Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.12.2011, 21:25
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Juu on aika kätevät nuo sivut,täytyy laittaa talteen.Hiluxi oli purkanut akut tuon kahden yön aikana kun uusi laturi oli kiinni,tuo probleema voisi poistua kun vaihtaisi jatkuvanvirran ja herätevirran paikkaa.Jätin nyt yöksi ainoastaan herätteen ja merkkivalon johdon kiinni varoiksi,ettei akut tyhjene.En käsitä kyllä että miksi tuo jatkuva virta pitää olla?Kun lataa täysin normaalisti pelkällä herätteellä ja merkkivalon piuhalla.
Aha selviski jo schöörtsil että jatkuvan virran piuha vaikuttaa siihen että lataako laturi koko ajan täysillä.


Viimeksi muokannut diakka : 09.12.2011 21:55
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.12.2011, 21:09
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Olipa taas syöny akut tyhjäksi,voisiko tuon jatkuvan virran haarottaa tuosta herätteen johdosta?sit olis kaikki virtalukon takana.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.05.2012, 22:14
offimörkö offimörkö ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.12.11
Sijainti: kokemäki
Viestit: 12
Perusasetus

Itte ostin vm-90 hiluxin 2.4d vähän aika takaperin taikka taro se on mut sama asia kummiski. Yllättäen ajon aikana syttyi nafta-ja latausvalot samaan aikaan joten pysäsin kattomaan hihnat ja kunnossa olivat. Kotona mittailin latausjännitteen ja tulos oli 12,3-12,6V. Tarkistin hiilet, olivat kunnossa ja kaikki näytti normaalilta. Motonetin reissu tuli tänään ja hain latausreleen. Ei vaikutusta. Kaiken maailman temppuja koitettu on mitattu suoraan laturilta, akulta on lisämaadoitettu laturia ym ym. Alkaa konstit olemaan itteltä vähissä et olis hienoo jos jollakin olis antaa jotakin hyvää vinkkiä. Varmasti tarpeeksi epäselvästi kirjoteltu mut kai siitä jotakin selvää saa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.02.2014, 18:37
TARO59 TARO59 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.07.13
Sijainti: porvoo
Viestit: 162
Perusasetus

Taro/Hilux sellainen latausongelma että lataa yli 16volttia. Säädin on uusittu ja hiilisilta laturiin myöskin uusittu. Onko ehdotuksia vai aloitetaanko hankkimalla toinen säädin vai?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.02.2014, 09:18
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TARO59 Näytä viesti
Taro/Hilux sellainen latausongelma että lataa yli 16volttia. Säädin on uusittu ja hiilisilta laturiin myöskin uusittu. Onko ehdotuksia vai aloitetaanko hankkimalla toinen säädin vai?
Aloita vaikka retkellä autosähköliikkeeseen niin selviää kumpi on sökö.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.02.2014, 17:08
TARO59 TARO59 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.07.13
Sijainti: porvoo
Viestit: 162
Perusasetus

laturi tarkastettu ja säädin uusittu mutta jännite nousee 16voltiin ja aaltoilee 14 ja 16 välillä miten sattuu.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.02.2014, 17:22
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Mitenkä nopeessa syklissä?
Jos lamput kestää ehjänä eikä akku kuivu määräänsä nopeemmin niin ei tuosta välttämättä haittaa ole.

Nii onkos akku miten tikissään? Eli yön seisomisen jäljiltä pitäisi jännitteen olla 12.7 volttia. Ja vodaa on?

Jos akku alkaa olla vainaa niin sekin saattaa nostaa jännitettä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.02.2014, 17:23
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TARO59 Näytä viesti
laturi tarkastettu ja säädin uusittu mutta jännite nousee 16voltiin ja aaltoilee 14 ja 16 välillä miten sattuu.
Samaa vikaa mut jos pistää tuulettimen täysille ni laskee 14 ja siittä ei paljon nouse jos tuulettimen laittaa 0 niin nousee 15,7 heti ainakin itsellä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.02.2014, 18:47
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja diakka Näytä viesti
Juu on aika kätevät nuo sivut,täytyy laittaa talteen.Hiluxi oli purkanut akut tuon kahden yön aikana kun uusi laturi oli kiinni,tuo probleema voisi poistua kun vaihtaisi jatkuvanvirran ja herätevirran paikkaa.Jätin nyt yöksi ainoastaan herätteen ja merkkivalon johdon kiinni varoiksi,ettei akut tyhjene.En käsitä kyllä että miksi tuo jatkuva virta pitää olla?Kun lataa täysin normaalisti pelkällä herätteellä ja merkkivalon piuhalla.
Aha selviski jo schöörtsil että jatkuvan virran piuha vaikuttaa siihen että lataako laturi koko ajan täysillä.
Se voi olla sellainen juttu että sisäisellä säätimellä varustettua et saa toimaan mitenkään niillä entisillä johdotuksilla. Kaikissa niissä tojotissa jotka olen omistanut, on se alkuperäinen ulkoisen säätimen kytkentä sellainen että normaalia sisäisellä säätimellä varustettua laturia ei noin vain ole saanut kytkettyä. Jokin aika sitten tein RJ:n saman rojektin kuin sinulla ja siitä piti poistaa latauksen merkkivalo mittaristosta (purkaa mittari) ja tehdä latauspiiri kokonaan uusiksi erillisellä latauksen merkkivalolla. Kannattaa jostakin etsiä sähkökaavio ja alkaa siitä miettimään jatkoa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.02.2014, 09:12
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Olisko sulle tästä pläjäyksestä apua, pääsisit kartalle kuinka toyotan lataus periaatteessa toimii.
http://forum.ih8mud.com/40-55-series...how-works.html
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilun kierroslukumittari Tekniikka & Jutustelu 3 24.09.2007 12:05
O: IFS hilun simpukka _Metal_ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.06.2007 15:10
Hilun laakeri Rape Tekniikka & Jutustelu 1 20.04.2007 21:35
Hilun turbottaminen LateX4 Tekniikka & Jutustelu 35 11.04.2007 15:10
Hilun perä Rape Tekniikka & Jutustelu 7 19.03.2007 21:27


Sivu luotu: 11:19 (GMT +2).