![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Trafi valvoo valtakunnallisia keskiarvoja. Niistä jos asema tahi yksittäinen katsuri poikkeaa jompaan kumpaan suuntaan liikaa, saa asema selvityspyynnön. Samoin, jos aseman sisäiset erot liian suuret -> selvityspyyntö.
Luonnollista on, että jos joku katsuri katsoo lähinnä uusia autoja ja toinen mielellään vanhoja autoja, niin erojahan siitä syntyy väkisinkin. Tai toisella konttorilla käy lähinnä työsuhdeautoilijoita ja toisella niitä, jotka juoksevat ainoastaan halvimman hinnan perässä. Helppo arvata, kummat autot keskimäärin paremmassa kunnossa.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Näillä ohjeilla mennään toistaiseksi: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB6...uperusteet.pdf
Ensi vuonna kaiketi päivittyy... Tässä Trafin esitelmää aiheesta: Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
.Paikallisella konttorilla pyrkiivät pitämään jokaisen kats.miehen hylkäysprosentin kutakuinkin samana...Kaveri on katsurina ja tästä kertoili(oli saanut valituksen liian pienestä hylkäysprosentista).[/QUOTE]
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tilastot ohjaa toimintaa eikä toiminta tilastoja. Ja näinhän sen pitikin mennä..!?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo, auto on paljon helpompi leimata, jos on joku helppo, nopee ja yksinkertanen vika josta voi antaa hylsyn heti kättelyssä.
Väljä raidepää on paljon helpompi vaihtaa, kun ettiä vikoja valojen korkeudensäädöistä ym. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Meilläpäin meni pajero hylkyyn konttorilla (ei minun pajero)
Syy: huonosti toimiva lämmityslaitteen puhallin. Ei ollut autonkorjaajakaan kuullut moisesta vaikka ollut alalla vasta n 20v. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ja korjauskehotuksia/hylkäyksiä saa kirjoitella vain tuon em. arvosteluperusteiden mukaisesti. Eli esim. turvavöistä ei voi antaa korjauskehotusta, joko ei puututa tai sitten hylätty. Ei saa siis käyttää maalaisjärkeä.
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Velipoika oli ooppeliaan leimaamassa, niin jo alkumetreillä tuli selväks et vikalista tulee, kun kässäri ei pidä ollenkaan toisella puolella. Katsari sit innostu kirjotteleen vikoja ihan urakalla mm. este näkökentässä (hajukuusi taustapeilissä) ajovalon korkeudensäätömoottori, takavilkun väri väärä (polttimosta oli rapissu se oranssi pinnote pois) Lopuksi vaan sano et kaikki muut paitsi toi käsijarru on "kiintiövikoja" kaunistelemassa tilastoja...
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
onhan noita, selvät viat mä ymmärrän mutta en esimerkiksi sitä haluttomuutta selvittää joitian asioita mitkä selkeästi kuuluis katsastusmiehelle, hylätään auto jostain muttei viitsitä selittää mikä siinä oikeasti on vikana, mitä pitäis tehdä että kelpaa tai kuten yhen auton kanssa oli että joka kerta löyty uusia vikoja (vuosikatsastus) tai tietoja puuttui kun olis pitänyt moottorinvaihto muutoskatsastaa( ln65 2lt-2)
ja sit niitä hauskoja hylkyjä... mitäs väki sanois esim. seuraavista hylkäysyistä mitä olen kuullut/ kokenut - 31" renkaat ja takapuskurin puuttuminen edellytti auton katsastamista "G" malliseksi, ehtojen täyttymisestä vain tarvittiin tojotalta lappu( eivät ensin meinanneet pystyä naurultaan kirjottaan, mutta lopulta onnistu ja oli kallis) missä todettiin että vaadittavat 6 kohtaa täyttyi (maavara perien alla, auton alla, nousukyky, lukko yms (ln65 2" omen sarjalla, välitetyllä jakisella ja arbit molemmissa päissä) - seisontajarrupolkimen matka rajoittunut alkuperäisestä (GM pick-up, meni 2 "napsua" ja kolmannella pyörät lukossa) halkaisijaltaan liian pieni 80 lätkä pakussa (liimattu takapuskuriin joka oli vain 215mm korkea joten ei sopinut kokonaan) - pitkät ja lyhkäset ei saanut palaa samaan aikaa umpiossa (ln 65) vuotavat valonpesurit( tiputti nestettä pesun jälkeen) -automalliin kuuluu muodoltaan soikea vaimennnin, ei käynyt pyöreä (ln65 -86) -liian hitaat vilkut (64 fairlane mr rekisteröity, tuskin ollut 64 vuonna sen nopeammat muissakaan) |
#11
|
||||
|
||||
![]()
No kyllä minun Jeepin takavöistä tuli ainakin korjauskehotus, kun oli liian pitkät vyöt ???
Onneksi on paperikin tallessa vielä
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Katsastuksen jälkeen huomatut viat... | Tikru75 | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 10.02.2014 09:20 |
Myydään A-katsastuksen 50€ lahjakortti | Morjenz | O/M/V Muut | 0 | 03.10.2011 13:09 |
Katsastuksen vikalistasta | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 12.12.2008 23:40 |
Katsastuksen ohjeet ja ajoneuvotekniikan tiedottee | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 19.08.2005 22:34 |
katsastuksen laita... | ari | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 16.03.2003 11:11 |