![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#76
|
||||
|
||||
![]()
No joo, ihan sama minkä auton ostatte, tärkeintä on kuitenkin panostaa oikeisiin maastorenkaisiin.
Ja silloin budjettinne on jo tuplaantunut |
#77
|
||||
|
||||
![]()
Edelleenki renkaat ja vinssit ei ole laskettu tuohon budjettiin.... budjettiraja on vain autolle...
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#78
|
||||
|
||||
![]()
No jos 2000e on raja autolle, renkaat siihen 1500 ja vinssi 500,(joku kiinalainen) sitten hitsaatte ja parsitte sitä romua 2kk+kaiken maailman pikkunippelit+500, kun 4000e sais jo valmiinkin
![]() No ei sill' mitään rakentaminen on kivaa, lähenkin tästä takas talliin hitsaan TOYOTAA ![]() |
#79
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
juuri näin, tietysti jotain pnttöä voi vinssata vaikka kyljillään pitkin mettiä ja kohti rasteja, mutta aika vaikeaa on sääntöjen puitteissa RAKENTAA "kilpuria" jonka kokonaishinta renkaineen vinsseineen varusteineen jää alle 5 K€ - valmiita löytyy kyllä siihen rahaan ja eihän niitä mikään estä rakentamasta lisää... mutta kukin tulkoon uskossaan autuaaks, ja pää-asiahan on että harrastetaan... rakentelu on kivaa, kun sen oikein oivaltaa, terveisiä ruosteisen MB n alta ![]() EDIT: eiks siitä HooJiistä enää syntys mitään ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#80
|
||||
|
||||
![]()
En tiedä? Jotai kierrejousitettua putkirunköhässäkkää oon siitä suunnitellu... eipä taida saada sellasella osallistua mihinkään?
Siinä vähän painttisuunnitelmaa ![]() ja kuvia auton "tilasta"
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#81
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mut homman ideahan on kehittää autoa nälän ja menohalujen kasvaessa? |
#82
|
||||
|
||||
![]() *pirullista naurua*
Ei kellää sattuis olemaan EDULLISESTI ihan vakio akselia hj 60 vuosimalliin -82
MUAHAHAHAAAA sain idean ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() HHehee kun saan hdj:n valmiiksi niin alkaa sellanen projekti jotta varmahan ku saan sen valmihiksi niin oon itekki näin ![]() ![]() ![]() onko mahdollista ajaa jossain kekkereissä sellaisella vehkeellä mikä on kaikkea muuta kuin katulaillinen???? ![]() Edit: Saiskohan hoojiin aksulaan mitenkään pinjonia toisellekkin puolelle ![]() ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja Viimeksi muokannut Häänrik : 10.12.2011 01:49 |
#83
|
|||
|
|||
![]()
Sitä suunitellaan selkeesti 6x6 hoojiitä?
![]() Tuli tossa mieleen et, selkeesti show miehen vikaa sussa? Trial puolelle olis ehkä sikäli halvempi ja helpompi rakentaa joku exsoottinen show peli kun ei tarvii katulaillisuudesta niin paljon välittää. Rupeet siis Tuukaksi Tuukan paikalle! ![]() ![]() ![]() -sami- |
#84
|
||||
|
||||
![]()
Semi-floaterin koppaan saattas onnistuakkin.
|
#85
|
||||
|
||||
![]()
Jos suunnistukseen vehettä ajattelit, niin sääntöjen lukemisesta kannattaa alottaa, niinku tuolla joku jo mainitsikin.
|
#86
|
||||
|
||||
![]()
Siihen ei riitä pelkkä koominen AUTO
![]() ![]() Jos oikeesti halut tehä jotain BUDJETTIAUTOA niin osta auto josta on helppo myydä turhat osat pois, niin saat niistä lisää rakentelu rahaa ![]() |
#87
|
|||
|
|||
![]()
Suunnistukseen proto tai modiluokkaan, jos ei sijoituksista aja vaan omaks iloks ?? nostaa tuohon HJ:rungolle vaan jonkun hilpeän kopan päälle, esim lada tai jenkki farkku ois komia:-) romikselle vaan akselivälejä mittaamaan ja SOA HJ:hin
|
#88
|
||||
|
||||
![]()
olen säännöt lukenut! Halvempaa olis ostaa taas crossipyörä ja jatkaa fmx:n parissa. Mutta kyllä, aina pitää olla show meininki
![]() ![]() ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#89
|
|||
|
|||
![]()
207 mersu ehottomasti :-) 6x6 ei vissii käy suunnistuksee ?
|
#90
|
||||
|
||||
![]()
On ollut isän kans suunnitelmis jo pitkään tuollainen 6x6 hoojii. nyt ajattelin nostaa unohtuneen suunnitelman pöydälle ku tajusin että hei nythän olis tekniikka !!!
![]() ![]() Pari kymysystä ku ei viitti uutta ketjua aloittaa: Hdj takalukko lakkas kytkeytymästä?? valo vilkkuu, jokin rele hanskalokeron takana napsuttaa, ja DIFF-sulake on ehjä ![]() ![]() Hankook Dynapro mud terrain? maantiekokemuksia?? mikä on paras mud terrain rengas kun maantieajoa on PALJON??? pitäis hodariin laittaa vähän rouheemmat kummit, nuo BFG at:t on ainaki ihan surkiat jopa pellolla. Järjestääkö kukaan ikinä sellaisia "mammanpoika" makkaranpaistosafareita mihin vois osallistua emännän kans tuolla hodarilla, tarkoitus kun olis pitää vedenpinta kynnyksiä alempana ja ei ne lommotkaa nii kivan näkösiä (vielä) ole autossa johon on juuri sijoittanu koko elämänsä säästöt ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#91
|
|||
|
|||
![]() 6x6 hj
Ei taida saada semi-float akselista kestävää läpimenevällä pinjonilla,siis jos meinaa että 2 kpl murikoita "vastakkain", vaatis ainakin kaikkien läpi menevät pultit, ja tukiholkit akseliin ja jonkin patentin laakerivälyksen säädölle jne
niin se on semi-float= puolikevennetty= vetarit kannattaa renkaan vrt bj-40 ja hj-60 vm -80 ja -81 täyskevennetty taasen hj-60 vm 82-> eteenpäin, siis vetoakselin voi jättää pois ja rengas ei lerpahda tms. Tuo 3. akselin veto 2. jakolaatikolta, siis alkuperäisen jakiksen läpi tuodaan vaihteiston pääakselilta kardaanilla veto ylimääräiselle jakikselle, josta sitten veto vain tuolle ylimääräiselle akselille. Ja jos tosi erikoista tavoittelee, niin se ylimääräinen akseli hj:n alkuperäisten akselien väliin, ja nimenomaan etuaksula ohjauksella! (silloin tuo keskimmäisen akselin jakis takimmaisen akselin takapuolelle, ja ylitykset pois ja akselivälistäkin vois pikkasen lyhentää ![]() |
#92
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Koitan ny vielä järkeillä mutta laita joku paint havaintopiirros niin tiedän ymmärsinkö oikein ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#93
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#94
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
esim. loppukesästä oli sellaanen eli toi http://www.pohojanmaanoffroad.fi/foo...hp?f=10&t=2284
__________________
www.pohojanmaanoffroad.fi |
#95
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän niitä järjesestetään mutta monesti kuljettajan ajosilmä määrää sen miten rutussa auto on tapahtuman jälkeen
![]() Monesti hyvä kuski pitää auton ehjänä siinä kohtaa kun tumpelompi menee pitkin puita ![]() ![]()
__________________
KEHRUU-RACING |
#96
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#97
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
"kilpailusarja on tarkoitettu 2-akselisille nelivetoisille autoille, joiden rekisteriotteeseen merkitty kokonaispaino alle 3500kg.(tai paino ajokunnossa alle 3000kg)" Tämä lainattu cup säännöistä, joten kannattaa lukea oikeesti ne säännöt ajatuksella ettei käy niin et kun auto on valmis niin se ei sovellukkaan mihinkään luokkaan ja taas on paskat säännöt. ![]() |
#98
|
|||
|
|||
![]() Kas näin löytyy aihiot
http://www.nettiauto.com/listAdvSear...tmp_find_agent
Tuosta sattuu orggis/stanu leikkiin tarjonta... |
#99
|
|||
|
|||
![]()
Itekkin kallistuisin tuossa tilanteessa HJ:n alustan uudelleen kehittämiseen. Halvin tapa myöskin sinulle, ja jos vielä korikin löyty rungon päälle omasta takaa ja hj:n osista saat tehtyä hyvinkin pitkälti suurimman osan tarvittavasta tekniikasta. Riippuen tietenkin miten paljon tekniikkaa on vaurioitunut tuossa ulosajossa.
|
#100
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jonkunlaisen pelin hojosta kuitenki rakennan, jos ei muuhun nii sitte johonki "jäsentenvälisiin" mutakisoihin! ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |