Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.11.2011, 21:29
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Ei liikaa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hóse Näytä viesti
No milläs se keulan korotus kannattaa toteuttaa? Niin tarviikos sinne ison puolen välityksiin koskeakkaan..? Se on luultavasti maku asia? Joo kyllähän tuo pikkusen liian lujaa tahtoo mennä hitaalla ykkösellä
Sitä keulaa ei pidä nostaa liikaa,ei ole hyötyä ellei sitte ulkonäkö kysymyxiä lasketa. Jos on pakko nostaa ni sitte siihen tarkoitetuilla palikoilla,Hitoy nimikkeellä tais olla semmoset myynnissäkin. Ne palikat toimii siten että erillisellä häkkyrällä lasketaan alatukivarsien kiinnitystä ja yläpallom ja navan väliin tulee holkit,en muista mitä ohjaus vehkeisiin tulee. Se korotus kitti ei nosta akselin alla olevaa maavaraa,auton painopiste nousee kylläkin. Ei muutenkaan vahvista keulaa enkä oikeen näe muutakaan hyvää muuten kuin mahtuu isompi rengas alle. Itellä on 110 hiluksissa koppaa nostettu 50mm,yläpallon ja tukivarren välissä 15mm lappu,ja etupyöräkoteloa leikeltu ja naputeltu avarammaksi. Näillä eväillä mahtuu 35" pyörimään ja leimalle voi topparit säätää niin ettei ota kiinni mihinkään. Tosiaan se auton korottaminen ei paranna ajo-omituisuuksia mitenkään,eli ei pidä korottaa enempää kuin on tarvis. Sit se perävälitys homma ei mielestäni oo ihan maku asia kun on melko vittumainen ajettava maantiellä ja varsinkin kaupungissa kun 1.vaihde on kuin 2.vaihde. Eli kytkin huutaa apuva,vaihteisto ja muu voimalinja ei myöskään tykkää,maastossa pikkupuolella aivan liian nopea. Maastossahan vakiolaatikoilla ja 5.125 perillä just pärjää mut 1. vaihde on hieman liian iso sittenkin jos alla on 35" pyörä. Maastoon tuplajakis on käytännöllisin ratkaisu,kompromissina vois suositella päälaatikon välitysten tiuhentamista joka ei oo ihan pikainen homma.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.11.2011, 10:28
Hóse Hóse ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Sitä keulaa ei pidä nostaa liikaa,ei ole hyötyä ellei sitte ulkonäkö kysymyxiä lasketa. Jos on pakko nostaa ni sitte siihen tarkoitetuilla palikoilla,Hitoy nimikkeellä tais olla semmoset myynnissäkin. Ne palikat toimii siten että erillisellä häkkyrällä lasketaan alatukivarsien kiinnitystä ja yläpallom ja navan väliin tulee holkit,en muista mitä ohjaus vehkeisiin tulee. Se korotus kitti ei nosta akselin alla olevaa maavaraa,auton painopiste nousee kylläkin. Ei muutenkaan vahvista keulaa enkä oikeen näe muutakaan hyvää muuten kuin mahtuu isompi rengas alle. Itellä on 110 hiluksissa koppaa nostettu 50mm,yläpallon ja tukivarren välissä 15mm lappu,ja etupyöräkoteloa leikeltu ja naputeltu avarammaksi. Näillä eväillä mahtuu 35" pyörimään ja leimalle voi topparit säätää niin ettei ota kiinni mihinkään. Tosiaan se auton korottaminen ei paranna ajo-omituisuuksia mitenkään,eli ei pidä korottaa enempää kuin on tarvis. Sit se perävälitys homma ei mielestäni oo ihan maku asia kun on melko vittumainen ajettava maantiellä ja varsinkin kaupungissa kun 1.vaihde on kuin 2.vaihde. Eli kytkin huutaa apuva,vaihteisto ja muu voimalinja ei myöskään tykkää,maastossa pikkupuolella aivan liian nopea. Maastossahan vakiolaatikoilla ja 5.125 perillä just pärjää mut 1. vaihde on hieman liian iso sittenkin jos alla on 35" pyörä. Maastoon tuplajakis on käytännöllisin ratkaisu,kompromissina vois suositella päälaatikon välitysten tiuhentamista joka ei oo ihan pikainen homma.
Joo tarkoitus ei ollut nostaa enempää.. Keula tuntuu vaan niin jäykältä. Eli lähinnä sitä jousituksen toimivuutta haetaan. Se ei varmasti oo ainakaan yhtään parantunut tuolla sauvoje kirraamisella. Tällä hetkellä rattaat mahtuu pyöriin hyvin alla, tietysti piti pikkusen näyttää lekaa ja laikkaa. Joo saa nähä mitä tulee nuille välityksille tehtyä.. Joku hyvä ja halpa ratkasu pitäs keksiä. Niinku aina..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.11.2011, 23:24
JuuPeri:n Avatar
JuuPeri JuuPeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.01.07
Sijainti: Vihanti
Viestit: 620
Perusasetus

Pitääks olla jotain lappui et saapi 33:set leimattua ln46 hiluxiin?
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.11.2011, 22:34
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hóse Näytä viesti
Joo tarkoitus ei ollut nostaa enempää.. Keula tuntuu vaan niin jäykältä. Eli lähinnä sitä jousituksen toimivuutta haetaan. Se ei varmasti oo ainakaan yhtään parantunut tuolla sauvoje kirraamisella. Tällä hetkellä rattaat mahtuu pyöriin hyvin alla, tietysti piti pikkusen näyttää lekaa ja laikkaa. Joo saa nähä mitä tulee nuille välityksille tehtyä.. Joku hyvä ja halpa ratkasu pitäs keksiä. Niinku aina..
Sihen etupäähän auttaa se et löystät niitä sauvoja. Hyvä kompromissi on et ulosjouston topparin ja ylätukivarren väliin jää n.8mm ni sit ei ulosjousto lopu kesken. Ne SDORI palikat eli holkit just pidentää sitä joustovaraa niin et pystyy kiristämään ne jouset hyviksi,kuitenkaan ei pidä liikaa kirrata kun murros menee liian jyrkkään kulmaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.11.2011, 22:50
Tinppa Tinppa ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 20.11.11
Sijainti: E-P, Suomi
Viestit: 3
Perusasetus

kdn170 perä


Moro. Mulla o kdn170 hilux -02. Oliskoha tietoo perän laakerin vaihdosta. Ne kaks laakeria ja se joku holkki niide välis, eli ne jotka o heti kardaanin jäläkee.
Eli meneekö se periaattees nii, että nypätää vetarit irti ja irrotetaa sen jälkee perä siitä taka-akselista vai kuinka? Ja lähteekö ne vetarit nyppäämällä vai onko ne oikee jollaki kiinni (saisin lainaksi sellaise "nyppäys" työkalun tutulta)? Vai kannattako mu itte ees haaveilla tollasesta projektista että pitäskö suosiolla viedä korjaamolle. Kaveri lupas kyllä vaihtaa ne laakerit jos vaa vien perän sille töihin.
Yritin kyllä ettiä jotaki kuviaki netistä, mutta mun silmii ei löytyny.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.11.2011, 22:58
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Juu.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinppa Näytä viesti
Moro. Mulla o kdn170 hilux -02. Oliskoha tietoo perän laakerin vaihdosta. Ne kaks laakeria ja se joku holkki niide välis, eli ne jotka o heti kardaanin jäläkee.
Eli meneekö se periaattees nii, että nypätää vetarit irti ja irrotetaa sen jälkee perä siitä taka-akselista vai kuinka? Ja lähteekö ne vetarit nyppäämällä vai onko ne oikee jollaki kiinni (saisin lainaksi sellaise "nyppäys" työkalun tutulta)? Vai kannattako mu itte ees haaveilla tollasesta projektista että pitäskö suosiolla viedä korjaamolle. Kaveri lupas kyllä vaihtaa ne laakerit jos vaa vien perän sille töihin.
Yritin kyllä ettiä jotaki kuviaki netistä, mutta mun silmii ei löytyny.
Joo eli vetarit ulos,4mutteria siel kilven takana. Sit kartaani irti ja mutterit auki ja murikka putoo syliin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.11.2011, 23:12
Tinppa Tinppa ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 20.11.11
Sijainti: E-P, Suomi
Viestit: 3
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Joo eli vetarit ulos,4mutteria siel kilven takana. Sit kartaani irti ja mutterit auki ja murikka putoo syliin.
Eli ei pitäisi olla mikää iha ylivaikee homma. Kannattaakoha sinne vaihdella mitää muuta samalla ku sitä rupee joskus aukomaa? Ei kuintenkaa pitäis olla muuta vikaa ku nuo 2 laakeria.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.11.2011, 11:25
JuuPeri:n Avatar
JuuPeri JuuPeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.01.07
Sijainti: Vihanti
Viestit: 620
Perusasetus

Mistä raidetanko hiluun ku laittaa ohjaustehostimen? Vai käykö alkuperänen? Auto siis hilux ln46 vm.-84. High steer ohjausvarret tuleepi myös.
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.11.2011, 01:41
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Pajalle.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinppa Näytä viesti
Eli ei pitäisi olla mikää iha ylivaikee homma. Kannattaakoha sinne vaihdella mitää muuta samalla ku sitä rupee joskus aukomaa? Ei kuintenkaa pitäis olla muuta vikaa ku nuo 2 laakeria.
Ei oo ihan pikanen homma,ne pinionin laakerit ja se rymppi holkki pitää uusia ja kannattaa laittaa ne poskilaakerit samalla. Se pinioni on niin saatanan tiukka pesistään et viisainta on painaa prässillä ulos. Sit shimmaus pitää tehdä tarkasti ja se pinionin mutteriki vedettiin johki ihme momenttiin,liian pitkä homma selittää nyt mut neuvoisin viemään sen johki viralliseen pajaan jotka on niitä tehny. Säästöö tulee ku hommaat itte ne osat esim. Tamgears putkasta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 9 (0 jäsentä and 9 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 10:04 (GMT +2).