![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Yleensä äänestä, pitää yleensä huomattavasti kovempaa suhinaa kuin muut hydrauliikka venttiilit yms. Siulla oli vissiin etuvinssi pikaliittimillä? Ota liitin irti ja aja sitä toimintoa, eli painetta siihen linjaan. Siinä vaiheessa pitäis varoventtiilin aueta, jos ei aukea ja pumppu pyörii, ettei hihna luista, niin silloin pumppu on todennäköisesti aika väljä ja ei jaksa nostaa painetta, josta johtuu taas se ettei vinsseissä riitä voimaa. Tietysti tuossakohden olisi hyvä olla painemittari niin näkisi oikeasti mitä tapahtuu eikä homma jää arvailujen varaan.
Lisäystä vielä sen verran että tietysti jos siulla on siellä jossain linjassa venttiili tms jonka voit sulkea niin on turvallisempi kuin ajaa pikaliitintä vasten. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Muistin jossain nähneeni painemittarin, joka on pikaliitin sovitteinen.
Pienen etsiskelyn jälkee sekin löytyi... Painetta tuottaa noin 140bar, ehkä vähän yli. Jos pumpun maksimi paine on se 150bar, niin ei liene kannattavaa yrittää nostaa sitä?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ja millanen moottori siinä vinssissä on, oisko merkkiä, mallia, tyyppikilpeä? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eikös se jos sitä varoventtiiliä vähän kirraa..? ![]() Ei kai mitää virtausta pitäis tapahtua, kun ottaa paineen vain toisesta letkusta? Etuvinssi on joku 2-nopeuksinen 12000lbs, tyyppikilpeä tai merkkiä en siitä löytäny. Takanen on Hiab-nosturin pilkin kela, nostokapasiteetti muistaakseni 1000kg, tai 2000kg. Siitä oli ihan tyyppikilpi. Sen voin kattoo päivällä...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Laita T-haara painelinjaan ja mittari siihen, niin näet käytön aikana paineen. Jos vinssatessa vinssi pysähtyy (veto edelleen päällä) ja paine jää alle sen, mitä letkun päästä saat mittariin aikaiseksi, niin sitten vinssin moottori vuotaa läpi tai jos siinä on lisäksi vielä oma painevaro (ruuvilla varustettu murikka), niin se voi olla alemmassa paineessa kuin järjestelmän painevaro.
__________________
Jukka |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Tuolla virtauksella hain juurikin sitä että aukesko se varo vai ei, jos ei auennut niin säädöt perseellään tai pumppu väljä.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty nuffield universal four | hj | O/M/V Muut | 0 | 18.11.2010 19:27 |
| Speed Motor Circus | lantikka | Tapahtumat | 29 | 12.04.2010 19:33 |
| Blower motor | MakeO | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2005 15:10 |
| Shift motor? | Moparmies | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.08.2005 21:08 |
| CANAL MOTOR | jeeppi-eki | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 09.06.2004 22:09 |