Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.12.2011, 11:14
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja OPA Näytä viesti
ja jos käännät lehdet toisinpäin niin ei mene enää katsastuksesta läpi.
Juu siis akseliväli ei saa muuttua.
Etupakat himottaisi kääntää toisinpäin etuylityksen syömiseksi mutta kun ei niin ei

Ittellä tractionbarit toteutettu traktorin työntövarsilla. Perämurikoiden päällä tornit joista varret runkoon. Itseasiassa takana varsi piti vahvistaa putkella kun vääntyi voiman edessä.
Edessä ei sovi olemaan murikan päällä käytännössä kuin kiinnike sille varrelle.
Nämä ei rajoita joustoja.

BJ andylla on kyllä asiaa tuossa kommentissa. Berttoja ei valmisteta enää niin kannattaa harkita raiskaamista jos yksilösi on originaali.

__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.12.2011, 11:32
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus



Eli tälläinen lähes originaali (100% ruosteeton!). Saattaapi olla kyllä, että tuo SOA jää tekemättä. Ajattelin sitä lähinnä jousituksen pehmentämisen takia ja kuitenkin täytyy ohjaustehostin hommat rakentaa uusiksi, kun nyt on joku chevyn halki oleva simpukka paikallaan. Tehostimen kun uusin niin eteen tulee HJ levyjarrut ja taakse HJ:n FF-taka-aksula
(BJ:n välityksillä tietty).

Museo autoa tuosta ei olla tekemässä, vaan sellainen leppoisa kesä cruisailu auto, eli siis avona tarkoitus ajella.

Minkäs kokoiset renkaat tuossa mahtaapi mahtua pyörimään, jos ei rupea SOA väsäämään?
Tavoitteena jotkut kapeat,karkeat ja kohtuu korkeat...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.12.2011, 11:58
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Tee kompromissi! Itellä oli ihan samat pähkäilyt aikanaan, ja päädyin tähän ratkaisuun. Apuvieterit alle ja lehtiä pois, itellä 4 lehteä nurkassaan ja alkuperäinen pintakovuus on tiessään. Noilla bemmin vietereillä nousee kyllä reilusti, suorilla lateilla oleva soa korkeus taitaa tulla.. Taka iskarit eteenkin niin tulee vielä vähän ulosjoustoakin, vajailla latipakoilla joustaa vielä ulospäinkin. Eikä oo yhtä kiikkerä kuin soa löysillä pakoilla, kardaanit ei ruvennut itellä täristämään ja traction bar ei täysin pakollinen sillä akselin alapuolelta kiertävä lati tukee akselin kiertymistä paremmin. Kallio hyppelyyn tai vastaavaan varmaan täysin pakollinen..Heh!

Toinen etukulma vaikuttaa ahtaalta mutta onnistuu!! Nousee kuitenkin reilusti, ja tuon mallin vieterit menee langat sisäkkäin joten ei paljon tilaa tartte. Jos rupeaa kiinnostamaan, voin laittaa kuvia tingeleistä mitkä itse survoin paikalleen. Takapää tosi helppo! Eikä tartte muutoskatsastella, apujouset saa olla! Tuossa kuvassa alla 285/75 R16 ja ei tee tiukkaa, 35" menis varmaan hienosti vielä.

Ai niin! Ja ohjaustingeleille ei tarvitse tehdä mitään! Tosin säätää vain että auto kulkee ratti suorassa eteenpäin.. Ohjaustangon kulma muuttuu niin paljon että joutuu vähän säätämään, tankohan tavallaan sivusuunnassa lyhenee kun kulmaa tulee pystysuunnassa.. Olipas vaikeesti sanottu! Mut jos tarpeen voin pistää kuvajaisia. Iskarit oltava kunnossa tuon jälkeen, tulee pomppuisaa kyytiä muuten!



URL=http://imageshack.us/photo/my-images/683/19122011399.jpg/][/URL]
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.12.2011, 12:02
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _Metal_ Näytä viesti


Eli tälläinen lähes originaali (100% ruosteeton!). Saattaapi olla kyllä, että tuo SOA jää tekemättä. Ajattelin sitä lähinnä jousituksen pehmentämisen takia ja kuitenkin täytyy ohjaustehostin hommat rakentaa uusiksi, kun nyt on joku chevyn halki oleva simpukka paikallaan. Tehostimen kun uusin niin eteen tulee HJ levyjarrut ja taakse HJ:n FF-taka-aksula
(BJ:n välityksillä tietty).

Museo autoa tuosta ei olla tekemässä, vaan sellainen leppoisa kesä cruisailu auto, eli siis avona tarkoitus ajella.

Minkäs kokoiset renkaat tuossa mahtaapi mahtua pyörimään, jos ei rupea SOA väsäämään?
Tavoitteena jotkut kapeat,karkeat ja kohtuu korkeat...
HJ:n akseli on leveempi kun BJ:n,joudut kaventamaan.
33"12,5/15 renkaat mahtuu pyörimään ilman korotuksia eli 33"10,5/15 olis hyvä koko tai 235/85.16.

Unoha se soa ja laita vaikka parapooliset latit alle.
Pirun siistin ja originaalin näkönen yksilö joten eiköhän huonompiakin löydy piklottavaks ja offikäyttöön.

Viimeksi muokannut Murros : 25.12.2011 12:03 Perustelu: Lisää perusteluja.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.12.2011, 13:22
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Nii se taitaa olla jotain 6 senttiä leveempi eli ei tarvi välttämättä kaventaa. Tai jos jostain löydät J75 :sen akselit niin ne on suunnilleen saman levyiset joskin jousipukkien paikkaa joutuu nissäkin hieman muuttamaan.

Tuo on kyllä niin siisti peli että tuota ei enää kannata offata rusinaksi vaan etsi siihen joku homeisempi aihiio...

Mitä taas jousituksen pehmeyteen tulee niin jos haluaa ajaa mukavalla autolla niin se on sitten ihan joku muu. Bertta on bertta eikä sovi silkkiperseille.

Niitä jousi voit vaikka kokeeksi koittaa öljytä , se saattaisi hieman pehmentää niitä mutta lehtijousi on rahtijousi .

Nuo parabeli jouset oli ihan metka ehdotus. Liekköhän niitä kukaan kokeillu mihinkään??
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.12.2011, 16:19
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Nii se taitaa olla jotain 6 senttiä leveempi eli ei tarvi välttämättä kaventaa. Tai jos jostain löydät J75 :sen akselit niin ne on suunnilleen saman levyiset joskin jousipukkien paikkaa joutuu nissäkin hieman muuttamaan.

Tuo on kyllä niin siisti peli että tuota ei enää kannata offata rusinaksi vaan etsi siihen joku homeisempi aihiio...

Mitä taas jousituksen pehmeyteen tulee niin jos haluaa ajaa mukavalla autolla niin se on sitten ihan joku muu. Bertta on bertta eikä sovi silkkiperseille.

Niitä jousi voit vaikka kokeeksi koittaa öljytä , se saattaisi hieman pehmentää niitä mutta lehtijousi on rahtijousi .

Nuo parabeli jouset oli ihan metka ehdotus. Liekköhän niitä kukaan kokeillu mihinkään??
Kenni nimimerkillä on parapoiliset turbobertan alla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.12.2011, 17:43
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus

No joo noi apuvietärit vois olla yks vaihtoehto.. Pistätkö niistä vähän lisää kuvia. Minkä nuo on? BMW e30?
Parabeli jousia myös kattelin ja ainakin valmistajan sivuilla ei mielestäni enään noita ollu enään nettikaupan puolella ja luultavasti ylihintaiset.

HJ:n akselin leveys on kyllä tiedossa. Enpä meinannu siitä ottaa ongelmaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.12.2011, 23:37
4x4_88:n Avatar
4x4_88 4x4_88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.12.06
Sijainti: SUOMI
Viestit: 286
Perusasetus

Ei, ei, ei ja EI SOAaa!
Laita vaik sitten apukierrejouset BJ:n alle.

Tuon on kyllä niin hieno yksilö että toi kelpais museoautoksi. Noh... kukin tavallaan....
__________________
BJ40 ´75
http://www.offroadoulu.com/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kipinä mielipiteitä? aslakki Tekniikka & Jutustelu 5 21.08.2011 10:54
Ostetaan Mielipiteitä renkaasta Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 1 06.04.2009 12:17
mielipiteitä cuulerista jv Tekniikka & Jutustelu 5 21.10.2008 05:24
BIODIESELPURISTIN, mielipiteitä? Urbancityboy Chit-Chat 21 29.06.2008 17:55
Mielipiteitä oikeuksistani? Jonzan Chit-Chat 27 12.04.2008 15:12


Sivu luotu: 18:41 (GMT +2).