Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 17.11.2011, 01:34
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Perusasetus

Ihan tulee OT...

Meilläpäin oli vanhan valtiokonttorin aikaan yksi suhteellisen hankala katsuri, aina tahtoi löytyä jotain sanomista uudestakin autosta (siis oikeasti katsurin vika eikä auton, monesti uusi nivel oli väljempi kuin vaihdettavaksi määrätty) niin keksipä sankarit herätellä vanhan GAZin maasturin kivirauniolta henkiin kesäautoksi ja ei muuta kuin leimalle...

Pohja oli punaisessa ruosteessa koska kyseinen värkki oli seissyt vuosia heinikossa ja kyseinen katsastusherra oli kuuleman mukaan hymyillyt auton alle mennessään. No, hetken kestäneen kopistelusession jälkeen auton omistajat tarjosivat monttuun helman alta isoa kaivosmallin hakkua saatesanoilla: Kokeile tolla, sillä mekin testattiin...

Montusta oli noussut varsin synkännäköinen miekkonen ja oli lintannut leiman lappuun enää sanaakaan sanomatta.

Minulla on henk. koht. nykyiseltä yksityiseltä ajalta lähes pelkkää positiivista palautetta katsureiden toiminnasta.

Vastaa lainaten
Vanha 17.11.2011, 13:49
Bullet Bullet ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 06.02.06
Sijainti: Kolla
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Minulla on henk. koht. nykyiseltä yksityiseltä ajalta lähes pelkkää positiivista palautetta katsureiden toiminnasta.
Minulla on samoin hyvä mieli siitä, että katsastukseen ei enää tarvitse mennä hattu kädessä anteeksi pyydellen aiheuttamaansa häiriötä katsastusinsinöörin rauhaan.
Kieltämättä on joskus harmittanut, kun auto ei olekaan ollut siinä kunnossa kuin olin olettanut eikä se ole mennyt läpi. Varsinkin kun korjaus yleensä aina katsastusajankohdasta johtuen sattuu talvipakkasiin tai räntäsateeseen joko itse räpeltäen ulkosalla tai viemällä jonnekin kalliiseen korjaamoon. Se ei kuitenkaan ole katsastajan vika. Pikemminkin rekisterikilven, koska korjaus ei satu kesäaikaan. Oma vikahan se ei voi olla.
Vastaa lainaten
Vanha 18.11.2011, 16:06
-Jallu-:n Avatar
-Jallu- -Jallu- ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 12.10.09
Sijainti: Lapinlahti
Perusasetus

Eipä ole omalle kohdalle hankalaa katsuria sattunut iisalmen seudulla, pikemminkin päin vastoin. Kerran katsastelin emännän ooppelia jossa oli muistellakseni jotain jarru heittoa tms ja päästöistä pomppas, noh jarrut viilailin ja vaihdoin tulpat ja suotimen ku ei emännällä ollu hajua millon oisivat viimeks vaihettu, arvelin että niissähän se vika tietysti kun suodinkin oli niin tukossa ja tulpat piki mustat. Asemalla jarrut ok mutta päästöt ei vieläkään olleet kohillaan tiaknoosi että katti tai lambda paskana. Liekkö alahuuleni alkanut väpättämään niin kovasti vai mikä lie ollut ku katsuri sano ettei seuraava näyttö maksa mitään ja kirjas siihen uusinta näyttö lappuun saman ja toivottelin päivän jatkoja. Vajaan parivuotta vanha motonetti kattihan se oli menny rikki (turasin kyllä samanlaisen 80e katin sinne tilalle).

Kaverin autossa oli takajarruissa heittoa ni katsuri kehotti kehimään siinä pihalla ja jatkettais katsastusta operaation jälkeen. Ei vaan auttanu kehintä ni siitä tuli sit hylsy mutta aika reilua silti.

Ennen leimaa olen korjannut viat jotka olen tiennyt olevan olemassa ja asennoitunut niin että on jotain remppaa vielä tiedossa jolloin onkin mukava ylläri kun toisinaan menee ilman huomautuksia kottero läpi. Vikalistan sattuessa mukaan korjannut loputkin.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Katsastuksen jälkeen huomatut viat... Tikru75 Tekniikka & Jutustelu 29 10.02.2014 09:20
Myydään A-katsastuksen 50€ lahjakortti Morjenz O/M/V Muut 0 03.10.2011 13:09
Katsastuksen vikalistasta solihull Tekniikka & Jutustelu 9 12.12.2008 23:40
Katsastuksen ohjeet ja ajoneuvotekniikan tiedottee -MaTTi- Tekniikka & Jutustelu 8 19.08.2005 22:34
katsastuksen laita... ari Tekniikka & Jutustelu 0 16.03.2003 11:11

Sivu luotu: 01:23 (GMT +2).