![]() |
gd300 ylivaihde?
Onko olemassa tohon om617 perään sopivaa manuaalilaatikkoa jossa olis viimesen vaihteen välitys alle 1, jokin 0.85 vois olla sopiva? Vai meneeköhän tämä koneistushommiks...
|
Haulla olis saattanu löytyä kans.
http://www.4x4abc.com/G-Class/transm.../getriebe.html Eli laatikko 711.117 |
Lainaus:
|
sama kytkin akseli kun kytkinkoppa käy vanhastas, kardaanin laippa sama tai otat vanhasta, välikardaania joutunet hiukan lyhentämään
asennusta paljon vaikeampaa on löytää tuollainen jostain :rolleyes: mikä auto / tekniikka - miks tarviit ylivaihdetta ? |
Lainaus:
Auto on pitkä gd300 -80 turbolla ja pp:n pumpulla. Jaksais tuo mennä maantienoputta varmaan vähän matalemmillakin kierroksilla :D Huutaa kone niin pirusti et melkeen sais pistää peltorit päähän. |
Liian pienet renkaat? ;)
|
... sinne välikardaanin paikalle joku ylivaihdeyksikkö (laycock tjsp.) tai planeetta...
tilaahan siellä 4 vaihteisen takana on vaikka toiselle laatikolle |
Lainaus:
|
tuolta 5 v laatikko (tarkista ylivaihteellisuus...)
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/4435576 laycockit on niitä brittien tekemiä ylivaihdeyksiköitä laatikon taakse, esim vanhat volvot ja roverit... |
Lainaus:
onko jollain kokemuksia noista maatokäytössä et kestääkö siotus paikka olis jakiksen jälkeen |
Jokos tämä ylivaihteen tarvis ratkesi? nimittäin tulipa puolivahingossa hankittua sellainen 5v pakun loota missä on se vitonen ylivaihde. Tarjouksia otetaan vastaan :)
|
Lainaus:
G:n omassa 5-vaihteisessa, ainakin meillä olevassa, on pitkät välitykset verrattuna edeltäneeseen pakun askiin, suunnilleen niin että 5V-pakuaskin kakkonen vastaa G:n laatikon ykköstä ja vitonen nelosta, vapari OM617:n kanssa tarvitsee maantievauhdista vaihtaa ylämäkeen nelosta. |
http://www.4x4abc.com/G-Class/transm.../getriebe.html
Tuoltahan löytyy kivasti noiden G:n laatikoiden välityksiä. Manuaalivaihteisissa laatikoissa siis kaikissa on tuo ylivaihteen välitys melkein sama: 0.79-0.80 tms. Noi getragit taitaa olla pääosin uudempien moottoreiden perään eli startti on väärällä puolella vanhohin diselmosiin laitettavaksi (kytkinkoppa on kiinteä) ja niissä on sitten aika pitkä tuo ykkösvaihde (huono maastoajon kannalta) => eli ilmeisesti ainoa vaihtoehto pidentää välityksiä/laskea kierroksia maantieajoa silmällä pitäen on joko se pakun 711.113 (G:ssä 711.117) tai sitten vaihtaa harvemmat perävälitykset kuin 4.8...jotka ovat perin harvinaisia (+ tieten suuremmat renkaat). Tiedän kyllä yhdet G:n perät välityksellä 4,4...mutta tuskin ovat ilmaiset ja vähän enemmän siinä on töitä kuin vaihdelootan vaihdossa. |
Sivu luotu: 01:13 (GMT +2). |