä niin vähänajan päästä kone sammuu. Lähtee kyllä käyntiin normaalisti. Välillä myöskin kierrokset nousee johonkin 1500rpm ikäänkuin moottorinohjaus korjaisi kierrosluvun tippumisen. Tyhjäkäyntiventtiili seuraavaksi vaihtoon vai?

Timo_L 19.12.2011 23:10

Koita ensin irrottaa ja putsata. Usein jo se auttaa.

JEEPV8 19.12.2011 23:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 831114)
Koita ensin irrottaa ja putsata. Usein jo se auttaa.

thanks, kokeillaanpa ensin sitä

JEEPV8 20.12.2011 22:57

Putsasin vanhan venttiilin, oli ihan jumissa, tappi ei liikkunut mihinkään. Vaihdoin lopulta uuden tilalle, ei auttanut sekään. Nyt näyttää tekevän tuota lämpimänäkin kierrokset seilaa, meinaa sammua ja toisinaan sammuukin. Mitähän seuraavaksi???

Sten 21.12.2011 20:57

Voi olla joku ilmavuoto imupuolella. Imusarjassa, joku alipaine letku vuotaa tai vastaava. Kannattaa tarkistaa kaikki letkut ja varmista ettei se jarrutehostin vuotaa sekään irrottamalla siihen menemällä letku ja tulppaa sitä. Siinä jotain aluksi ja EGR venttiili on toinen asia mutta siitä pitäisi tulla vikailmoitus jos on uudempi Jeeppi missä on OBD2.

JEEPV8 02.01.2012 16:15

Jatketaanpa vianetsintää, välillä toimi ja nyt ei taas. Ei ota kierroksia jos kaasun painaa pohjaan. johonkin risteykseen kun tulee ja pysähtyy niin sammuu välillä, välillä käynnistyy helposti ja toisinaan taas ei millään ennen kuin odottelee. Imuvuotoa ei ole. Virranjakajan kansi, pyörijä, tulpat ja johdot vaihdettu. Hall anturi ja kampiakselin asennontunnistin putsattu. Noiden osalta en tiedä auttaako putsaus. tyhjäkäynti seilaa myöskin.

Timo_L 02.01.2012 16:51

Mikäs kone nyt olikaan kyseessä? 4.0 suora kuutonen, 2.5 nelikko vai V8?

Tää kun kaikesta päätellen on kuitenkin ruiskupeli, niin aloita lukemalla vikakoodit.. niitä voi olla muistissa pitkä lista vaikkei moottorin vikavalo palakkaan. Kyllä tuo minun korvaan joltain anturivialta kuulostaa, vaan vikakohtia sitten voi olla useita :o

Nuo epämääräiset sammumiset ja ei- käyntiinlähdöt viittaa toisaalta CPS:n vikaan, eli se kampuran asentotunnistin. Ne kyllä yleensä hajoaa niin, että kerrasta poikki ja sitten ei inahdakkaan. Itselläkin kaksi Jeeppiä hyytynyt samalla lailla :D Jos on rikki niin kone ei saa silloin kipinää. Joskus olen noilla jenkkifoorumeilla ainakin lukenut tilanteita missä on kone oireillut vähän samaan malliin ja sitten hajonnut CPS. TPS myös aiheuttaa kaikenlaista hauskaa käyntiin ja yleensäkin koneen toimintaan. Toisaalta sen pitäisi oireilla myös jatkuvasti (mm. oudot vaihdot/ ei vaihda jos on automaatti, yms..).

Mutta, aloittaisin tosiaan vikakoodeista.

JEEPV8 02.01.2012 21:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 835393)
Mikäs kone nyt olikaan kyseessä? 4.0 suora kuutonen, 2.5 nelikko vai V8?

Tää kun kaikesta päätellen on kuitenkin ruiskupeli, niin aloita lukemalla vikakoodit.. niitä voi olla muistissa pitkä lista vaikkei moottorin vikavalo palakkaan. Kyllä tuo minun korvaan joltain anturivialta kuulostaa, vaan vikakohtia sitten voi olla useita :o

Nuo epämääräiset sammumiset ja ei- käyntiinlähdöt viittaa toisaalta CPS:n vikaan, eli se kampuran asentotunnistin. Ne kyllä yleensä hajoaa niin, että kerrasta poikki ja sitten ei inahdakkaan. Itselläkin kaksi Jeeppiä hyytynyt samalla lailla :D Jos on rikki niin kone ei saa silloin kipinää. Joskus olen noilla jenkkifoorumeilla ainakin lukenut tilanteita missä on kone oireillut vähän samaan malliin ja sitten hajonnut CPS. TPS myös aiheuttaa kaikenlaista hauskaa käyntiin ja yleensäkin koneen toimintaan. Toisaalta sen pitäisi oireilla myös jatkuvasti (mm. oudot vaihdot/ ei vaihda jos on automaatti, yms..).

Mutta, aloittaisin tosiaan vikakoodeista.

Koneena 4l kutonen vm 96

Ei anna mitään vikakoodeja

Tps on myös vaihdettu

Onko tuo hall-anturin vika mahdollinen?

Esim. Matka-ajossa kun tulee johonkin mäkeen niin kierrokset seilaa, ei vedä silloinkaan tasakaasulla tasaisesti. Eikä tuo nyt näytä toimivan oikein mitenkään muuten kuin pienillä kierroksilla, tänään tuli huomattua

Timo_L 02.01.2012 21:55

Onko katsottu ihan lukijalla koodit, vai virta- avaimesta "on-off"- tyylillä?

Bensapaineet, mittarilla tutkien bensakiskosta?

MAP- anturi? Tulipellistä löytyy.. menee kyllä vähän hakuammunnaksi tälleen. Lämpöanturin ei tällaista pitäisi tehdä, samoiten jos on lambda sökö niin pitäisi oireilla eri lailla, joten niitä en äkkiseltään uskoisi.

JEEPV8 02.01.2012 22:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 835591)
Onko katsottu ihan lukijalla koodit, vai virta- avaimesta "on-off"- tyylillä?

Bensapaineet, mittarilla tutkien bensakiskosta?

MAP- anturi? Tulipellistä löytyy.. menee kyllä vähän hakuammunnaksi tälleen. Lämpöanturin ei tällaista pitäisi tehdä, samoiten jos on lambda sökö niin pitäisi oireilla eri lailla, joten niitä en äkkiseltään uskoisi.

Ei ole tutkittu lukijalla näitä, selviäis varmasti helpommin, mutta kun tuolla romulla ei viiti lähteä kaupunkiin, jää johonkin liikennevaloihin jumiin niinkuin tässä taannoin.

Täytynee arpoa vikoja ja tilata jotain osia..

vmt 03.01.2012 00:43

Oletko mitannut, että se vaihdettu TPS varmasti toimii eikä myöskään sen johdoissa ole vikaa?

Minulla se viallinen anturi oireili just tuolla tavalla. Tulipa jäätyä liikennevaloihinkin joskus jumiin, kun samalla oli se vaihteiston kyljessä oleva kytkin jumissa, niin osasi välillä sopivasti olla auto käynnistymättäkin ja jos starttasi, niin saattoi olla, että lähti käyntiin vaan jollain tietyllä kaasun asennolla.

kun vaihdoin sen kaasuläpän asentotunnistimen ja putsasin sen vaihteiston kytkimen, niin nuo ongelmat loppui täysin.

Nämä ongelmat oli -92 XJ:ssä.

JEEPV8 09.01.2012 12:06

Jatketaanpas tätä, nyt on vaihdettu kampiakselinasennontunnistin myös, ongelmat jatkuvat. Sellainen havainto, että paukkuu imusarjassa välillä lisäksi.

Timo_L 09.01.2012 12:45

Ei kannata summanmutikassa vaihtaa antureita, siitä ei saa kuin päänsärkyä ja lompakko tyhjenee. Tarkista jollain tavalla ne vikakoodit, ja mittaa ne bensapaineet.

Katso bensansuodatin onko tukossa, on helppo ja halpa vaihtaa. Tod.näk. siellä kuskinpuolen koriaisan sisäkyljessä, takaoven kohdalla on joku ruosteinen vanha kikkare jota kukaan ei ole vaihtanut kymmeneen vuoteen :D

jappe 09.01.2012 20:52

Sammuminen
 
Minulla Grand Cherokee 5.9l sammui tyhjäkäynnistä esim valoissa. Vika oli happianturissa ja vikavalo kyllä paloi. TPS rikkoutuminen Wranglerissa aiheutti pätkimista ja sammumista isommilta kierroksilta.


Sivu luotu: 06:45 (GMT +2).