![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Samaa minäkin epäilen, on niin "harjakaton" näköinen. Makasihan se siellä kuusen alla pitkän tovin, että ei siitä ihan heti enää laittoon olisi ollut. Tekniikkahan tässä piti olla aika hyvä ja jotakin oli aika tavalla laitettukin (konetta?) TT
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vai että harjakattoinen range... no kyllä tuo design kieltämättä oli vielä normaali rangea särmikkäämpi ja vuosimalli -88 joten sama tapaus saattoi hyvinkin olla. Me haettiin tämä Tuusulasta, en kyllä muista myyjän niciä tms...
No, siinä menikin sitten hetki ennenkuin luomistyö pääsi alkamaan... piti ihan arkistoja kaivella ja varmistella päivämääriä kun ei meinannu itsekkään uskoa että sehän oli vasta reilua vuotta myöhemmin eli toukokuun alussa 2009 kun kun pistettiin tekniikanluovuttaja kappaleiksi. Ensin otettiin ehjät osat kuorista talteen, sitten irroiteltiin alusta pois... tässä sitten jo kangetaan koria irti jotta pääsee koneeseen käsiksi... Tämä siitä sitten jäi romu-ukolle... tosin tuosta rungosta taidettiin vielä laikata talteen koneen kiinnikkeet ja jousien paikat. Ja tässä (kuvassa etualalla) se miksi tähän hommaan lähdettiin... No, ensi viikolla sitten päästään näkemään akselien ensimmäiset sovitukset. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Noh, tältähän se sitten näytti kun pyöriteltiin HJ:n akselit pihalle ja nostettiin suzukin runko siihen päälle.
Kuvassa näkyy jousia, iskareita jne jotka irtosi vanhasta akseleiden mukana ja joita ei ehditty irrotella kun oli kiire sovitella ![]() Akseleihin oli rakenneltu jo edelliseen laitokseen sovitukset Rangen tukivarsille ja alettiiin kattelemaan miten nuo rangen rungosta irroitellut käikäleet asetellaan paikalleen. Keula ajateltiin rakentaa Rangen jousille ja taakse laittaa jotain ohuempaa tavaraa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
ei oo reiluu. lapsena vitutti ku muumit ja alfred j kvakit tul vaa kerran viikossa. vähä sama on tässäkin.. mut silti sit ku ne tul niiku nämäki päivitykset nii mukavaahan se on
![]() vaikuttaa mielenkiintoselta rojektilta ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mie oon ihan samaa mieltä, ettei sais tälleen pitää hulluja jännityksessä. Tehtaan Arska sais julkasta oita kuvia joka päivä yhen. Alfred J kvak oli kyl hyvä ettei tullu ku kerran viikossa ettei tarvinnu useammin kattoa ku paimensi nuorempia sisaruksia.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
2009 kesä kun oli kaunis (vaikkakin sateinen) niin alustageometria hiottiin kuntoon pihamaalla. Onneksi ranchilla oli muutakin puuhattavaa katon alla, niin ei käyny aika pitkäksi
Armottomman sunnittelun, mittaamisen ja muutaman kokeilun jälkeen projekti seisoi omilla tasuilla, vaikkakin jokusen tuuman turhan korkealla. (Jos alusta saisi projektin aloittaa, niin tässä kohtaa olisi coiloverit valmiina. Olisi säästynyt paljon aikaa... no siitä myöhemmin, ehkä.) Noh, korkeutta ehtii säätämään myöhemminkin, joten seuraavaksi potilas siirrettiin laboratorioon sydämen asennusta varten. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vähän tuo alkuun jänskätti että miten tuo mjoottori sopii normi ompelukoneen paikalle. Ei muuta kuin tekniikkapaketti roikkumaan laboratorion kattoon...
ja sopivat työkalut käyttöön.. Jaa, saas nähdä tuleeko päivitystä ensi viikolla, vai viekö normi joulunajanhömppä tämänkin kirjoittamisen ajan. Sitäpaitsi, täähän etenee aivan liian nopeasti, joten voisi olla väliviikko paikallaan ![]() |