![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuo klonksahdus voi kuulua kyllä teoriassa melkein mistä vain, helpointa on etsiä jos olisi kaveri kääntämässä rattia erilaisilla tyyleillä (nopeasti heiluttaen, hitaasti laidasta laitaan, yms.), ja itse olet siellä auton alla käsillä kokeilemassa missä tuntuu väljää tai mistä ääni kuuluu. Kato nyt ainakin: - Panhardin kiinnitys; katso sekä korin että akselin pää, sekä korissa oleva kiinnike ettei pultit ole löystyneet. - Tukivarsien puslat (tuon ikäisissä monesti jo varsin kuluneet, esim. itsellä '98 ZJ ja kilsoja ~165tkm, kaikissa 8kpl. tukivarsissa puslat oli enemmän ja vähemmän entiset; pahimmat oli etupään alavarret) - Pallonivelet (tosin ne pitäisi klonksua ajossa esim. routarailoissakin jos on enemmän kuluneet) - Simpukassa/ ohjausnivelistössä väljää - Vetaritkin voi olla väljät, mulla alkoi repsikan puolen CV- nivel päästää ihme naukaisun/ klonksahduksen ratti reilummin käännettynä, ja jonkin ajan päästä kulmassa sitten paukahtikin kokkareiksi pienessä kallionypäytyksessä ![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
jep vaihtoehtoja äänen aiheuttajaksi on kyllä paljon,,
-panhard/kori kiinnitys pitäis olla ok pitää tarkistaa se mulk,, pallonivel ![]() -tukivarsien puslat kyllä voisi vaihtaa, ja tosiaan siellähän olikin ne hienot epäkeskot ![]() -pallonivelien en usko olevan syypää. niitä vasta konttorilla oikein porukalla tutkittiin inssin kanssa kun kerroin pikku woblauksesta. -simpukka/ohjausnivelet en ainakaan klappia löydä -mutta tosiaan vetareita voisinkin kurkkia oikein kunnolla ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mulla XJ:ssä kuulu tuollanen napsaus aina sillon tällön kuoppaan ajettaessa ja joskus rattia kääntäessä.
Lopulta kun kaikki muut oli käyty läpi ja korjattu (panhardi molemmista päistä, panhardin rungonkiinnike, jne.) viaksi paljastui etupyörän laakeri... Paino päällä ei huomannu oikein mitään muuta kuin näytti että vetari liikkuu hassusti kun rattia nylkytti edestakas, sitten kun nosti tassun ilmaan huomas laakerin olevan loppu. Ei muuta kuin pyörännapa + laakeri vaihtoon ja naputus loppu. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
joo pitääpä tutkailla nuo vierintäelimet myös.
kunhan tässä millon taas tuonne tallille kerkee. sotkee nää työt sun muut jouluhössötykset omia harrastuksia pahasti ![]() ![]() kyllä se sieltä vielä löytyy / paljastuu ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty m:hilu.x 89vm jäykällä etuakselilla | hermanni | O/M/V Ajoneuvot | 28 | 17.07.2010 21:51 |
Mikä jumii suikan etuakselilla? | riude | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 27.12.2006 20:08 |
Daihatsussa etuakselilla panhardi...miksi??? | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 24.08.2006 18:48 |