Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.11.2011, 05:29
JonzQ JonzQ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Kiuruvesi
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Ei ole tietoa tuosta itse kysymyksestä. Mutta semmonen kysymys, että ei sulla sattus olemaan tuossa laatikossa ehjiä pakin rattaita? Myös ykkösen rattaat kiinnostaisivat, jos ovat kunnossa.
Itellä pakki korkkas ja samalla laatikolla on. '86 SD23 (alun perin SD25) D21 Kingi siis.
Pakin ratas on ehjä, mutta kulunut toiselta puolelta! Jos kääntää toisinpäin niin varmasti ajaa vielä pitkään. Täytyy vielä miettiä pitäisinkö tuon lotjan varalla vai möisinkö sen, periaatteessa mitäpä minä tuolla teen muuta ku rattaitahan siinä on mutta niitähän pystyy teetättämään, asuitko muuten kajaanissa? Tarkoititko muuten itseasiassa tuota vasemmalla näkyvää ratasta vai tuon ison rattaan alapuolella olevaa? Kummatkin ovat kyllä ehjiä.

Auttakeehan joku viisas minua tuon vaihelaatikon purkamisen kanssa niin ei tarviis miettiä niin paljoa että pitääkö vai eikö pidä tehdä näin Lerssinen oli vissiin kirjotellu aikasemmin et laurelin laatikosta 1-2-3 ois hyvä laittaa kingin laatikkoon, samat rattaat vissiin cedun laatikossa? Ajattelin cedricin laatikkoon vaihtaa vain tuon kingin boori akselin, välityksetkin ilmeisesti samat näin olen ymmärtänyt asian toisilta keskustelu palstoilta.

Toisaalta kiinnostaisko tonikkia koko laatikko, kun mikään vaihde ei pompi päältä pois ja hyvin kulkee. Ainut, että laakereissa väljää kun hieman ulisoo.. Mutta en tiedä säteileekö tuolta jakolaatikon puolelta enemmän kun sen booriakselin ympärillä olevassa laakerissa on hiukka välystä.


Viimeksi muokannut JonzQ : 23.11.2011 05:39
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.11.2011, 07:38
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.913
Perusasetus

Tuohon akseliongelmaan en keksi apuja, ite purkanu ihan erilailla..

Mutta tuossapa nuo välitykset löytyy kun kurkkaa, en pidä kuvaa kovin kauaa sivuilla niin ottakaapa talteen ne ketkä tarttee


Edit: meni jo..

Viimeksi muokannut Lerssinen : 23.11.2011 18:08
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.11.2011, 17:45
JonzQ JonzQ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Kiuruvesi
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
Tuohon akseliongelmaan en keksi apuja, ite purkanu ihan erilailla..

Mutta tuossapa nuo välitykset löytyy kun kurkkaa, en pidä kuvaa kovin kauaa sivuilla niin ottakaapa talteen ne ketkä tarttee
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/...e/valitys2.jpg
Joo kiitoksia kuvasta/välityksistä, näyttäis cedun laatikossa olevan pikkusen tiheemmät noi välityksen kuin kingin jos en ihan väärin ymmärtäny? Eli ainakin jos maastossa ajelee paljon niin kannattaa noi rattaat vaihdella?

Löytyiskö lerssiseltä muuten vielä perävälitys taulukko kingistä ja cedusta? Ihan mielenkiinnosta vois katsastaa miltä ne näyttäis.

Mitäpä mieltä lerssinen olet siitä, että oisko järkeä laittaa kingin laatikosta vitos vaihde cedricin laatikkoon, ei periaatteessa matka ajussa huutais niin paljoa, mutta toisaalta kingin 2.5 kone ei kovin mahottoman hyvin jaksa vitos vaihteella vedellä, oiskohan järkevämpi jättää tuo cedun ratas paikoilleen niin ei tarvihtis väännättää niin kauheasti, ku ei vielä tiedä mitenkä tuo cedun konekkaan vetelee vaikka vääntöä on vähä enempi.. Mutta cedricillä kun ajoi niin 3500 oli kierrokset satasen vauhissa, että huutaa vähä liikaa, ompas kimuranttia mitenkähän tuon tekis.

Mitenkäs lerssinen olet purkanut itse tuommoisen laatikon jos olet siis tuon akselin ottanut pois? Tuo on tällä hetkellä vain parilla pultilla koneessa sen takia kiinni, että sai tuon akselin mutterin pyöräytettyä auki

Viimeksi muokannut JonzQ : 23.11.2011 17:51
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.11.2011, 10:41
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JonzQ Näytä viesti
Pakin ratas on ehjä, mutta kulunut toiselta puolelta! Jos kääntää toisinpäin niin varmasti ajaa vielä pitkään. Täytyy vielä miettiä pitäisinkö tuon lotjan varalla vai möisinkö sen, periaatteessa mitäpä minä tuolla teen muuta ku rattaitahan siinä on mutta niitähän pystyy teetättämään, asuitko muuten kajaanissa? Tarkoititko muuten itseasiassa tuota vasemmalla näkyvää ratasta vai tuon ison rattaan alapuolella olevaa? Kummatkin ovat kyllä ehjiä.

Auttakeehan joku viisas minua tuon vaihelaatikon purkamisen kanssa niin ei tarviis miettiä niin paljoa että pitääkö vai eikö pidä tehdä näin Lerssinen oli vissiin kirjotellu aikasemmin et laurelin laatikosta 1-2-3 ois hyvä laittaa kingin laatikkoon, samat rattaat vissiin cedun laatikossa? Ajattelin cedricin laatikkoon vaihtaa vain tuon kingin boori akselin, välityksetkin ilmeisesti samat näin olen ymmärtänyt asian toisilta keskustelu palstoilta.

Toisaalta kiinnostaisko tonikkia koko laatikko, kun mikään vaihde ei pompi päältä pois ja hyvin kulkee. Ainut, että laakereissa väljää kun hieman ulisoo.. Mutta en tiedä säteileekö tuolta jakolaatikon puolelta enemmän kun sen booriakselin ympärillä olevassa laakerissa on hiukka välystä.
Periaatteessa kiinnostas vaikka koko laatikko, mutta hinta on se kysymys. Kauheasti ei ole tällä hetkellä hintaa maksaa.
Pitänee iteltä laskea tuo laatikko pois ja tarkistaa selviääkö tuossa tuon rattaan käännöllä vai onko mennyt muutakin. Ilmoittelen sitten, toinenkin laatikko on tiedossa mutta se on hiukan hintava minun budjettiini nähden.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.11.2011, 17:30
JonzQ JonzQ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Kiuruvesi
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Periaatteessa kiinnostas vaikka koko laatikko, mutta hinta on se kysymys. Kauheasti ei ole tällä hetkellä hintaa maksaa.
Pitänee iteltä laskea tuo laatikko pois ja tarkistaa selviääkö tuossa tuon rattaan käännöllä vai onko mennyt muutakin. Ilmoittelen sitten, toinenkin laatikko on tiedossa mutta se on hiukan hintava minun budjettiini nähden.
Jos asuit kajaanissa niin siellähän on se yks hammasratas spesialisti, ku muistas paikan.. Ossaa kyllä tehä ja osat karkaistaan, kaivinkoneen kääntökehän moottorissa ainaki rattaat kestäny.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.11.2011, 21:49
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JonzQ Näytä viesti
Jos asuit kajaanissa niin siellähän on se yks hammasratas spesialisti, ku muistas paikan.. Ossaa kyllä tehä ja osat karkaistaan, kaivinkoneen kääntökehän moottorissa ainaki rattaat kestäny.
Siis joku koneistamo firma vai?
Kerro jos tulee nimi mieleen.

Onko kellään kokemusta paljon tulee koneistettuna tuommonen ratas maksamaan verollisena tehtynä?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.11.2011, 20:19
JonzQ JonzQ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Kiuruvesi
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Siis joku koneistamo firma vai?
Kerro jos tulee nimi mieleen.

Onko kellään kokemusta paljon tulee koneistettuna tuommonen ratas maksamaan verollisena tehtynä?
Juu joku koneistamo se oli, minäpäs kysyn lähipäivinä veljeltä sen paikan kun nyt muistais kysyä Sehän kertoo hinnan heti kun soitat sille ja kysyt sitten. Oisko satasen kieppeillä.. Kun kaivinkoneeseen jouduttiin tekemään ties kuinka monta ratasta kun yks hammas oli liikaa loppujen lopuks ni ei jako oikein passannu.. Oisko se maksanu 300 vaikka niitä rattaita oli muutamia.. Oiskohan ollu 150€ ratas kpl, mutta enemmän ku ottaa rattaita niin vähemmän maksaa ku samalla ohjelmalla voipi ajella.. Siis muistaakseni esim. 200€ , 2kpl rattaita.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.11.2011, 12:53
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JonzQ Näytä viesti
Juu joku koneistamo se oli, minäpäs kysyn lähipäivinä veljeltä sen paikan kun nyt muistais kysyä Sehän kertoo hinnan heti kun soitat sille ja kysyt sitten. Oisko satasen kieppeillä.. Kun kaivinkoneeseen jouduttiin tekemään ties kuinka monta ratasta kun yks hammas oli liikaa loppujen lopuks ni ei jako oikein passannu.. Oisko se maksanu 300 vaikka niitä rattaita oli muutamia.. Oiskohan ollu 150€ ratas kpl, mutta enemmän ku ottaa rattaita niin vähemmän maksaa ku samalla ohjelmalla voipi ajella.. Siis muistaakseni esim. 200€ , 2kpl rattaita.
Pitääpä soitella noita paikallisia koneistamoja ja kysellä hintoja. Osaavat varmaan jättää ne kaavat sinne omaan talteen jos myöhemmin tarvii uutta ratasta. Tosin samahan noita ois kaksikin tilata kerralla.
Koneistamo ALM täältä on ainakin ennen löytynyt Petäisenniskan teollisuuskylästä. Toi 100€ on aika lähellä Tamgearsin hintaa, mutta hiukan huokeampi eikä tarvii postitella.

edit: Semmonen firma tekee ainakin vaihteiston osia nykyään täällä kuin AKE Gears. Löytyy Renforsin yrityspuistosta. Mut 200-300€ arvioivat yhden rattaan maksavan, joten käännyn Tamgearsin puoleen.

Viimeksi muokannut tonikki : 25.11.2011 15:45
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.11.2011, 06:26
JonzQ JonzQ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Kiuruvesi
Viestit: 43
Perusasetus

Höh, eikö kukaan ole purkanu kinkkukaapin laatikkoa, apuja kaipailis ja kuva ylempänä..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 00:54 (GMT +2).