Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.12.2011, 20:45
rymmyrammi rymmyrammi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.09.08
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 156
Perusasetus

Tuossa neuvotaan se laatikon modaus mm 411 moggiin.
http://www.rockymountainmoggers.com/...oftheUG1_0.pdf

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.12.2011, 21:02
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rymmyrammi Näytä viesti
Tuossa neuvotaan se laatikon modaus mm 411 moggiin.
http://www.rockymountainmoggers.com/...oftheUG1_0.pdf

tää vetää kyllä AIVAN SANATTOMAKS !!! "ehkä" lukaisen muutaman kerran uudestaan...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.12.2011, 11:52
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Aikani kun unimog-commynityä selasin niin löytyhän se kuva. Eli tässä on ulosotto mistä aikaisemmin höpisin.




Tuo vaihteiden lisäys on aika mielenkiintoinen mutta onko siitä nyt sitten mahottomasti hyötyä kun hitaampia pykäliä ei tule ja alkuperäisen kolmosvaihteen sekä lisätyn kolmosen välityksissä ei ole kovin ihmeellistä eroa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.12.2011, 14:07
-hannu- -hannu- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: kalajoki, .
Viestit: 70
Perusasetus

Juttelin kaverin kanssa joka on tuota mokkia aikanaan rakennellut ja tällaisia muistikuvia oli
-kepinsiirto onnistuu ihan pulttamalla nuot osat kannessa toisin päin.
-kytkinakseli alkuperäinen, oli vaihtanut cantterin levyyn mokin keskiön.
-ei ollut avannut laatikkoa, eikä tiennyt sen sisuksista mitään.
-oli ajamalla siirrellyt, suunnanvaihto ja vaihteet toimi sekä myös ulosotto.
-kardaanit vaihdettu ristiin.
-taka kardaanissa huonot spoorit pinjonin päässä/pinjonissa
-edessä korjattu joskus jyrsimällä pinjoniakseli kanttiseksi ja vastaava korjaus pala kardaaniin. siis mikäli tuossa on viellä samat kapeat valuakselit mitkä silloin oli.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.12.2011, 14:13
rymmyrammi rymmyrammi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.09.08
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 156
Perusasetus

Minua kiinnostaisi pari nopeampaa peruutusvaihdetta jotka tuossa tulee lisää. Jos jonkinlaista työskentelyn teeskentelyä yrittää mokilla tehdä on se peruuttaminen niiin tuskasen hidasta. Lumia kun puskeskelee pihasta niin saa sitä pakkiaki käyttää jonnii verran. Ei siitä noissa offihommissakaan varmaan ois haittaa jos rattaat pakillakin suttais varsin lujempaa, vai?

Pitäs vaan kehitellä tuosta ohjeesta hieman lisää kun tuolla ohjeella pto jää pois käytöstä.

Omassa suunnitelmassa koppiaisen hyötykäyttöfantasiassa ois tarkotus rakentaa takanostolaite jolla sitten vois vaikka klapukonetta vinguttaa.

Vähän tuohon malliin ehkä http://www.unimog-community.de/index...wtopic&t=65435 Jos ei sitten alkuperäisenlaista ala väsäämään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.12.2011, 18:45
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Tuossa peltiperäisen normi 6-vaihteisessa on estetty muut kuin 1 ja 2- vaihteet taaksepäin sellaisella tapilla laatikon kannessa jonka poistamalla saa 6 eteen ja 6 taakse.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.12.2011, 19:24
chief360:n Avatar
chief360 chief360 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.01.04
Sijainti: savolinna, Finland.
Viestit: 340
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange Näytä viesti
Tuossa peltiperäisen normi 6-vaihteisessa on estetty muut kuin 1 ja 2- vaihteet taaksepäin sellaisella tapilla laatikon kannessa jonka poistamalla saa 6 eteen ja 6 taakse.
eli 404:sen lootassa tää onnistuu.
voisko saada lisää tietoa ku mokin loota on vielä täysin tuntematon?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.12.2011, 21:00
rymmyrammi rymmyrammi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.09.08
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 156
Perusasetus

Lisää lukemista jos linnanjuhlat ei jaksa kiinnostaa. http://www.benzworld.org/forums/atta...h-plate-double

Tämän http://www.benzworld.org/forums/unim...onversion.html kun kahlasi läpi niin selvisi että noita crawlerboxin vaihteita ois modauksen jälkeen myös neljä.

Kyllä ne tuossa ameeriikan pojat kovasti hehkutti että hyvä ois.

Viimeksi muokannut rymmyrammi : 06.12.2011 21:14
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.12.2011, 18:18
chief360:n Avatar
chief360 chief360 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.01.04
Sijainti: savolinna, Finland.
Viestit: 340
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange Näytä viesti
Tuossa peltiperäisen normi 6-vaihteisessa on estetty muut kuin 1 ja 2- vaihteet taaksepäin sellaisella tapilla laatikon kannessa jonka poistamalla saa 6 eteen ja 6 taakse.
kyllä vaan sinne pakille ne puuttuvat vaihteet löytyi juuri näin helpottuu jo ajaminen kummasti ku ei tarvii vaihella (pienelle)turhan takia että saa muutettua kulkusuuntaa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.12.2011, 16:38
tiku83:n Avatar
tiku83 tiku83 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.08.05
Sijainti: oulainen, Finland.
Viestit: 1.554
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja chief360 Näytä viesti
kyllä vaan sinne pakille ne puuttuvat vaihteet löytyi juuri näin helpottuu jo ajaminen kummasti ku ei tarvii vaihella (pienelle)turhan takia että saa muutettua kulkusuuntaa

melkein vaatis kuvan ni tietäs mitä irrottelen sieltä
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.09.2012, 09:01
ukkonen7:n Avatar
ukkonen7 ukkonen7 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Heinola
Viestit: 642
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rymmyrammi Näytä viesti
Tuossa neuvotaan se laatikon modaus mm 411 moggiin.
http://www.rockymountainmoggers.com/...oftheUG1_0.pdf
Olen tässä opiskellut kaikenlaista tässä topikissa, mitä tässä modauksessa laatikkoon lisääntyy tai poistuu. ihmetytti taulukon nopeudet??
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.09.2012, 16:45
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ukkonen7 Näytä viesti
Olen tässä opiskellut kaikenlaista tässä topikissa, mitä tässä modauksessa laatikkoon lisääntyy tai poistuu. ihmetytti taulukon nopeudet??
Suurin hyöty on nopeampi pakki, muutaman etuperivaihteen saa kanssa mutta niistä nyt ei taida olla käytännös kovin paljoa hyötyä. Jossain eestaas hommassa esim. puskulevyn kanssa voi pitää vähän vauhikkaamman vaihteen päällä ja pelata vain suunnanvaihtajan kanssa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.09.2012, 19:46
ukkonen7:n Avatar
ukkonen7 ukkonen7 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Heinola
Viestit: 642
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mokkero Näytä viesti
Suurin hyöty on nopeampi pakki, muutaman etuperivaihteen saa kanssa mutta niistä nyt ei taida olla käytännös kovin paljoa hyötyä. Jossain eestaas hommassa esim. puskulevyn kanssa voi pitää vähän vauhikkaamman vaihteen päällä ja pelata vain suunnanvaihtajan kanssa.
No jotain sellaista epäilinkin
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 09.09.2012, 09:30
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Mites tuota 411 mogin ohjausta voisi tehostaahelpoiten, mekaaninen yhteys pitäisi kuitenkin säilyä. voiko tuohon lisätä jotenkin sylinterin? Tai siis voi, mutta mistä ohjaus siihen?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 09.09.2012, 09:57
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Mites tuota 411 mogin ohjausta voisi tehostaahelpoiten, mekaaninen yhteys pitäisi kuitenkin säilyä. voiko tuohon lisätä jotenkin sylinterin? Tai siis voi, mutta mistä ohjaus siihen?
Saksasta sais valmista pakettia, hintaakin on...
http://www.oldtimerplus.de/angebote/.../sonstige/7406

http://www.youtube.com/watch?v=7sT_J...ailpage#t=197s

Sylinterihän on samanlainen kuin vanhojen traktoreiden ohjaustehostimet niin että venttiili on siinä sylinterin päässä ja ohjausvarsi tulee siihen kiinni.
Tiiä sitten saisko semmosesta sovellettua ja kuinka paljon siihen saa sepittää ite niin että kelpaa vielä leimalle.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 09.09.2012, 10:33
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Mites tuota 411 mogin ohjausta voisi tehostaahelpoiten, mekaaninen yhteys pitäisi kuitenkin säilyä. voiko tuohon lisätä jotenkin sylinterin? Tai siis voi, mutta mistä ohjaus siihen?
Muistaakseni mänttilän kaivurimokissa olis hydro buusteri, käy mäjellä kurkkaamassa.

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 09.09.2012, 18:53
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

Arskalla komea moggi

http://www.iltalehti.fi/autot/2012083016023646_au.shtml
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jutustelua Elmo Jokes 0 21.08.2006 12:33
Millaisia Unimoggeja siviilissä ja kilpapuolella Tekniikka & Jutustelu 6 28.08.2005 20:23
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) IironSika Tekniikka & Jutustelu 6 02.09.2004 20:00
M: Ohi aiheesta, mutta... bj45lava O/M/V Muut 0 22.02.2004 19:30
MM-finaalikuvia, aiheesta ja aiheen vierestä Laskos Jalkapallo 0 01.07.2002 13:33


Sivu luotu: 13:08 (GMT +2).