Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.11.2011, 20:18
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Kiitoksia tästä, mulla on sd33 jälkiahdettuna skylinen vakio ahtimella(nissan motor joku)
Heräilee ihan kivasti ja voimaakin tuntuis olevan, vakio pumpulla tällä hetkellä. Ennakoista ei tietoa mutta terävän käynnin perusteella olis vähän aikaistettu? Syötöt tapissa mutta mustaa tulee juuri ja juuri. Ahdot n.0,6bar. J-mutkalla toteutettu turbotus. Orggis sammutin ei käytössä ja siis pakkosyöttö ei muunmuassa toimi. Löytyykö keneltäkään kuvaa sammuttimen tangosta mikä multa siis puuttuu, mitat ja sen mutkan kulma olis kanssa kiva tieto. Ja sitten vielä se että paljonko vaikuttaa käynnistymiseen tuo pakkosyötön puutos? Edellinen omistaja väitti laittaneensa uudet suutinkärjet mutta tiedä sitten, käynnistyy kyllä mutta ontuu hiukan ja puskee valkoista savua laajamittaisesti kylmänä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.11.2011, 20:31
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Kiitoksia tästä, mulla on sd33 jälkiahdettuna skylinen vakio ahtimella(nissan motor joku)
Heräilee ihan kivasti ja voimaakin tuntuis olevan, vakio pumpulla tällä hetkellä. Ennakoista ei tietoa mutta terävän käynnin perusteella olis vähän aikaistettu? Syötöt tapissa mutta mustaa tulee juuri ja juuri. Ahdot n.0,6bar. J-mutkalla toteutettu turbotus. Orggis sammutin ei käytössä ja siis pakkosyöttö ei muunmuassa toimi. Löytyykö keneltäkään kuvaa sammuttimen tangosta mikä multa siis puuttuu, mitat ja sen mutkan kulma olis kanssa kiva tieto. Ja sitten vielä se että paljonko vaikuttaa käynnistymiseen tuo pakkosyötön puutos? Edellinen omistaja väitti laittaneensa uudet suutinkärjet mutta tiedä sitten, käynnistyy kyllä mutta ontuu hiukan ja puskee valkoista savua laajamittaisesti kylmänä.

toi käynti on ihan normaalia vanhassa moottorissa. pakkosyöttö vaikuttaa positiivisesti käyntiin lähtöön mut ero tulee lähinnä kovilla pakkasilla. itte oon aina saanu käyntiin ilman pakkosyöttöökin. joskus visioin et laittas hukkaportin kellon joka köyttäs pakkosyöttöä kun paineet nousee ja se olis ollu jotenkin jousiavusteinen et ois saanu vielä sammutinvaijerin paikoilleen... ehjät suuttimet on paras lääke käyntiin lähtöön.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.11.2011, 20:58
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Edellinen omistaja kehui että oli ostanut uudet kärjet, kasannut suuttimet ja käyttänyt koepenkissä että kaikki ok, samana päivänä vielä kehui vaihtaneensa kun ostin. Mutta tästähän ei ole siis varmaa tietoa. Mulla oli aiemmin hj61 ja se lähti ilman minkäänlaista hehkutustakin kuin palmun alta, jokseenkin korkea pudotus ollut tämä patrolli. Voimaa on tällä hetkellä enemmän kun vakio hojotassa mutta muuten moottorin ominaisuudet hieman puutteellisemmat. Kärytys siis katoaa kun pieru saharaan kun kone vähän lämpiää, ja myöhemmät starttaukset sujuu mukavasti. Niin ja uudet hehkut laitoin suorilta kun auton sain.

Viimeksi muokannut axu87 : 15.11.2011 21:05
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.11.2011, 22:05
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Pate ei ikinä lähde niin kuin 61:nen joka on suoraruisku, mutta ajoitus hiukan aikasella, ehjät hehkut ja suuttimet niin kyllä patellakin talven pärjää.
Itsellä on nappihehku niin saa pitää reilun jälkihehkun, vähentää rajusti rynkytystä ja savutusta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.11.2011, 22:26
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

No niinpäs muuten olikin... Mitenkäs tuo patrollin pumpun ajoitus virallisesti kuuluisi tehdä? Tai sanotaanko että miten sen tekee niin että toimivuus on parasta luokkaa? Heittokelloa ei tarvita rivipumpussa vai?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.11.2011, 17:29
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

osaisiko joku siitä sammuttimen tangosta mittoja antaa ja lisätä vaikkapa kuvan?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.05.2012, 08:04
JaakkoM:n Avatar
JaakkoM JaakkoM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.09
Sijainti: nivaLA
Viestit: 300
Perusasetus

lainataampa topiikkia ku ei vihti uuttakaan aloittaa

elikkä kuinkas tuo sd33 vaparin pumppu toimii jälkiahdettuna ku oon kuullut juttua että menee ihan hulluksi jos tumppaa ahtimen kylkeen

elikkä selventäkääs joku joka on tehny turbotuksen niin kuinka toteuttaa BUDJETTI turbotus pateen
__________________
Simply put klever


Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis

Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj-60 turbotus Toni.k Tekniikka & Jutustelu 33 12.10.2009 08:16
HJ-60 turbotus Nerd-O Maasturiprojektit 64 17.03.2009 18:14
l-200:sen turbotus maasteri Tekniikka & Jutustelu 4 16.11.2006 22:09
3B turbotus Tekniikka & Jutustelu 1 27.09.2006 10:28
Turbotus jansku Tekniikka & Jutustelu 8 07.12.2003 19:28


Sivu luotu: 23:52 (GMT +2).