Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.12.2011, 22:00
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Eli noi olisivat murikan sijainnin suhteen käypiä Kingcabbiin kun se on toisella puolella kuin yleensä? Ilmeisesti myös akselin toisin päin kääntämällä saa tuon saman aikaan, eli murikka toiselle puolelle.

Tosiaan jos joku tietää noita etuperän välityksiä niin kertokaa!

mutua ja nopeella googlella bensan välitys 4,625, ja 4,875.
en sitten tiedä että pitääkö paikkaansa..

__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!

Viimeksi muokannut cybress : 05.12.2011 06:50
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.12.2011, 08:54
jepjep1 jepjep1 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.10.08
Sijainti: pattijoki
Viestit: 30
Perusasetus

Eli kertokaahan mite se tuo cedrikin tiisselikone passaa kinggiin 2.5d paikalle millä muutoksilla tapahtuu kun tuossa lueskelin kirjotuksia ja en saanu/hokannu kaikkia apulaitteet sekä laatikkoon sopivuus.vääntöä tarttis ja vapari on pop
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.12.2011, 11:01
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
mutua ja nopeella googlella bensan välitys 4,625, ja 4,875.
en sitten tiedä että pitääkö paikkaansa..
Noita molempia löytyy, tosin tuo 4.875 taitaa olla aika harvinainen D21:ssä, D22:ssa se on ainakin parin alkuvuoden malleissa pääasiallinen välitys.

Missään jankkilahnan akselissa ei vakiona moisia ole tarjolla, vaan aina joutuu välityksen hommaamaan. Tuota 4.875-välläriä ainakin löytyy hyvin kaikilta valmistajilta/toimittajilta, mutta muistaakseni vaan Yukon Gears tarjoaa sellasta, joka käy alle 3.73 välityksiseen murikkaan, eli ns. thick ring gear -versiota.

Paksuuseroa(..siis epäkeskeisyys lautaspyörän kiinnitykselle..) noilla murikoilla D44:ssä on jokunen milli, en muista enää paljonko, mutta eron voi korjata myös sopivalla välilevyllä.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.12.2011, 11:08
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Noita molempia löytyy, tosin tuo 4.875 taitaa olla aika harvinainen D21:ssä, D22:ssa se on ainakin parin alkuvuoden malleissa pääasiallinen välitys.

Missään jankkilahnan akselissa ei vakiona moisia ole tarjolla, vaan aina joutuu välityksen hommaamaan. Tuota 4.875-välläriä ainakin löytyy hyvin kaikilta valmistajilta/toimittajilta, mutta muistaakseni vaan Yukon Gears tarjoaa sellasta, joka käy alle 3.73 välityksiseen murikkaan, eli ns. thick ring gear -versiota.

Paksuuseroa(..siis epäkeskeisyys lautaspyörän kiinnitykselle..) noilla murikoilla D44:ssä on jokunen milli, en muista enää paljonko, mutta eron voi korjata myös sopivalla välilevyllä.
Dieselin välitykset on hakusessa. Mikä on tuon etutasauspyörästön nimi englanniksi?
Tarkoitus tehdä mahdollisimman halvalla tuo akseli swappi, jos löytys joku japsi tai muu akseli valmiilla sopivilla välityksillä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.12.2011, 11:30
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Dieselin välitykset on hakusessa. Mikä on tuon etutasauspyörästön nimi englanniksi?
Tarkoitus tehdä mahdollisimman halvalla tuo akseli swappi, jos löytys joku japsi tai muu akseli valmiilla sopivilla välityksillä.
munmielestä ois helpoin jostain autosta ottaa etu ja taka akselit jossa vaa se etumurikka oikeella puolella tai sit kääntää niinku sanoit.. englanniksi --> front differential tai pelkkä front diff. sit haulla hardbody tai d21 solid axle swap löytyy paljon juttuu. tai sit heittää kinkäpin korin gr rungolle siin on kaikki mitä tarvii

Viimeksi muokannut tdi : 05.12.2011 11:33
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.12.2011, 11:35
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Dieselissä käytännössä 4.625 välitykset.
Mikään akseli ei käy heittämällä, aina on murikka väärällä puolella, tai väärä välitys.
Varmaan halvin tapa olis laittaa Patrollin akseli, jossa sama välitys kuin takana ja heittä murikka puolelta toiselle. Ei helppo, mutta halpa.

Ite, jos halvalla haluaisin tehdä, niin pistäisin molemmat akselit uusiksi...

Jos taas oikeasti hommaan alkaisin, niin laittaisin eteen Grandin, tai Cheron akselin ripustuksineen sopivalla välityksellä maustettuna.

Profiilissa kuvatuksia mun vanhasta Kinkusta SJ-Cherokeen akselilla.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.12.2011, 15:11
Jason_ Jason_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.09.09
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 91
Perusasetus

dii.. isännälle tuli hommattua tuo -90 D21 kingcab ja siihen tehty vaihteiston laakerointi 35tkm sitten (olin ite asentamassa laatikkoa paikalleen) niin nyt vaihekeppi lonkkasee melkein arpakuutiona, mikä on menny väljäksi?

automaattisen napiksenkin tarvis yhen ehjän joo tiedetään ettei kukaan semmosta suosittele, enkä omaan autoon sitä laittais, mutta jos siltikin..
__________________
Metässä ollaan ja metsään mennään
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.12.2011, 19:04
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

kuinka paljon saa lyhentää tuommosta kingcapin lavaa, kyseessä nelikko malli eli lyhyellä lavalla..onko olemassa joku tietty kriteeri tuohon lain puitteissa...

tarkotus olisi pätkästä lavaa takapäästä..kävi mielessä jos lyhentäis runkopalkkeihin asti...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.12.2011, 20:55
Jacob Jacob ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.11.11
Sijainti: kainuu
Viestit: 20
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
kuinka paljon saa lyhentää tuommosta kingcapin lavaa, kyseessä nelikko malli eli lyhyellä lavalla..onko olemassa joku tietty kriteeri tuohon lain puitteissa...

tarkotus olisi pätkästä lavaa takapäästä..kävi mielessä jos lyhentäis runkopalkkeihin asti...
Itsekkin miettiny tota lavan lyhentämistä..Jos vaa jollakulla ois faktaa asiasta nii voisi kertoilla. Onkoha siinä joku tietty pituus mikä pitää täyttyä lain mukaan? Ois tatsuniki järkevämmän näköne ku lähtis ylitykset poies
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.12.2011, 22:48
piesuli piesuli ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.07.11
Sijainti: Hämeenkoski
Viestit: 14
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
kuinka paljon saa lyhentää tuommosta kingcapin lavaa, kyseessä nelikko malli eli lyhyellä lavalla..onko olemassa joku tietty kriteeri tuohon lain puitteissa...

tarkotus olisi pätkästä lavaa takapäästä..kävi mielessä jos lyhentäis runkopalkkeihin asti...
kyselin tuota viimeviikolla katsurilta ei oikeen osannut sanoa muutakun että riippuen vuiosimallista niin pituus on eri. Sen se osas ihme kyllä kertoa ilman oppaitaan että lavan neliöt pitää ylittää/olla lain vaatima neliömäärä että pysyy pakuna. Kyseisen konttorin piti laittaa sähköpostilla ohjeet mulle että millainen pitää olla että menee viel läpi.. Itse tein putkesta lavan mittoja en nyt muista mutta rupesi katsuri sitten kertoilee että pitäisi muutoskatsataa koska paino on autolla muuttunut kai sit kun ei siitä muutakaan sanottavaa kesksinyt ... Muilla tullut tuollaista vastaa??
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.12.2011, 19:33
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Red face

Oisko kellään ylimääräisenä vakaajan tankoa ja muita hilppeitä mitä siihen tarvii?
Mitä osia siihen tarvii ku motonetissäki oli vaikka minkälaista yhdystankoa yms..
Ku pitäs katastaa
Asiasta puolukkaan..

Onko normaalia kun korotin vääntösauvoja kiristämällä keulaa 4cm nyt moottori alapuolella olevaan tukin tankoon tuli maasta 34cm MUTTA ohjaus meni päin perseitä 5cm tuli aurausta ja sitä ei saaa sitte millään kohille, ainakun siirtää autoa ja mittaa uuestaan niin heittää sen 3cm ja tiellä kun ajaa niiin nykii vuoron perään oikialle taikka vasemmalle.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.12.2011, 19:56
king cap:n Avatar
king cap king cap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.06.11
Sijainti: tornio
Viestit: 205
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
Oisko kellään ylimääräisenä vakaajan tankoa ja muita hilppeitä mitä siihen tarvii?
Mitä osia siihen tarvii ku motonetissäki oli vaikka minkälaista yhdystankoa yms..
Ku pitäs katastaa
Asiasta puolukkaan..

Onko normaalia kun korotin vääntösauvoja kiristämällä keulaa 4cm nyt moottori alapuolella olevaan tukin tankoon tuli maasta 34cm MUTTA ohjaus meni päin perseitä 5cm tuli aurausta ja sitä ei saaa sitte millään kohille, ainakun siirtää autoa ja mittaa uuestaan niin heittää sen 3cm ja tiellä kun ajaa niiin nykii vuoron perään oikialle taikka vasemmalle.
tarkistappa se koko raidetanko hässäkkä ja apusimppukka ku nyt siellä täytyy olla välystä jossakin.nostat vaikka keulan ilmaan ja pidät renkaasta kiinni ja jos ei oo toveria niin potkit jalalla toista rengasta.ittellä oli sen verran välystä jotta se rengas liikkui ainaski tuon 3cm.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.12.2011, 20:44
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Hmmm....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
Oisko kellään ylimääräisenä vakaajan tankoa ja muita hilppeitä mitä siihen tarvii?
Mitä osia siihen tarvii ku motonetissäki oli vaikka minkälaista yhdystankoa yms..
Ku pitäs katastaa
Asiasta puolukkaan..

Onko normaalia kun korotin vääntösauvoja kiristämällä keulaa 4cm nyt moottori alapuolella olevaan tukin tankoon tuli maasta 34cm MUTTA ohjaus meni päin perseitä 5cm tuli aurausta ja sitä ei saaa sitte millään kohille, ainakun siirtää autoa ja mittaa uuestaan niin heittää sen 3cm ja tiellä kun ajaa niiin nykii vuoron perään oikialle taikka vasemmalle.
Taitaa olla ylätukivarren pusla menehtymässä, jos nykkii... Itellä Pajerossa sama vika, ja katsastuksessa sen selville sai... En oo kotona saanut keulaan niin paljooo painoo, että näkis et onko välystä... Mut voi olla testitavasakin vikaa ku nostan autoo ylös kokonaan ja sit lasken jonkin pöngän päälle ja kokkeilen...


Testaa tunkilla nostaen tukivarresta ja kokkeilet rengasta väännellen, että onnko välystä... Ja toiselle puolen sama juttu (mulla vaan toisella kylellä sillon vika)...

Ja vakaajatankohan ei siihen auraukseen vaikuta noi... Mut mulla osia kyllä, jos tosiaan tarve tulee. Ku tallissa nytkin yks Kingi (D21 ja TD25, sekä 4WD) mistä vaihteiston otin pois ku hakija tulee. Ja pihassa pari muutakin (mitkä kyllä ajoon menossa).
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 04:39 (GMT +2).