![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() kirkkaat umpiot, hyvät polttimot, releistys ja paksut johdot lisävaloilla ei lyhkäset parane.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tottahan se on ettei lyhkäset parane. Kerro toki lisää tuosta releistyksestä, mistä ja miten??? Kirkkaat umpiot, uudet?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Uudet umpiot vähintään tuplaa ellei triplaa 15 vuotta vanhojen "kusenpolttamien" alkuperäisten valotehon. Menee aika kurjaan kuntoon tollaset ZJ:n pömpelit, kiitos UV-valon (auringon ja polttimon). |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Siinähän tuli jo oikeat neuvot. Omaan laitoin H4-umpiot. -Ja lisävaloihin pitkät....
![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
xenoneilla tulee lyhkäsillekkin tehoja
![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
DOT Xenonit??
Xenon-ajovaloista Ajoneuvohallintokeskus muistuttaa, että xenonajovaloilla on aina oltava pesulaite. Tämä koskee luonnollisesti myös jälkiasennettavia xenon-ajovaloja – ei koske kuitenkaan erillisiä kaukovaloja tai lisäkaukovaloja. • Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu] suuntauksensäätölaite tulee olla 01.01.1995 tai sen jälkeen käyttöönotetussa autossa, jos auto on 01.01.1994 tai sen jälkeen tyyppikatsastettua mallia. • Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu] suuntauksensäätölaite tulee olla kaikissa 14.06.1995 tai sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa (ennen 01.01.1994 tyyppikatsastetut mallit kuitenkin 01.07.1995 lähtien). • Toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä 1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa käyttöönotetuissa autoissa. Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOThyväksytyillä ajovaloilla ja niiden tilalle vaihdetaan DOT-hyväksytyt xenon-ajovalot, niin autossa ei vaadita suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta." http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/E1446.../LTT200604.pdf |
#7
|
||||
|
||||
![]()
..en vain tiedä löytyykö ZJ:hin mistään sellaisia e- hyväksyttyjä ajovaloja joissa olisi oikeat merkinnät jotta voisi käyttää Xenoneita lähivaloinakin ihan laillisesti? Olisi kyllä hienoa jos olisi, itsellä vaikka on kohtuu siistissä kunnossa vielä umpiot niin melkoisen kynttilänvaloilta nuo etuvalot tuntuu näillä keleillä.
DOT- valoja en laittaisi vaikka saisi, niiden valokuviot on aivan perseestä ja vaikka olisi miten xenonit niin ei niillä minun mielestä näe silti yhtään mitään. Ainoa missä DOT- valot on hyviä on muiden tielläliikkujien häikäisy ![]() Mikäänhän ei kait estäisi tekemästä jotain omia kötöstyksiä, mutta hommaa riittää jos sellaisista haluaa siistin näköiset. Itsellä kävi joskus mielessä laittaa niitä Hellan minivaloja (90mm halkaisija) mitä on esim. aika monissa busseissa nykyisin, mutta hommaa kaatui järjettömään hintaan. Tuikuilla siis mennään, apukaukovalot kyllä on tarkoitus laittaa jossain vaiheessa. Ei vaan tosiaan auta siihen lähivaloon mitenkään ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nuo bilteman xenonit (eikä muutkaan jotka laitetaan halogeeniumpioon) ole laillisia tieliikenteessä ja sitten niiden Lyhyiden hyvyys: siis vastaantulijan kannalta; usein suoraa perseestä. Jos suunnataan niin että ei häikäse vastaantulijaa, niin silloin ei näe juuri minnekkään. joissakin lissityyppisissä umpioissa valokuvio OK, heijastin umpioissa ja nimenomaan H4 sarjoissa huono. Antakaa kaverin ajaa omalla autollanne tee-se-itse xenoneilla vastaan, kun istutte henkilöautossa niin huomaatte mistä puhutaan ![]() Niitä harvoja osa-alueita minne todella kaipaisin poliiseilta valvontaresursseja, mutta eikökän niitä ala löytymään, kun joku jalankulkija jää häikäistyneen vastaantulijan alle. Ja noita "laillisia" xenon umpioita saa jo alkaen 100e/kpl, toki siihen tarvitaan vielä polttimot, johdot ja ballastit, mutta xenon lyhyet maksaa halvimmista osista kasattuna 250e, ja pitkillehän saa valoa muutenkin, ja sinnekkään halvimmat xenonit eivät ole 250e kalliimpia, toki rakentamisen vaiva on melkoinen |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mistä rj:hin paremmat välit?? | OffBeast | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.05.2010 17:55 |
Samuraihin paremmat istuimet? | KarvaTurpa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.12.2009 16:25 |
Paremmat ajovalot | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 48 | 18.09.2009 19:57 |
Ostetaan Suzuki sj 410 paremmat lehtijouset | jaakku | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 06.08.2009 17:27 |
Uudet paremmat nyyssit! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 16:00 |