![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tännekkin välillä päivitystä.. 2009 vuoden viimeisiä hetkiä. Safaria edeltävänä iltana koeajolla lipsahti katon kautta kyljelleen. Oli sen verran illasta toimintaa itseä ja autoa keräillessä että jäi safarikin ajamatta. Ei tuossa rytäkässä ottanu kipeää kuin tuulilasi, tuulilasin yläpuolinen kaariputki, akkukaapelin kiinnitys ja kartturi ![]() Salaisiin päästiin sentään ajelemaan vähän myöhemmin, Peteturku lähti trailerikuskiksi ja kartturiksi. Reissusta selvittiin ilman suurempia kommelluksia. 2010 ei juurikaan liikettä tapahtunut. Siirsin rangen parempaan paikkaan talvella ja tuohon lumikasaan peruuttaessa etuperästä antautui ristitappi, jääden pari kertaa välityksen väliin ja tehden kaupan päälle ylimääräisen ilmastointireiän akseliputkeen. Syksyllä 2010 ostettiin porukalla toinen range, joka hetkeksi vei viimeisenkin kiinnostuksen tähän kotteroon. Ja tästä kimpparangesta onkin juttua täällä: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77846
__________________
Harbor Cruisers |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Lokakuussa 2011 alkoi taas tapahtumaan. Kesis päätti järjestää jälleen kemiössä ajelut ja mukaan oli päästävä. Kimpparangeen oli kerääntynyt hipo-osia jotka oli tarkoitus yhdistellä tämän rangen osien kanssa kimpparangeen. Kiinnostuksen kohde vaihtoi autoa, joten "lainasin" vähän osia tähän omaan.
Etuakseli kasaantui melkomoiseksi kokoelmaksi. Akseliputki ja kääntöpäät 70-luvulta. Tasauspyörästönä jo aikaisemmin tässä autossa ollut ARB, vetareina 24/23 pooriset KAM & Karpiola. Nysäakselit pyörännapoineen ja jarruineen kimpparangesta (-87 osittain milliset). Nysäakseleita piti kesiksen vähän sorvailla jotta Ashcroftin kromomurrokset sopi paikoilleen (CVE). Murrokset ja vetarit on asennettu ilman sokkia sorvaamalla alkuperäisiä pronssi ja rautaholkkeja. Vetolaippa on Terrafirman, jonka pulttikehää sovitettu jyrsimellä. Safaria edeltävällä koeajolla auto pysyi tällä kertaa pystyssä, mutta kaasareiden kanssa meinas olla hämminkiä. Ensin luistit jumitti yläasentoon, mikä korjaantui kun pari kertaa putsasi liikkuvat osat. Viimeisenä huomasin kaasareiden välisen linkkitangon muovisen pallonivelen kupin hapertuneen palasiksi ja johtuen myöhäisestä kellonajasta (tallihallituksen kielto metelöidä) uuden linkkitangon viimeistely jäi aamuun ja myöhästyttiin vähän safarin aloituksesta ![]() Range saapui komeasti Peten kuormurilla pelipaikalle. (kuva Teme74) Kallistusvaroittimet toiminnassa (21W öljynpainevalo ja pakoputkesta tupruava savu) (kuva MarkoL) Rangella liian ahdas kolo. (kuva tmn) Kemiön safarista selvittiin suht ehjänä. Seuraavaksi takajarruihin vähän henkeä ja rummut pois. Offroadpajan resepteillä -87 rangen takanavat jarruineen meni tähän 80-luvun salisbury (110) akseliin. Jarrupääsylinteriin vielä uusi tiivistesarja niin range oli valmis anttolan 6h suunnistuskisaan..
__________________
Harbor Cruisers |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toi Salisburyn jarruhomma olis muuten itelle aika kiinostavaa asiaa
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#4
|
||||
|
||||
![]() Raisiossa käytiin vähän pörisemässä ja Peten laittamia rasteja ihmettelemässä. Rastilappua esittelee jyky ja kuvan nappasi Sami T. Viimeisimmässä trial-kisassa päänvaivaa tuottanutta nousua kokeiltiin, mutta kaatoa tai nousua ei päästy tekemään johtuen bensansaantiongelmista ja liiasta jännäämisestä. Tällä pätkällähän ehti kisassa ainakin AAPEEE ja 88 kaatamaan. Ja Peteturku sitten kisan jälkeen kun piti näyttää. Kuva Sami T. Muutaman ajoreissun jälkeen alkoi korventamaan tuulilasin puute, niin piti uusi ikkuna liimata paikoilleen. Vanha repalainen tiiviste ja tuubi sikaa ni kait se pysyy. "Uuden" naarmuisen ja sammaleisen ikkunan sponsoroi Off-Road Paja ![]() Intouduttiin vähän koria oikomaan kun takakulma oli muutaman osuman saanut. Viimotteen päälle korinoikaisusarja ja taustalla Turkulaista kantaväestöä. Sama tilanne ilman Turkulaista. Voimiemme tunnossa meni liikaa ja piti ottaa takaisin. (Meni muuten oikaisun oikaisukin vähän yli) ![]()
__________________
Harbor Cruisers |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tommonenkin kuva tuli vastaan kun vanhoja kuvia pläräsin:
Kuva Offipalsta safarilta Nokialta. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Päivitellääs vähän kuvilla..
7.1.2012 Raisiossa suunnistusharjottelua.. 28.1.2012 Raisiossa suunnistusharjottelua. Rangesta yllättäen bensa loppui tuohon pieneen kallistukseen, Kares tuli pelastamaan. Kuva Kares 10.3.2012 Nokialla käytiin talvisodassa, uljas englantilainen antautui alkumetreillä. Molemmat moottorin ja toinen laatikon kumityyny poikki. Rattiakselin nivel jumitti pakosarjaan ![]() 8.4.2012 Raisiossa toistaiseksi viimeinen ulkoilutus. Ilmeisesti startin bendix jumitti solenoidin päälle, jolloin starttinapin hipaisun jälkeen starttasi niin kauan että apukuski sai vasaralla koputeltua startin pois päältä.. Kuva SirP 28.4.2012 Startti- ja kaasariremonttia. 9.8.2012 Ekan kaasariremontin jälkeen toimi huonommin kuin aloittaessa. Uudemman tutkimisen jälkeen toivon että vika oli ryypyn peitelaipan vääränlaisessa tiivisteessä. Punaisen nuolen kohdalta bensa pääsee kohokammiosta sinisen nuolen osoittamaan paikkaan ja peitelaipan alla tiivistepaperin korkuisessa tilassa suoraan imusarjaan keltaisen nuolen osoittamasta kanavasta. Eli tiivisteen pitäisi peittää sinisen ja keltaisen nuolen osoittamat reiät. Toisen puolen kaasarissa on ryyppy kyseisessä kohdassa, jolloin kanavat on käytössä. 9.8.2012 Nämä tarttis siis kasata toimiviksi ![]()
__________________
Harbor Cruisers Viimeksi muokannut baxxter : 09.08.2012 23:55 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tämäkin liikkui vielä!
14.8.2012 Kaasarit tuli miltei kuntoon (vain ryyppy puuttuu) ja range kiipesi kasan päälle tallipotrettiin. 19.9.2012 Vaseliininvaihtoviikot. Vaihdettiin samalla muutama laakeri.. ![]() 10.11.2012 Veetin 10v-synttäreillä ajelutusta. Kuvat: Peteturku 17.11.2012 Reiman 60v-kekkerit. Kuva: bluevan 17.11.2012 Kikkailua. Video: bluevan 17.11.2012 Reiman 60v-kekkereiden huumassa ULC innostui kiipeämään rangen selkään :O 15.12.2012 oli polttariporukan ajelutusta, mutta siitä ei ilmeisesti tarttunut aiheeseen liittyvää kuvaa. 26.11.2012 Tapaninpäiväajeluihin mennessä oli rooveri luovuttanut koripellit pois. Kuva: Peteturku
__________________
Harbor Cruisers |
#8
|
||||
|
||||
![]() 2.3.2013 MMC Talvisota. Video: Peteturku 21.3.2013 Koneessa etukannen tiivisteesta tiputti glykolia ja takapäästä tippui moottoriöljyä.. 23.3.2013 Öljyvuoto olikin vaihdelaatikon puolelta. 24.3.2013 Vaihdelaatikon öljypumppu purettu & putsattu. 14.4.2013 Koneeseen uutta meni alakerran laakerit, stefat, jakopään rattaat&ketju, öljypumpun rattaat, kytkinpaketti ja vesipumppu. Kaikki muutkin osat olis tarvinnu vaihtaa ja koneistaa, mutta ehkä joskus toiste.. 20.4.2013 Raisiossa ajelua, Pete koittaa taas kiivetä rangen selkään.. 20.4.2013 Simpukka sanoi sopimuksen vihdoin ja viimein lopullisesti irti. Onhan tuon simpukan ensimmäisestä asennuksesta noin 8 vuotta. Koskaan ei ole mitään suojaa ollut paikoillaan sektorivarrelle, irti on otettu monta kertaan kun tiivisteitä on vaihdeltu. Muutama vuosi sitten akseli oli sorvissa ja jo silloin huomattiin sen olevan pikkasen vääntynyt banaaniksi. Nyt talvella ihmeteltiin kun ei pyörät enää kääntynyt toiseen suuntaan yhtä paljon kuin ennen. Pääteltiin että vian on pakko olla simpukassa, korjattiin oireet säätämällä ohjausvartta ja näin siinä kävi.. 20.4.2013 Kerhotovereiden avustuksella saatiin vinssattua ja väänneltyä rangerooveri kivien, kantojen ja puiden välistä pois. Sitten paikalla kurvasi ajoneuvoyhdistelmänkuljetta ja range pääsi vihdoin vuorollaan kiipeämään tojotan selkään. Siitä sitten kiltistä kohti kuljetusajoneuvoa..
__________________
Harbor Cruisers |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M range rover | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 31.10.2007 20:24 | |
M/V: Range Rover/Land Rover | LRV8 | O/M/V Muut | 15 | 05.01.2006 12:06 |
M.Range rover 73 | Range73 | O/M/V Muut | 0 | 26.06.2005 19:31 |
Range rover vm.73? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.02.2005 16:36 | |
Land Rover vai Range Rover? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 19.08.2004 08:33 |