Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.12.2011, 20:48
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Onko kukaan onnistuneesti murjonu tollaseen matalaan xj:hin (ehkä +2-3") tuplaiskareita etupäähän? Kuvia ja kokemuksia?
Ei taida XJ:n keulan alla olla oikein tilaa sellaisille, eikä myöskään tarvetta. Keulahan on sen verran kevyt, että yksikin laadukas iskari on riittävä. Vaikka sinne saisi tuplapumput mahdutettuakin, niin menisi kyyti varmaan jo liiankin kovaksi...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.12.2011, 21:13
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Ei taida XJ:n keulan alla olla oikein tilaa sellaisille, eikä myöskään tarvetta. Keulahan on sen verran kevyt, että yksikin laadukas iskari on riittävä. Vaikka sinne saisi tuplapumput mahdutettuakin, niin menisi kyyti varmaan jo liiankin kovaksi...
Jaa kyllä tolla neljälitrasella pannulla ja järeellä vinssipuskurilla toi keula painaa niin paljon että paljon kehuttu ome ei ainakaan pelaa millään lailla officrossi tyyppisessä ajossa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.12.2011, 22:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tuplaiskareille ei siltikään ole yhtään mitään tarvetta vaikka olisi painoa keulassa. Jos ei yksillä pärjää, niin sitten on väärät iskarit tai väärät jouset.

OME:n jäykemmätkin jouset on aika pehmeät, kannattaa oikeasti selvittää noita jousivakioita sen mukaan paljonko siellä keulassa on painoa. Samoiten iskareita on montaa mallia, toiset vaimentaa enemmän toiset vähemmän. Jos on paljon painoa keulassa niin eipä ole vaihtoehtoa muuta kuin hankkia jäykemmät jouset pitämään keula halutulla korkeudella, ja sitten iskarit joissa on riittävästi sisäänpäinvaimennusta. Bilsteinillä on valittavissa paria eri jäykkyyttä ja useita pituuksia, maailmalta jos ostat niin hintakaan ei päätä huimaa.

Itse meinasin hankkia jossain välissä säädettävät bumpstopit ZJ:hin, niitähän löytyy jos vaikka miltä valmistajalta. Noi JKS:n ACOS Pro:t olisi siitä hyvät että voi hienosäätää myös ajokorkeuden, mutta toisaalta maksaa aika reilusti. Jotkut FOX:in, King Offroadin (KOR), tai vaikka Sway-A-Wayn ei maksa ihan niin paljoa. Ei noi kyllä mitenkään pakolliset ole..

Itse olen suositellut sitä, että pitää alkuperäiset pehmeähköt pohjaanlyöntikumit kiinni ja rajoittaa jääkiekoilla tjsp. sitä sisäänjoustoa minkä tarttee. Oman kokemuksen mukaan monet aftermarket- versiot pohjaanlyöntikumeista on ihan tuhottoman jäykät ja kolahtaa siksi todella reippaasti jousituksen pohjatessa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.12.2011, 01:26
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Aloin tuossa pohjaa hitsaillessa ja etujalkatilan reikiä manaillessa tutkimaan uudelleen mistä se vesi nyt tuossa minun "yksilössä" uittaa sisään ja muistin että siellä pyyhkijän vipstaakien alla oli jotain todella hämärää puuhasteltu, kun joskus vuosia sitten sen muovin alle kurkkasin....ja olihan siellä!

Kysymys kuuluu...mitä kaikkea tuossa mahtavasti kitatussa töterössä kuuluisi oikeesti olla? Hitto että tämä auto on ollut kyllä semmosella kyläsepällä, että pitäis käydä oikein henkilökohtaisesti luovuttamassa joku hemmetin pysti sille hepulle ja kiittämässä KAIKISTA loistavista korjauksista joita tuohon on vuosien aikan tehty....ja että kuinka on OSANNUTKAAN noin hienosti ne hoidella! Ei ollut mun suoraan neuvostoliitosta tuodussa K750:ssäkään noin paljon rautalankavirityksiä ja "patentteja" kuin tuossa Jeepissä, vaikka luulin sen pyörän olevan jo kaiken huippu!

Kokeilin kaataa varovasti vettä tuonne pyyhkijän vivustojen poteroon ja kivastihan se uitti kittauksien välistä suoraan puhaltimen muovikanavaan ja siitä tiivisteen välistä lattialle....prklele!


Tässä taas tämä tuttu pätkä, joka kuvaa kyllä niin loistavasti fiilistä tätä hemmetin jeeppiä kohtaan-> http://www.youtube.com/watch?v=xuywU...eature=related
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_3118.jpg‎
Views:	328
Size:	97,6 Kt
ID:	23653   Click image for larger version

Name:	IMG_3126.jpg‎
Views:	327
Size:	96,0 Kt
ID:	23654  

Viimeksi muokannut piippu : 15.12.2011 02:05
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.12.2011, 07:24
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Itse olen suositellut sitä, että pitää alkuperäiset pehmeähköt pohjaanlyöntikumit kiinni ja rajoittaa jääkiekoilla tjsp. sitä sisäänjoustoa minkä tarttee. Oman kokemuksen mukaan monet aftermarket- versiot pohjaanlyöntikumeista on ihan tuhottoman jäykät ja kolahtaa siksi todella reippaasti jousituksen pohjatessa.

Joo eli siis laitoin sinne jousen alalautaseen jäykemmän kumin noitten jääkiekkorimpulaviritysten tilalle ja yläpäässä on originaali löllykkä edelleen paikallaan. Sillä pelkällä alkuperäsellä ei officrossivauhdissa tee mitään kun on niin löysä että kolahtaa "kovaan" asti. Eli nyt joustaa ensin toi originaali-pohjaus kumi, sitten alkaa periks antaa alempi kumi ennekuin ollaan pohjassa asti.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.12.2011, 10:19
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Löytyykö hyviö ideoita mistä väkerrellä huohottimen lähtö venttiilikopan päälle?
Siinähän on se kuminen käyrä joka on omasta paskana. 25mm hole siinä on johon tarvisi joku töttörö letkua varten kehittää.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.12.2011, 12:07
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Löytyykö hyviö ideoita mistä väkerrellä huohottimen lähtö venttiilikopan päälle?
Siinähän on se kuminen käyrä joka on omasta paskana. 25mm hole siinä on johon tarvisi joku töttörö letkua varten kehittää.
Onko minkä ikäinen auto, eli HO vai vanhempi kone?

Noita huohotuksen lähtöjä ja niitä väliputkia oli melkoisen hankala löytää, joten otin "muutamia" sarjoja noita, kun jenkeistä tilailin.

Vaihdoin itselle ja ainakin yhdet sarjat jätän vielä varastoon, mutta mielestäni yksi sarja tuonne vielä jäisi ellei toinenkin.

Voin yrittää katsoa hintaa tuolle sarjalla, mikäli kiinnostaa.. Ei tarvitse sitten rakennella.

Eli ne molemmat lähdöt ja ilmanpuhdistimen väliset letkut, sekä MAP(?) anturille menevä letku.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.12.2011, 12:28
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

-90 eli ei ho.

http://www.google.fi/imgres?q=jeep+c...:0&tx=85&ty=81


Tuollainen kattila kun kuvassa, eli tuo kuminen käyrä venakopan päällä on sökönöö.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.12.2011, 10:45
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
. 25mm hole siinä on johon tarvisi joku töttörö letkua varten kehittää.

Oman tontin aarteet kompattu läpi, kaikissa kunnon autoissa on metallinen letkulähtö.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.12.2011, 23:23
OssiP OssiP ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 17.11.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 3
Perusasetus

Itsellä oli kans huohottimen lähtö muuttunut toffeeksi. Tilasin Rockautosta letkuhässäkän, missä oli huohotin ja bonuksena niitä mitättömiä pienempiä pillejä. Nikaleessa luki "China", mutta muuten oli asiallinen ja edukas.

linkki: http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=586584

-Ossi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.12.2011, 02:25
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Oman tontin aarteet kompattu läpi, kaikissa kunnon autoissa on metallinen letkulähtö.
No tuosta omastani puuttui kans kaikki huohottimen lähdöt venttiilikopasta kun auto minulle tuli, ja pikaisena ensihätävirityksenä tumppasin reikiin väkisin jotkut putkenpätkät...jotka ovat niissä vieläkin! Ihan perus kamaa jostain raadosta mitä tallin pihasta löytyi....eli jonkun auton jäähdytinletkuja jossa sattui mitat hieman samalle hehtaarille. Takimmaiseen suora putki pystyyn, johon PORASIN kylkeen pienen reijän, johon taas sulloin väkisin ihan perus paineilmaputkea (sitä jäykkää muovista) joka sattui käymään siihen jakotukkiin putsarin lähellä ja siihen ylöspäin sojottavaan putkeen tulppa päähän (sekin taisi olla joku pullon korkki sikapaskalla kiinni )

Etummaiseen venakopan reikään samaa jäähdytin letkua, jossa sattui olemaan soppeli 90° kulma ja taas sen putken päälle (tai sisälle) sain sullottua jotain muuta letkua, joka taas jälleen kävi mitoiltaan siihen samaiseen jakotukkiin....ja Voilà! Minulla oli toimiva huohotusjärjestelmä, joka jatkoi täysin sitä samaa rautalankavirityslinjaa jonka edellinen omista oli jo aloittanut, eikä maksanut muuta kuin vaivan!

Oikeasti ei kai tuo mitään rakettitiedettä ole Jeepin huohotus ja hyvin on mennyt noillakin sen 3-4v mitä auto on minulla ollut!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 04:46 (GMT +2).