Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.11.2011, 21:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
väittävät koneen korvien olevan osasyyllinen mutta harkinnassa on myös jouston laittaminen siihen pätkään ennen kattia, mutta sekin putki on valmiiksi niin surkeen näkönen että sietäis löytyä parempi, hyvin tullut lintattua se parista kohtaa...
Samaa miettinyt että laittaa pari joustoa tohon offivehkeeseen johonkin pakosarjan jälkeen sopiviin kohtiin, loppupäästä putki kiinteänä pohjaan kiinni tuskin koneen korvat ihan suoraan on syyllisiä, mutta ne kannatinkumit voi ollakkin.. ei ole ihan tukevimmasta päästä noin painavalle koneelle. Toisaalta jäykemmät sitten täristää ohjaamoon asti vittumaisesti

Pakosarjalta alaslähtevä putki on siitä yhdestä kohtaa lytyssä ihan tehtaan jäljiltä, että vasemman renkaan maksimisisäänjoustossa oik. renkaan ollessa alhaalla banjo/ kardaani ei nappaa putkeen kiinni. Korotetussa vermeessä ei pitäisi tarvita sitä lyttäystä ollenkaan jos on hitusen rajoitettu sisäänjoustoa. Ja riippuuhan se monesta muustakin jutusta kyllä.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.11.2011, 21:37
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Samaa miettinyt että laittaa pari joustoa tohon offivehkeeseen johonkin pakosarjan jälkeen sopiviin kohtiin, loppupäästä putki kiinteänä pohjaan kiinni tuskin koneen korvat ihan suoraan on syyllisiä, mutta ne kannatinkumit voi ollakkin.. ei ole ihan tukevimmasta päästä noin painavalle koneelle. Toisaalta jäykemmät sitten täristää ohjaamoon asti vittumaisesti

Pakosarjalta alaslähtevä putki on siitä yhdestä kohtaa lytyssä ihan tehtaan jäljiltä, että vasemman renkaan maksimisisäänjoustossa oik. renkaan ollessa alhaalla banjo/ kardaani ei nappaa putkeen kiinni. Korotetussa vermeessä ei pitäisi tarvita sitä lyttäystä ollenkaan jos on hitusen rajoitettu sisäänjoustoa. Ja riippuuhan se monesta muustakin jutusta kyllä.
mulla ainakin on ihan jälkiasennettu lyttäys siinä ekassa taaksepäin kääntyvässä mutkassa ja turbiinikopan alla

kuskinpuolella näytti olevan kumi koneen korvasta osittain jo " kadonnut kentälle siunattuna"

en mitään uretaanisia ajatellutkaan laittavani
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.11.2011, 21:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Jaanojoo, noi on jälkiasennettuja mullakin on kauppa- autossa vasemman puolen downtubessa lommo ja samoin laatikon öljypohja saanut "self- clearance"- muotoilua.. ihmeen huonot tiet täällä Helsingin suunnalla on kans
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.11.2011, 22:18
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Silmällä kattoen tuo alkuperäinen pakosarja on kyllä altis mutumille, mutta nuo peltisarjat ei niinkään. Jos niissäkin sitä onjelmaa, niin voisikohan mitään apua olla, jos jäykistelisi pikkuisen noita putkia? Siis vaikka jotain ohkaisia lisuja hitsailisi putkien välille sopivasti? Jotenkin tuntuu, että särkyminen tulee jostain tärinästä, kun pitkiä tukemattomia putkia kuitenkin. Tämä pohdinta siis vaan kuvia katellen... Ja ehkä siitä, että enemmän tärisevissä V2-moottoreissa on usein putkissa yhtymiskohdissa joku vahvike.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.11.2011, 09:49
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Tein tossa eilen vesipumpun vaihto-operaation ja huomasin samalla että mun laturi vetelee viimosiaan. Laakerit vinkuu ja rohisee aika pahasti jo.
Kyllähän tuo orkkis vielä kuntoon tulis uusilla laakereille ja hiilillä, mutta onhan se vähän pieni vinssauksiin, joten vois samantien päivittää V8 grandin 136A versioon.

Onkos kukaan vaihtanu laturia tehokkaampaan ja onks kellään tietoa alkuperäsistä sähkökaavioista? Multahan löytyy sulakeboksista laturin 40A pääsulake, joka jo kerran paloi (oikein fyysisillä liekeillä) vinssauksessa tolla vanhalla 90A laturilla. Missä välissä tuo sulake on ja rajottaako se jotenkin akulle/vinssille tulevaa virtaa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.11.2011, 10:56
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Mulla on tuon näkönen satsi joskus vaihdettu.


Tarkemmin en oo tutkinu onko tuossa mitään joustoa, mutta ehjänä on. Ilmeisesti aikoinaan saksassa jo vaihdettu. Ebayn hinta on jotain 200e lähetyskuluineen suomeen.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.11.2011, 14:38
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Mulla on tuon näkönen satsi joskus vaihdettu.


Tarkemmin en oo tutkinu onko tuossa mitään joustoa, mutta ehjänä on. Ilmeisesti aikoinaan saksassa jo vaihdettu. Ebayn hinta on jotain 200e lähetyskuluineen suomeen.


mä tilasin viimmeyönä tämmösen, 135€ oli hintaa ja siihen vähä rahtia ja muuta päälle, tarkkaan en tiedä kun tulee paljon muutakin sälää, mm jarrusatulat eteen samalla.

mun silmään tää on paljo enemmän virivirisporttuuning ku toi kurkkuputkellinen malli
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 16:19 (GMT +2).