![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Finnfoam 50mm saa luvan riittää, kun löyty niin paljon kiviä et tollakin eristeellä tuleepi valu muutaman sentin kynnyksen yli.. 10cm laatta ja teräskuitu sellasta että pumilla saa pumpattua.. Pitänee Rudukselta kysellä paljonko on eroa hinnoissa, raudat maksaa rapiat 200e. Laskin siis byggmaxin 5x150 verkolla, yksi kerros.. Tota teräskuitua tarjoovat maavaraselle laatalle, mahtaako tosta laatan eristyksestä olla suurta hyötyä/iloa kun talli on lämmin vain silloin kun jotain ropposta laittelee, eli harvoin.. Huoh, elämä on ja rakentaminen vielä kalliimpaa!
__________________
Broken Back Team #1 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se laatta kannattaa aina eristää, muuten on aina muna jäässä kun menee lattian rajaan makoileen, ei sitten kaikki se kylmyys pääse sieltä sisälle ja toimii myös osaltaan kapillaarikatkona. Jos maavaraista laattaa ei eristetä on vaarana myös pintamateriaalin kesiminen irti, jos se ei ole kosteutta läpäisevä. Itselläni on Mastertop 450 pinnoitus autotallissa ja pannuhuoneessa 200 ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Tuo 450 kestää nastat, suolat ja raskaammat esineet. PV:n panssarivaunujen huoltohalleihin on myös tuota mastertoppia kuulemma laitettu!
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Muista laittaa lämmitys!
Jos jätät lattialämmityksen pois, niin tulet taatusti katumaan?
Vaikkka et raski laittaa suositusten mukaista tehoa, niin pistä ainakin jonkin verraa. jos verkko on 150mm jaolla niin siedettävä saattas olla kaapelijako 300mm, toki silläkin tuota tehoa saa aika paljon. Ja kun olet raudoittanut ja sitonut lämmityskaapelin lattiaan, niin piirrä ruutupaperille tuo lattian raudoitusverkko (ruutu=verkkoruutu) ja mitoita 1cm tarkkuudella seinistä ja digikuvaa vielä varmistukseksi -> helpottaa tulevaisuudessa lattian poraamista. Itse pistin lämmityskaapelin 300 mm jaolla autokatokseen, ja ihan vaan sitä varten, että kun talvella tulee lauhat kelit, niin yhden yön lämmityksellä saa kaikki jääkamit pois lattiasta ![]() Ja niille jotka nyt laskevat sulatukselle hintaa, niin se maksaa vajaa 2 euroa/yö/kerta (2 kw x 10 tuntia) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
On alunperin piti laittaman vesikiertoinen lattialämmitys, sittemmin ajattelin unohtaa kokonaan juuri tuon kuitubetonin "nopeuden" takia, eikä ollut tarkoitus asua lattialla.
Nyttemmin kuitenkin taitaa kallistua ton lämmityksen kannalle, juilii toi selkä muutenkin tarpeeksi.. Sen verran monta projektia päällänsä yht'aikaa ettei tiedä mikä olis tärkein..
__________________
Broken Back Team #1 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jatketaas pähkäilyä:
Jos joskus löytys edukas 2-pilarinostin niin riittääkö sille tuo 100-120mm laatta vai pitääkö tehdä anturaa? Ajattelin ensin tehdä 200mm paksuisen laatan oletettuun pilarien paikkaan mutta mistäs selvittäis mikä olis yleisin asennusleveys ? 3,1-3,4m löysin joillekin nostimille.. Tässä vaiheessa kun ei ole edes foamit lattiassa vielä niin helppo tehdä muutoksia.. Todennäköisesti tulee tavallinen betoni ja 8-mm raudoitus / verkko tuon lämmityskaapelin ja mahdollisen nostimen takia. Tallin sisäkorkeus kun ei ole kuin 3,3m niin maastureita ei paljoa nostella mutta sekin riittää että pystyy istumaan auton alla.. alkaa lähteä lapasesta tämäkin, lämmitystä ja nostinta.. ![]() ![]()
__________________
Broken Back Team #1 Viimeksi muokannut SamiN : 21.11.2011 01:32 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Itellä ainakin on 100mm laatta ja riittäny nosturin alle,kunahn se 8-10mm verkko siel on.
Ja voihan siihen nosturin pylvään alle aina laittaa isomman teräslevun tasaamaan pintapainetta. Eikä muuten itelläkään talli ole kun 3.4 ja hyvin mahtuu hj:n alle, se koppa kun on melkeen saman korkunen ku henkilöautotkin pyörät ei vaan niin korkeelle nouse. Pakujen kanssa joutuu istuun Bilteman jakkaralla ![]() Upota sinne valuun vesikierto 300mm jaolla ja sähkö vastusta sen verta et saat +puolelle. noita kattiloita kun saa edullisesti voit poltella eurolavoja nii lämpee talli halvalla. Ja muista jakaa vesi kierto ainakin muutamaan piiriin |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kaksoispesä kattila on jo jemmassa, Jämä 30?
Teho on 10-28 Mcal/h öljyllä, mitä lie tarkoittaa? Tässä tuppaa vaan toi kiirus päälle talven suhteen, taas, kun ei toi lattialämmitysputki mitään halpaa ole ja edukasta pitäs löytää jos meinaa laittaa.. ![]() Pitäs olla talli valmis jo ja tekemässä yläkertaa mut tarvikkeita puuttuu..
__________________
Broken Back Team #1 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Autotallin ovi | Tolu | Chit-Chat | 14 | 01.09.2011 20:17 |
Myydään Autotallin Hylly | Rekisteröimätön | O/M/V Muut | 2 | 08.09.2010 18:46 |
Autotallin ovi | Killer-Wo | Chit-Chat | 5 | 21.01.2009 17:32 |
Myydään tai Lahj kasa epoksimaaleja tallin lattiaan | pee | O/M/V Muut | 4 | 02.07.2008 18:19 |
Autotallin lattiaan pinnoite? | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 17.07.2007 23:27 |