![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Ei kai siellä taka-akselilla ole muuta kuin käyttölaite? Eikö rele ole kuivemmassa paikassa kojelaudassa jossain? Veikkaisin naksutuksen kuuluvan sieltä toimilaitteesta.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin hodarissa on lukkojen "ohjaustietokone" apukuskin jalkatilan muoviposken takana. Erillisestä releestä ei ole tietoa, onko sellaista jossain. Sen verran siellä tietokoneessa on ainakin älyä Toyotan asentajan mukaan, että vaikka paskasen lukon saisi liikkumaan ottamalla suoraa virtaa akulta, niin tuo tietokone ei ajata lukko, ellei se ole herkästi liikkuvaa mallia. Tuo tietokoneen takia saattaa mennä 24V->12V jännitemuutokset vaikeaksi, jos sellaisiin päädyt, ellet sitten tee ihan omia sähköjä takalukolle.
Viimeksi muokannut Hessu888 : 17.12.2011 20:14 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei kait takana relettä ole mutta semoinen napsutus kuuluu. Mulla ei ole tuohon kuin italian- ja saksankielinen käyttöohje enkä kummastakaan paljoa ymmärrä mutta olin käsittävinäni lukon menevän itsestään pois päältä vaihdettaessa H:lle.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja onhan tuo Mahdollista tehdä omilla relekytkennöillä ilman ECUa mutta tosiaan sitten ei saa valvottua käytettyä virtaa muuta kuin sulakkeella. Ainakaan helposti.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Miksei enää rakenneta mitään yksinkertaista ?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Virtavalvonta
Muistaakseni tuo moottori on vain hetken käynnissä, se että oliko se sammutus sitten virtavalvonnalla vai ajalla, en muista.
Ja tuo virran rajoitus mahdollista tehdä elektroniikalla, muutama komponentti, ja jännitehäviö suuruusluokkaa 2 volttia, mikä ei 24voltista ole paljon. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Silmäilin tuossa kytkentä kaaviota niin ei tuossa taida ECUa olla lukoille, pelkkä releboxi ja cruiselle näytti olleen ECU. Että helpottui selkeästi.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Nonnii, nyt toimii.
Vaihde oli jumissa ja moottori ruostekarstaa täynnä. Putsailin ja rasvasin paikat huolella. Ei mikään mahoton homma, varsinkaan kun sain täältä lukea hyviä vinkkejä. Nyt kun pääsin kokeilemaan, niin mun autossa tosiaankin takapään lukko pysyy päällä vain pikkukepin ollessa hitaalla puolella tai vapaalla. Tällöin myös abs on pois päältä ja sen merkkivalo palaa. Muistaisin lukeneeni jostain, että myös turvatyynyt ovat pois käytöstä hitaalla puolella. Ehkäpä abs-jarrut eivät toimi oikein akselilukon ollessa päällä ja sen takia on keksitty moinen järjestely? Viimeksi muokannut RoJu : 19.12.2011 01:33 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiacen lukkoperän kiristäminen | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 19.11.2013 07:57 | |
LUKKOPERÄN ASENNUKSESSA HUOMIOITAVAA? | ImacInnes | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 31.05.2011 15:40 |
Lukkoperän korvaaja??? | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 06.12.2007 16:21 | |
Lock Right -lukkoperän öljyt?? | akke | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.10.2006 17:47 |
Lukkoperän lisäaine | Yleiset | 3 | 03.02.2004 19:07 |