Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.12.2011, 16:40
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

Kummallisesti vaan isosta töyssystä syttyi. Sinällään vois kyllä olla säädin ku kerrasta napsahti. Kuinkas laturista saa suoraan mitattua että pelaako se?
Perkele ku huomenna tarvis jahtiin!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.12.2011, 20:36
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.770
Perusasetus

Omassa läjässä syttyi kans aikoinaan kyseiset valot, jännitteensäädin oli palanut...laitoin uuden säätimen ja se paloi alta minuutin. Sitten laturi korjaaja mittasi laturin, ja se oli palanut (jotain mitä ei kannattanut enää uusia, oisko ollu ankkuri tai sitten "ulkokehä").
Toisella kerta kun valot syttyi niin silloin vika oli katkennut laturinremmi, eli ei ladannut niin valot syttyi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.12.2011, 21:17
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Jännitteen säädin melko varmaan, motonetistä uutta tilalle ja ota mekaaninen, tuo elektroninen ainakin aiheuttaa tuota joulukuusi efektiä. Tosin mekaaninenkin menee sekasin kun vettä yli metri. Itse tosin vaihdoin boschilaisen tuonne tilalle.
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.01.2012, 20:21
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

Muutos latausongelmaksi


Motonetin kautta 30 köyhempänä toivoa täynnä kotia kohti.
Uusi jännitteensäädin lumituiskussa paikalleen ja armotonta starttausta.
Kaikki joulukuusenkynttilät sammui, mutta kuinkas kävikään. "Lataus" jännite 11,9V...

Nyt se ei siis lataa, mutta latausvalo ei sitä ilmaise. Olikos se niin, että latausvalo ilmaisee magnetoinnin toimivuutta?

Laturi lienee kypsä, mistäs uusi vähä tehokkaampi tilalle?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.01.2012, 21:14
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.195
Perusasetus

Tuleekos tuossa uudet laturin hiilet säätimen mukana.
Joskus tekee ton joulukuusi jutun toyotat jos hiilet loppuu.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.01.2012, 21:19
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

Ei tule hiiliä, mietin kyllä et meniskö pelkillä hiilien ja laakerien vaihdolla.
Alkoi vaan epäilyttää kun lataus oli vielä auton mittarin mukaan siinä 14 voltin liepeillä vähä ennen kun sitten kyrvähti varmaankin säädin ja laturi samaan aikaan.

Vois kyllä uusia laturin jos sais vähän tehokkaampaa tilalle. Orginaali lienee 60A:rinen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.01.2012, 21:24
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.195
Perusasetus

Eikös noi vaihtovirtalaturit lataa täysillä hiilten loppuun asti ja lakkaa lataamasta sitten kokonaan.
Ainakin omassa vanhanmallin hj:n laturissa oli niin lataus loppu ja saatto saada vielä hetkeksi kolauttamalla lataan vähäksiaikaa käynnissäollessa.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.01.2012, 21:37
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jugga Näytä viesti
E Orginaali lienee 60A:rinen.
45A

Jotain pakettimitsujen latureita on kuulemma laitettu, missä on alipainepumppu perässä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.01.2012, 22:50
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Stedt- Näytä viesti
Itse tosin vaihdoin boschilaisen tuonne tilalle.
Tälläsestä ois kyllä kiva nähdä käytännön toteutuksia ja etenkin niistä kytkennöistä. Eikös niissä kytkennöissä ole kuitenkin jonkunlaista puuhaa kun toi orkkis jännitteensäädin kai pitää kuitenkin jättää peliin että kaikki vehkeet pelaa?

Itsekin olen tuota Boschilaista unelmoinut mutta ei ole pitkään aikaan ollut tiloja tehdä mitään mutta nyt tuokin ongelma on poistunut..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Jotain pakettimitsujen latureita on kuulemma laitettu, missä on alipainepumppu perässä.
Jos Boschilaista halajaa niin Vanette Cargo (2.3D, 90 luku) taitaa olla ainoa mistä löytyy jonkun verran potkua (90A) ja alipaine, ja näyttäisi kuvien ja mittojen perusteella olevan ihan sovitettavissa Läjään.

Aikanaan kun väsäsin Nivaan Boschilaista niin kehitin näin hienon adapterin ja jollain ton tyylisellä ratkaisulla toi Nissanini laturi olisi sovitettavissa :-)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jugga Näytä viesti
Uusi jännitteensäädin lumituiskussa paikalleen ja armotonta starttausta.
Kaikki joulukuusenkynttilät sammui, mutta kuinkas kävikään. "Lataus" jännite 11,9V...
Saattaapihan se olla vääränlainenkin. Aikanaan kun oman Läjän epätoivoista latausta koitin hieroa niin koitin muutamaakin eri luettelojen myymää säädintä ja ainoa toimiva oli se peltikuorinen mekaaninen jossa lukee Motonetin myymänäkin New Era.

Omassahan on uusi/tehdaskunnostettu laturi ja parikin uutta orkkisäädintä testattu ja aina vaan on jännite kierroksista ja kuormasta riippuen 12.2 ja 15.5 välillä vaikka on tutkittu kytkentäkaavioiden, kissojen ja koirien kanssa ja pitkän linjan autosähkärin toimestakin mutta en jaksa enää välittää.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.01.2012, 23:04
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Tälläsestä ois kyllä kiva nähdä käytännön toteutuksia ja etenkin niistä kytkennöistä. Eikös niissä kytkennöissä ole kuitenkin jonkunlaista puuhaa kun toi orkkis jännitteensäädin kai pitää kuitenkin jättää peliin että kaikki vehkeet pelaa?
LJ:ssä ei taida olla latauksen merkkivalon takana mitään?
RJ:ssä joutu vähä miettimään, ku asentelin bossilaisen orkkislaturin paikalle. Siinä automaattiryyppy on nimittäin vedetty samasta kuin merkkivalo, ja herätteen jos kytkee suoraan, niin auto ei sammu.
Jännitteensäädintä ei tarvinnu jättää, mutta kytkin vaihtoreleen, jota ohjataan virtalukolta tulevalla herätteellä. En muista enää itekkään, miten se tuli vedettyä, mutta latauksen merkkivalo käytännössä vain vilahtaa kun virrat kääntää päälle, mutta se riittää siihen, että automaattiryyppy menee päälle. Sitten kun virrat katkaisee virtalukolta, niin laturilta katkeaa herätekkin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.01.2012, 14:58
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

Lainaus:
LJ:ssä ei taida olla latauksen merkkivalon takana mitään?
Joulukuusenvalot on oletettavasti juurikin tämän takana?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.01.2012, 14:56
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

Lainaus:
Jos Boschilaista halajaa niin Vanette Cargo (2.3D, 90 luku) taitaa olla ainoa mistä löytyy jonkun verran potkua (90A) ja alipaine, ja näyttäisi kuvien ja mittojen perusteella olevan ihan sovitettavissa Läjään.

Saattaapihan se olla vääränlainenkin. Aikanaan kun oman Läjän epätoivoista latausta koitin hieroa niin koitin muutamaakin eri luettelojen myymää säädintä ja ainoa toimiva oli se peltikuorinen mekaaninen jossa lukee Motonetin myymänäkin New Era.

Omassahan on uusi/tehdaskunnostettu laturi ja parikin uutta orkkisäädintä testattu ja aina vaan on jännite kierroksista ja kuormasta riippuen 12.2 ja 15.5 välillä vaikka on tutkittu kytkentäkaavioiden, kissojen ja koirien kanssa ja pitkän linjan autosähkärin toimestakin mutta en jaksa enää välittää.
Motonetistä tuli aika liuta latureita valittavaksi kun laittoi hakusanaksi alipainepumpulla. Löytys varmaan suoraankin istuva kun kaikki näkis. Tai jos joku on jo sovittanu.

Vanhassa ja uudessa valmistaja oli New Era. Eli vois olettaa, että pelais.

Aikasemmin jännitemittari pompsahti auton oman mittarin mukaan heti aina tuonne alueen yläpäähän kun auton sai käyntiin. Tietysti tyhjäkäynnillä vajosi kun ei kierroksia riittävästi.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.01.2012, 17:20
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Tälläsestä ois kyllä kiva nähdä käytännön toteutuksia ja etenkin niistä kytkennöistä. Eikös niissä kytkennöissä ole kuitenkin jonkunlaista puuhaa kun toi orkkis jännitteensäädin kai pitää kuitenkin jättää peliin että kaikki vehkeet pelaa?
Juurikin tuollanen vaneten 90A laturi tuli laitettua, vetäsin vaan uuden merkkivalon ja pitiköhän tuolle laittaa virtalukolta + ,oli kuitenkin just toisinpäin kun orginelli kytkentä. Sitten vaan akulle + ja emmä tainnu muuta kytkeä. Orkkis jännitteensäätäjän purin pois. Isoin homma oli löytää sopiva hihnapyörä, kun laturin akseli oli eri kokoa, kävin tönkämässä joensuun Ampi sähköstä "miljoona" laatikoita ja löysin sopivan. Sitten vielä piti tehdä adapteri tuohon orkkis laturin kiinnikkeen ja uuden väliin, eli lattarauta ja kummallekkin puolelle uudet korvakot. Myös säätörauta piti tehdä uus koneen kylkeen, pitää jossain vaiheessa räpätä kuvat, mut ei se ihan bolt-on ollu.
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 04.01.2012, 09:48
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

Voi hitsinpimpula


Kävin loukuilla ja vitutus alkoi 3km matkan jälkeen, ei latausta ja joulukuusi alkoi taasen palamaan... taisi siis hajota uusikin jännitteensäädin. PERKELES

Täytynee ruveta isompaa laturia katteleen.

ps. rautoihin oli näätä taas eksynyt, tämä lievitti muuten kasvavaa vitutusta.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 05.01.2012, 21:20
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

LJ70 sähkökaaviota


Löytyykös joltain / jostain sähkökaaviota tuohon läjään. Vois setviä millä piuhoituksella saa kaiken pelaamaan oikein laturilla jossa sisäinen säädin.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
lj, ongelma, sulake, sähköt, toyota


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Land Cruiser KJ90 T-Belt valon nollaus Mojoman Tekniikka & Jutustelu 6 09.08.2012 20:11
Ruuvi pulma HCK Tekniikka & Jutustelu 6 29.11.2011 08:55
teho filter (ilmanputsari) tietoa vailla tikpe Tekniikka & Jutustelu 2 06.08.2011 08:32
T-BELT valo Hilux joa Tekniikka & Jutustelu 5 23.11.2008 16:08


Sivu luotu: 11:24 (GMT +2).