Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.11.2011, 10:04
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Velipoika oli ooppeliaan leimaamassa, niin jo alkumetreillä tuli selväks et vikalista tulee, kun kässäri ei pidä ollenkaan toisella puolella. Katsari sit innostu kirjotteleen vikoja ihan urakalla mm. este näkökentässä (hajukuusi taustapeilissä) ajovalon korkeudensäätömoottori, takavilkun väri väärä (polttimosta oli rapissu se oranssi pinnote pois) Lopuksi vaan sano et kaikki muut paitsi toi käsijarru on "kiintiövikoja" kaunistelemassa tilastoja...
Olis jättäny sanomatta, kaikki nuo on oikeesti määrätty korjauskehotuksiksi. Wunderbaumi olis kyllä nopeemmin irrotettu peilistä tai käännetty pois häirittemästä kun kirjotettu ylös.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
- 31" renkaat ja takapuskurin puuttuminen edellytti auton katsastamista "G" malliseksi, ehtojen täyttymisestä vain tarvittiin tojotalta lappu( eivät ensin meinanneet pystyä naurultaan kirjottaan, mutta lopulta onnistu ja oli kallis) missä todettiin että vaadittavat 6 kohtaa täyttyi (maavara perien alla, auton alla, nousukyky, lukko yms (ln65 2" omen sarjalla, välitetyllä jakisella ja arbit molemmissa päissä)
Edelleenkään pakettiauton ei tarvitse täyttää mitään kohtia! Neliveto ja yli 2000 kg kokonaismassa = N1G. Piste.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.11.2011, 13:32
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Kuinka sitten käy käytännössä sille A-Rahastuksen sedälle jos se päästää autoja liian höllästi läpi tai ei anna leimaa kellekkään?

Tuleeko sieltä jostain MR Trafi selän taakse kattelee että miten se katsastus oikein sujuu?

Punnitaanko katsastusmiehen ammattitaitoa koskaan muuten kuin hylky prosentin ja virkaintosuuden perusteella trafin osalta? (tässä topicissahan asiakkaat ovat päässeet kyllä ääneen)

Mikä on katsastusmiehen henkilökohtanen vastuu kun päätöksiä esim. rakennemuutos asioissa tehdään?
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.11.2011, 15:38
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.248
Perusasetus

Mitenkäs, eikös asiakkaalla ole oikeus pistää hakoteille lähtenyt katsastus missä tahansa vaiheessa keskoseksi eli keskeyttää katsastus suoritus? Olen kuullut sieltä legendaarisesta "luotettavasta lähteestä" että keskeytys aiheuttaa katsastajalle ylimääräistä paperityötä tms. ja usein keskeytyksen mainitseminen muuttaa ääntä kellossa.

Pitääkö paikkansa?

Mitä / mihin keskeytys käytännössä tarkoittaa / vaikuttaa? gookkeli ei ihan heti tuonut factaa.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.11.2011, 17:05
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

No ainakin minä joskus aikoinaan keskeytin yhden Saabin katsastuksen heti kun nostettiin nosturille ja näin pohjan omin silmin :O Ei siinä muuta ku pirssi alas ja ulos hallista ja ajelua leima loppuun. Seuraava osoite olikin Kuusakoski. Mitä todennäköisimmin katsastuksen jatkamisen lopputulos olis ollut ajokielto.
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.11.2011, 19:39
TDK:n Avatar
TDK TDK ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.07.07
Sijainti: Pohjanmaa
Viestit: 151
Red face

Joitain vuosia sitten veljen audi 80 hylättiin katsastuksessa, syynä liian likainen moottoritila. No olihan sielä jotain tuhnua vuosien saatossa tarttunut, mutta ei minusta pahastikkaan. Hiluksia kerrattain katsastaessa tuli konehuoneesta katsurisedän naamalle ihan huolella öljyä. Siis monttuun auton alle. Naurua pidättäen selitin suodattimen olleen löysällä just kotona kirrasin. Just joo ihan ku 2l2 kone pitäski öljyt sisällään...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.11.2011, 21:11
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Mitenkäs, eikös asiakkaalla ole oikeus pistää hakoteille lähtenyt katsastus missä tahansa vaiheessa keskoseksi eli keskeyttää katsastus suoritus? Olen kuullut sieltä legendaarisesta "luotettavasta lähteestä" että keskeytys aiheuttaa katsastajalle ylimääräistä paperityötä tms. ja usein keskeytyksen mainitseminen muuttaa ääntä kellossa.

Pitääkö paikkansa?

Mitä / mihin keskeytys käytännössä tarkoittaa / vaikuttaa? gookkeli ei ihan heti tuonut factaa.
Ei oo mitään lakisääteistä oikeutta, melkeinpä päinvastoin. Saa kyllä peiliin kattoo molemmat jos tilanne on siihen ajautunut ettei puhumalla selvitä loppuun.

Katsastuksen keskeyttäminen:
Lainaus:
10 §
Määräaikaiskatsastuksen keskeyttäminen

1.Määräaikaiskatsastuksen keskeyttämisestä säädetään ajoneuvolain 52 ja 55 §:ssä. Määräaikaiskatsastus on keskeytettävä, jos rekisteriotteeseen ja ajoneuvoja koskevaan rekisteriin merkityt ajoneuvon tekniset tiedot eivät ole oikeat. Tällöin ajoneuvo on määrättävä esitettäväksi kuukauden kuluessa muutoskatsastukseen. Katsastusta keskeyttämättä saadaan määräaikaiskatsastuksessa kuitenkin oikaista ajoneuvon rekisteritietojen vähäinen, todennäköisesti rekisteröinnissä syntynyt virhe sekä korjata sellaiset tiedot, joiden muuttaminen ei edellytä muutoskatsastusta.

2. Määräaikaiskatsastus on keskeytettävä myös, jos tietoyhteys ajoneuvoja koskevaan rekisteriin ei ole käytettävissä taikka jos katsastusta ei sään tai vastaavien olojen vuoksi taikka muusta ajoneuvon haltijasta riippumattomasta syystä voida suorittaa loppuun eikä perusteita katsastuksen hylkäämiselle tai ajokiellon määräämiselle ole.

3. Jos ajoneuvon katsastus joudutaan keskeyttämään 2 momentissa tarkoitetusta ajoneuvon haltijasta riippumattomasta syystä, ajoneuvoa saa käyttää liikenteessä enintään kahden viikon ajan 3 ja 4 §:ssä tarkoitetun katsastusajan päättymisestä.
Jos asiakas katoaa kesken katsastuksen paikalta, autossa on todennäköisesti todettu jo hylkäysvikoja jotka viedään ATJ:hin ja auto on sitä myöten hylätty-tilassa. Ja tarvittaessa laitetaan viretieto, joka hyppää siis silmille sekä poliiseilla että seuraavassa katsastuspaikassa. Nykyäänhän kaikista katsastuksista jää vikalista näkyviin, eli edellisvuosienkin vikoja voi periaatteessa halutessaan kaivella koneelta vaikka auto olisikin sittemmin puhtailla papereilla hyväksytty.

Ei siis mitään lisähommaa eikä paperisotaa, mutta ehkäpä keskeytyksen mainitseminen saa katsastusmiehen miettimään ollaanko nyt ihan asialinjalla etenemässä ja onkohan asiakaspalvelu jotenkin heikonlaista.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.11.2011, 21:20
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Nää on näitä juttuja.

Eli omia rotteloita kun katsastelee niin yleensä on vain helpointa hoitaa perusjutut kuntoon ennen konttorille menoa. Sitten jos tulee jostain joku napina niin puhumalla selviää aika paljon paremmin kun asiat on edes koitettu hoitaa kuntoon ennen leimalle menoa.

Katastus ukkelin kaljuun tippuva kuuma/musta moottoriöljy ei edesauta käsijarruttoman liian isoilla renkailla olevan savuavan katiskan leiman saantia.

Eikä varsinkaan siitä itkeminen. Hommat kuntoon ja sitten vasta laimalle niin kaikilla,myös muilla on paljon helpompaa. Niin ja jos tulee joku huomaustus niin mitä sitten??? Jos kerran on olevinaan tekniikan ukkeli tai akkeli niin korjaa sen ja käy näytillä. Ja korjaa samalla ne kehoituksetkin niin ei jää sinne tilastoihin mitään kummittelemaan. Esim jotain särkynyttä takavalon lasia joka on muutenkin kulutustavaraa....

...hurskas saarna aiheesta että...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 11.11.2011 21:25
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.11.2011, 22:35
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

Juurikin noin


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Nää on näitä juttuja.

Eli omia rotteloita kun katsastelee niin yleensä on vain helpointa hoitaa perusjutut kuntoon ennen konttorille menoa. Sitten jos tulee jostain joku napina niin puhumalla selviää aika paljon paremmin kun asiat on edes koitettu hoitaa kuntoon ennen leimalle menoa.

Katastus ukkelin kaljuun tippuva kuuma/musta moottoriöljy ei edesauta käsijarruttoman liian isoilla renkailla olevan savuavan katiskan leiman saantia.

Eikä varsinkaan siitä itkeminen. Hommat kuntoon ja sitten vasta laimalle niin kaikilla,myös muilla on paljon helpompaa. Niin ja jos tulee joku huomaustus niin mitä sitten??? Jos kerran on olevinaan tekniikan ukkeli tai akkeli niin korjaa sen ja käy näytillä. Ja korjaa samalla ne kehoituksetkin niin ei jää sinne tilastoihin mitään kummittelemaan. Esim jotain särkynyttä takavalon lasia joka on muutenkin kulutustavaraa....

...hurskas saarna aiheesta että...
Oikea asenne Ei ne katsurit siellä konttorilla asiakkaita ole kiusaamassa vaan työtään ne vain tekee ja yrittävät samalla karsia pahimmat pommit pois liikenteestä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.11.2011, 22:43
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.286
Perusasetus

Ja kun asia hoidetaan niin, että paikan päällä korkeintaan mutistaan jotain "ei haittaa ruostereikä korissa kun tässä on runko" tai "kaveri soitti aakkelle ja ne sanos". Sitte muutama viikko tapahtuman jälkeen valitetaan, mutta kuitenkin vaan nettifoorumilla ja muistellaan että jotenkin näin se asia meni, tais sanoa silleen vaikka mulla ehkä oli paperi mukana tai oikeestaan kaverille sattus mutta mukana olin ja pistin äijjän hiljaseksi..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.11.2011, 08:41
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Nää on näitä juttuja.

Eli omia rotteloita kun katsastelee niin yleensä on vain helpointa hoitaa perusjutut kuntoon ennen konttorille menoa. Sitten jos tulee jostain joku napina niin puhumalla selviää aika paljon paremmin kun asiat on edes koitettu hoitaa kuntoon ennen leimalle menoa.

Katastus ukkelin kaljuun tippuva kuuma/musta moottoriöljy ei edesauta käsijarruttoman liian isoilla renkailla olevan savuavan katiskan leiman saantia.

Eikä varsinkaan siitä itkeminen. Hommat kuntoon ja sitten vasta laimalle niin kaikilla,myös muilla on paljon helpompaa. Niin ja jos tulee joku huomaustus niin mitä sitten??? Jos kerran on olevinaan tekniikan ukkeli tai akkeli niin korjaa sen ja käy näytillä. Ja korjaa samalla ne kehoituksetkin niin ei jää sinne tilastoihin mitään kummittelemaan. Esim jotain särkynyttä takavalon lasia joka on muutenkin kulutustavaraa....

...hurskas saarna aiheesta että...
Oikea asenne !

Ei mulla ole koskaan ollut ongelmia katsastuksen kanssa. Kun auto on kunnossa, siisti ja alusta pesty niin leima tulee että napsahtaa. On toki kerran tullut hylkykin ihan aiheesta, viat korjattiin ja uusinnassa leima. Ja joskus on tullut korjauskehotuksia, jotka pääosin on korjattu.

Kuukausi sitten pyysin katsastusmiestä ihan erityisesti tarkistaan etupään systeemit kun pikkuisen ohjaus tuntuu "väljältä". Otti pyynnön ihan tosissaan ja oli selvästi asiasta tyytyväinen, kun hänen ammattitaitoonsa luotettiin. Ei sieltä vikaa löytynyt mutta se on jo toinen tarina.

Eli psykologiaa peliin
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.11.2011, 08:58
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

Välillä kyllä törmää mielivaltaiseen katsastukseen kun raisiossa kaverin 440 volvon takajarruja käytiin näyttämässä kolmannen kerran UUSILLA levyillä, paloilla, satuloilla, ja käsijarruvaijereilla ja edelleen leimamiehen mielestä ei käsijarrun teho ollut riittävä.. persdynolla luulisi olevan riittävä kun nyppäsi kuivalla asfaltilla ja tassut piirsi tasaista mustaa raitaa... oli viimeinen korjauspäivä päällänsä ja leimamiehen kommentit kun tultiin sitten sen kolmannen kerran sinäpäivänä näyttämään niitä jarruja oli "onhan teillä pojat vielä tässä aikaa käydä kiristelemässä ennen kuin konttori kiinni menee"

Liedossa on ollut asiallinen palvelu vaikka sama leimari kun leimasi rakkaan liippisierrani oli puuttunut kaverin auton JO muutoskatsastettuun tekniikkaan ja sen tehoihin... aiheesta kai?!?!?
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Katsastuksen jälkeen huomatut viat... Tikru75 Tekniikka & Jutustelu 29 10.02.2014 09:20
Myydään A-katsastuksen 50€ lahjakortti Morjenz O/M/V Muut 0 03.10.2011 13:09
Katsastuksen vikalistasta solihull Tekniikka & Jutustelu 9 12.12.2008 23:40
Katsastuksen ohjeet ja ajoneuvotekniikan tiedottee -MaTTi- Tekniikka & Jutustelu 8 19.08.2005 22:34
katsastuksen laita... ari Tekniikka & Jutustelu 0 16.03.2003 11:11


Sivu luotu: 18:30 (GMT +2).