![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ... sinne välikardaanin paikalle joku ylivaihdeyksikkö (laycock tjsp.) tai planeetta... tilaahan siellä 4 vaihteisen takana on vaikka toiselle laatikolle
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]()
millaisias nää laycockkit on ja mistä moisia löytyy
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
tuolta 5 v laatikko (tarkista ylivaihteellisuus...)
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/4435576 laycockit on niitä brittien tekemiä ylivaihdeyksiköitä laatikon taakse, esim vanhat volvot ja roverit...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
onko jollain kokemuksia noista maatokäytössä et kestääkö siotus paikka olis jakiksen jälkeen |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jokos tämä ylivaihteen tarvis ratkesi? nimittäin tulipa puolivahingossa hankittua sellainen 5v pakun loota missä on se vitonen ylivaihde. Tarjouksia otetaan vastaan
![]()
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
G:n omassa 5-vaihteisessa, ainakin meillä olevassa, on pitkät välitykset verrattuna edeltäneeseen pakun askiin, suunnilleen niin että 5V-pakuaskin kakkonen vastaa G:n laatikon ykköstä ja vitonen nelosta, vapari OM617:n kanssa tarvitsee maantievauhdista vaihtaa ylämäkeen nelosta. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
http://www.4x4abc.com/G-Class/transm.../getriebe.html
Tuoltahan löytyy kivasti noiden G:n laatikoiden välityksiä. Manuaalivaihteisissa laatikoissa siis kaikissa on tuo ylivaihteen välitys melkein sama: 0.79-0.80 tms. Noi getragit taitaa olla pääosin uudempien moottoreiden perään eli startti on väärällä puolella vanhohin diselmosiin laitettavaksi (kytkinkoppa on kiinteä) ja niissä on sitten aika pitkä tuo ykkösvaihde (huono maastoajon kannalta) => eli ilmeisesti ainoa vaihtoehto pidentää välityksiä/laskea kierroksia maantieajoa silmällä pitäen on joko se pakun 711.113 (G:ssä 711.117) tai sitten vaihtaa harvemmat perävälitykset kuin 4.8...jotka ovat perin harvinaisia (+ tieten suuremmat renkaat). Tiedän kyllä yhdet G:n perät välityksellä 4,4...mutta tuskin ovat ilmaiset ja vähän enemmän siinä on töitä kuin vaihdelootan vaihdossa.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Land Rover Fairley ylivaihde | ZyndHel | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 29.08.2010 12:33 |
M: Range Roverin ylivaihde | RR82 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 07.10.2007 09:12 |
O: Land Rover series III -77 ylivaihde | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 28.09.2007 07:50 | |
Ostetaan ylivaihde...... | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 06.09.2007 20:28 | |
M: Fairey ylivaihde Land Roveriin | tojoere | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 18.01.2006 20:44 |