Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.11.2011, 16:57
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

... sinne välikardaanin paikalle joku ylivaihdeyksikkö (laycock tjsp.) tai planeetta...

tilaahan siellä 4 vaihteisen takana on vaikka toiselle laatikolle

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.11.2011, 17:20
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
... sinne välikardaanin paikalle joku ylivaihdeyksikkö (laycock tjsp.) tai planeetta...

tilaahan siellä 4 vaihteisen takana on vaikka toiselle laatikolle
millaisias nää laycockkit on ja mistä moisia löytyy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.11.2011, 22:11
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

tuolta 5 v laatikko (tarkista ylivaihteellisuus...)

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/4435576

laycockit on niitä brittien tekemiä ylivaihdeyksiköitä laatikon taakse, esim vanhat volvot ja roverit...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.12.2011, 17:05
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
tuolta 5 v laatikko (tarkista ylivaihteellisuus...)

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/4435576

laycockit on niitä brittien tekemiä ylivaihdeyksiköitä laatikon taakse, esim vanhat volvot ja roverit...

onko jollain kokemuksia noista maatokäytössä et kestääkö
siotus paikka olis jakiksen jälkeen
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.02.2012, 13:10
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Jokos tämä ylivaihteen tarvis ratkesi? nimittäin tulipa puolivahingossa hankittua sellainen 5v pakun loota missä on se vitonen ylivaihde. Tarjouksia otetaan vastaan
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.02.2012, 15:04
ippemattsson ippemattsson ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.01.10
Sijainti: H:ki
Viestit: 25
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
... sinne välikardaanin paikalle joku ylivaihdeyksikkö (laycock tjsp.) tai planeetta...

tilaahan siellä 4 vaihteisen takana on vaikka toiselle laatikolle
CKN Laycock ylivaihteet ovat planeettavaihteita, niissä on öljypumppu epäkeskolimpulla sisään tulevalta akselilta ja vaihtaminen tapahtuu solenoidin ohjaamalla venttiilillä, näissä on sellainen piirre että vaihteessa pitää olla tarpeeksi kierroksia ylivaihdetta käytettäessä, muuten tulee luistoa ja kitkapinnat kuluvat ennen aikojaan...

G:n omassa 5-vaihteisessa, ainakin meillä olevassa, on pitkät välitykset verrattuna edeltäneeseen pakun askiin, suunnilleen niin että 5V-pakuaskin kakkonen vastaa G:n laatikon ykköstä ja vitonen nelosta, vapari OM617:n kanssa tarvitsee maantievauhdista vaihtaa ylämäkeen nelosta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.02.2012, 15:38
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

http://www.4x4abc.com/G-Class/transm.../getriebe.html

Tuoltahan löytyy kivasti noiden G:n laatikoiden välityksiä. Manuaalivaihteisissa laatikoissa siis kaikissa on tuo ylivaihteen välitys melkein sama: 0.79-0.80 tms. Noi getragit taitaa olla pääosin uudempien moottoreiden perään eli startti on väärällä puolella vanhohin diselmosiin laitettavaksi (kytkinkoppa on kiinteä) ja niissä on sitten aika pitkä tuo ykkösvaihde (huono maastoajon kannalta) => eli ilmeisesti ainoa vaihtoehto pidentää välityksiä/laskea kierroksia maantieajoa silmällä pitäen on joko se pakun 711.113 (G:ssä 711.117) tai sitten vaihtaa harvemmat perävälitykset kuin 4.8...jotka ovat perin harvinaisia (+ tieten suuremmat renkaat). Tiedän kyllä yhdet G:n perät välityksellä 4,4...mutta tuskin ovat ilmaiset ja vähän enemmän siinä on töitä kuin vaihdelootan vaihdossa.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Land Rover Fairley ylivaihde ZyndHel O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 29.08.2010 12:33
M: Range Roverin ylivaihde RR82 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 07.10.2007 09:12
O: Land Rover series III -77 ylivaihde O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 28.09.2007 07:50
Ostetaan ylivaihde...... O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 06.09.2007 20:28
M: Fairey ylivaihde Land Roveriin tojoere O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 18.01.2006 20:44


Sivu luotu: 04:30 (GMT +2).