![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos rangea tekee mieli, niin aluksi vaihtaa toiset akselit. Esim lukottomat HJ:n akselit jotka voi sitte myöhemmin varustella lukoilla. Vois olla "halvin" tapa aloittaa. Rangen omat akselitkin saa kestämään, mutta kestävät osat on kalliimpia kuin tojotan ja kaikki akselien sisuskalut joutuu vaihtamaan..
Tietty jos se range pitää heti pilata jollain mersun diisselillä, niin olisko sama sitten ostaa mersu samantien. Ei kyllä ihan 2000e riitä.. Jos sattuu siis löytymään tekniikaltaan toimiva, koriltaan ja rungoltaan vähätöinen range (kaikki nuo parin tonnin maasturit on jostain mädäntyny.) Alusta toimii ja jakolootan välitykset on kelvolliset. Ei jeeppikään varmasti huono ole, tosin tuo VooDoo Jeepin neljän jeepin kokemus kertoo ettei niitä pitää viitti ![]()
__________________
Harbor Cruisers Viimeksi muokannut baxxter : 06.12.2011 13:14 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ite tässä kohta vuoden päivät Cherokeeta maastoon puuhastelleena on todettava, että Suomesta ei valitettavasti halvalla osia saa. Pelkät jarrupalatkin kannattaa tilata ison meren tuolta puolen, sillä ovat postikuluineen, kotiovelle kannettuna edullisemmat, kuin Suomen kauppureiden hinnat _ilman_ postikuluja. Toki Suomesta saa pari päivää nopeammin ja mahdolliset takuu-asiat on helpompi hoitaa.
Metsäkulkineeksi olen tohon Cherokeehen ollu erittäin tyytyväinen, mutta harrastusvarojen vähyys on tehokkaasti rajannut isommat muutokset tulevaisuuteen. Jos rahaa olis enemmän käytettävissä, niin hetkessähän siihen heittäisi kytkettävän lukon eteen ja 33/35 tuumaset kumekset alle. Kisakäytössä menis tosiaan 33x12,5 R15 kanssa stanuihin, mutta ei 35 tuumasetkaan ihmeitä alle mahtuakseen vaadi. Alusta on helppo panssaroida kestämään pohjakosketuksia ja auto on yllättävän kevyt kokoisekseen. Ohjausvarret on orkkiksina kulutustavaraa. Neliovisuus hankaloittaa kaarien tekemistä, mutta jos takapenkkejä on valmis uhraamaan, niin onnistuu kyllä. Eniten mä tykkään ton auton tekniikan helppoudesta. Melkeen mitä vaan voi korjata heti mättäällä, jos vaan sattuu sopivat työkalut löytymään kontista. Millään ammattipajalla sitä ei tarvitse rakennuttaa, jos vaan mekaniikasta jotain ite ymmärtää. ![]() Aihioissa on usein reilusti mätähommia, mutta kun ne kerran tekee kunnolla, ni kestää hyvin kisakäyttöä. Eipä taida tosin sellasta merkkiä näissä vehkeissä ollakaan, ettei 20-vuotiaista vielä ruostetta löytyis. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Jeeppi on ainoo ja oikea, en edes harkitse muita maastureita ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei kai sillä väliä ole mikä maasturi ,pääasia että siinä on japsitekniikka ni uskaltaa lähteä pidemmällekin kun kotikylälle
![]() ![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kulutus osat on halpoja esim. finn-amista Jos jenkeistä tilaa niin tulee parissa viikossa kotiovelle ![]() Esim. korotussarjoja löytyy 1"- 8" asti, tukivarsi löytyy lyhyitä ja pitkiä, perävälityksiä ja lukkoja löytyy useita vaihto ehtoja ym ym... Toyotaa oli esim. pirun vaikee löytää perien välityksiä ja käytetyt oli yleensä loppuun ajettuja ![]() Samalla rahalla millä täältä suomesta saa yhen tojotan peränvälityksen niin saa jenkeitä jeeppiin etu ja takavälitykset + laakerit. UNOHDA NE NIVAT HETI ALKUUN |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|