![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Muutaman kerran olen tilannut, palvelu toimii ja hinnat ei ole kauheita.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
On se per*ele kun voi yks ilmaus olla hankalaa!!
Missä työkalussa on vika, kun ei onnistu? ![]() ![]() ![]() Ensinnäkin mulla oli ennestää ATF:ää järjestelmässä, no sitä laitoin sit perää, kun eka olin imeny lisäämäni jarrunesteet pois... Akseleista tulee jo öljyä, ei ilmaa. Mutta mites se pikku ilmausruuvi siinä sylinteerin päässä? Eikös siitä pitäis viimeseks ilmata?? Noh, nyt ilma vaa sahaa edes-takas ilmausruuvista, eikä järjestelmää saa minkää näköstä "painetta" mitenkää... Oli ruuvi kiinni tahi auki. Sit toinen hauskuus, ku menin laittaa öljynpainemittarin, kun anturi alko syystä tai toisesta vuotamaa. No nyt sitte ainaki näkee kuinka alas öljynpaine voi oikeesti laskea... 10PSI kuumalla koneella ja tyhjäkäynnillä. Onko vielä hälyyttävää?? Nousee tietysti kierrosten mukaa. Ja nyt ei vuoda öljyä mistää. Kylmällä koneella paineet melkei mittarin tapissa...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
en tiedä mutta arvaan:
siinä "pääsylinterissä" eli kahvan perässä olevasta ilmat ENSIN pois (vertaa bench bleeding jarrupääsylinteri) jotta saat nesteet liikkeelle kohti akseleita http://www.youtube.com/watch?v=oGVnS4BetlA onnistuu ehkä helpoiten ihan sormella tukottamalla kun otat lähtöputken irti, tai putkella jonka käännät takaisin sinne nestesäiliöön, oiskos siinä joku helppo haara melkein heti ? jos se pääsylkkä ei oo ilmattu kunnolla, ei oo hyötyä alempaa ilmailla, ei neste liiku kunnolla, eli silloin pumppailet vaan kuplia eestaas EDIT: öljynpaineet on aika yksilöllisiä, ja öljyistä paljonkin kiinni, jossain 0.3 - 0.5 kilon paikkeilla minimissään kuumilla lienee vielä ihan ok, silloinhan öljy liikkuukin aika liukkaasti. Eiks tuo 10 psi tä ole ylikin 0.5 kg ? Ethän millään täyssyntisillä sitä huuhdo - Delvac ok
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 08.11.2011 19:53 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ihmeesti mätänee nuo uudemmat:
http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto_...ache_missing=1 hinta alkais olla melko siedettävä, mutta tuo Norjankromi...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eikös nää uudemmat Mersut muutenkin ruostu aika herkkään? ![]() Nooo, täähän on vaan katkeran puhetta kun ei itellä ole korttia tai budjettia näihin... |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
nyt tarviis taas käytännön tietoa mokin kaa.
mites tuo kopin kippaus oikein on? pultit auki ja koppi nokalleen vai? jotenkii himpulan näkönen se etusarana ni aattelin kysyy että onko se ees kippaamista varten. ja täähän on se 406 ohjaamo. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Se etusarana ei ole kippaamista varten ollenkaan. Se on hytin kolmipistekiinnityksen kolmas nivel. Takakannakkeet lattian alla on kaksi muuta. Mogissa on kaikki isot komponentit rungossa kolmen pisteen tuennalla, joka sallii rungon kiertymisen ja lisää joustovaroja sitä kautta.
406/416 hytin (jopa DoKa) kippaaminen tehdään nostamalla hieman hytin etureunaa ensin ylös, laittamalla sitten kippausraudat hytin etu-ala-palkin ja rungon väliin ja sitten kammetaan takareunaa ylös. Ne raudat nostaa etureunaa ylöspäin ja ylempänä kääntää etureunaa eteenpäin. Noin pitää tehdä, kun muuten tulee ahdasta ainakin venttiilikopan, sylinterikannen takapään ja ohjausvaihteen kanssa. Laatikon kannen aukko hytin pohjassa ei riitä ja taitaa ottaa sivupellitkin jostakin kiinni ilman niitä rautoja. Toinen konsti on nostaa ylöspäin nosturilla tai taljoilla, mutta siinäkin saa olla aika tarkkana, kun sitä tilaa on oikeasti vähän mihinkään operointiin. Netistä voisi löytyä googlettamalla kuvia niistä hytin kippausraudoista. Minulla voi olla jossakin arkistossa niistä piirustukset. Ei ole kummalliset, vähän sellaiset banaanin malliset kaarevat raudat, jotka pultataan toisesta päästä kiinteäksi ja toinen pää toimittaa saranan virkaa. Itse nostin 406:n hytin pois kahdella ketjutaljalla ovien aukoista. Ovet ensin pois ja sitten sopiva palkki tuetaan oviaukkojan yläreunoihin, mielellään koko oviaukon mitalta, ettei pelti lommahda. Siitä kun kahdella taljalla varovasti nostaa ja kampeaa hyttiä pois, niin lähtee. Vähän piti vasaroida laatikon aukon reunaa, kun tahtoi väkisin käydä kiinni. Ensin pitää toki ottaa irti kaikki johdot, jarruputki/putket, hytin takakannakkeiden pultit jne. esteet. Muistaakseni otin myös polttoainesuodattimen jalan suodattimineen pois ennen nostoa. Jarruputki on kova ainakin niissä vanhemmissa hyttimalleissa, joissa ei ole kippausraudoille valmiita paikkoja. Laitoin putken poikki, kun juntturi oli juuttunut putkeen kiinteästi. Uudemissa hyteissä on niiden kippausrautojen paikat valmiina, vaikka hytti näyttää samalta. Löysin jonkun kuvan niistä raudoista. Jos rungossa on noille korvakkeille paikat, pitäisi ne mennä pulttaamalla paikalleen. Mutta voihan sinne soveltaa vaikka mitä, kun tekee turvallisesti - hytti painaa n. 400 kiloa riisuttuna. ![]()
__________________
Jukka Viimeksi muokannut JiiPee : 18.11.2011 21:32 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
minä ostan itelleni joulu lahjaks unimogin ja rupeen sitä heti rakentelemaan. olohuonneessa!
![]() http://www.youtube.com/watch?v=uJ8oPh5QE-8 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Heh, proto-ukkelit rakentaa protojaan jatkossa kai sitten legolaisilla akseleilla...
![]()
__________________
Jukka |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Osaiskos joku sanoa että mikä on vikana kun 411:ssä jättää vaihteen vapaalle 3-6 vaihteiden väliin niin tyhjäkäynnillä vaihdelaatikko pitää melkosta helinää. 1-2 vaihteiden välissä on ihan hiljaa. Ääni on niin ikävä että pitää aina vetässä vaihdekeppi ryömintävaihteitten väliin kun jättää hetkeksikään paikailleen ronksuttamaan.
Ääni ei ole samallainen kuin varatulla vaihteella mutta kuitenkin metallinen helinä ja tosi kova, kun ei sitä kehtaa kuunnella edes peltorit päässä. Kierroksia kun antaa koneelle nii jossain vaiheessa helinä lakkaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jutustelua | Elmo | Jokes | 0 | 21.08.2006 12:33 |
Millaisia Unimoggeja siviilissä ja kilpapuolella | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.08.2005 20:23 | |
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2004 20:00 |
M: Ohi aiheesta, mutta... | bj45lava | O/M/V Muut | 0 | 22.02.2004 19:30 |
MM-finaalikuvia, aiheesta ja aiheen vierestä | Laskos | Jalkapallo | 0 | 01.07.2002 13:33 |