Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.11.2011, 21:20
blazer blazer ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: lemu ,finland
Viestit: 122
Perusasetus

juurikin tuo käikäle! tämä yoke kiertyi vaikka mutteri ja pinioni pysyivät paikallaan. eikös sen mutterin pitäisi kiristää tämä yoke siihen pinionii?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.11.2011, 21:24
blazer blazer ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: lemu ,finland
Viestit: 122
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja blazer Näytä viesti
juurikin tuo käikäle! tämä yoke kiertyi vaikka mutteri ja pinioni pysyivät paikallaan. eikös sen mutterin pitäisi kiristää tämä yoke siihen pinionii?
kiertyy siis noin millin jos niin voi sanoa...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.11.2011, 21:54
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

eli yoke on siitä booristaan väljä pinjonille jos rautalangasta väännettynä oikein ymmärrän, ja pinioni on silti kireessä ja mutteri kiinni... periaatteessa jos pinjonin laakerit hieman kuluu ja siten esijännitys häviää ja yoke löystyy niin aikaa myöden kiihdytellessä se yoke edes takaisin repiessään kyllä kuluu booreistaan, mut silloin pitäis kyllä olle sen pinjonin välee vähän muuhunkin suuntaa, jos ei sit oo aikanaan kiristetty mutta kuluminen on jo tapahtunut, toki tämä on siis pahin vaihtoehto, mutta siitä pääsee yoken, stefan ja krympiholkin uusimalla, on vaan ainut mitä mulle tulee nyt juuri mieleen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.11.2011, 22:28
blazer blazer ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: lemu ,finland
Viestit: 122
Perusasetus

löysässähän se pirun mutteri oli... kiristin sitä jonkin verran ja yoke lakkas tuljumasta. pitäisköhän sille oikeesti tehdä jotain muutakin kun kiristää se mutteri, vai ajelisko vaan ja odottelis(saattaahan kestää vaikka kuinka kauan)?kuinkahan piukkaan se mutteri pitäis tässä tapauksessa pistää?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.11.2011, 22:40
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja blazer Näytä viesti
löysässähän se pirun mutteri oli... kiristin sitä jonkin verran ja yoke lakkas tuljumasta. pitäisköhän sille oikeesti tehdä jotain muutakin kun kiristää se mutteri, vai ajelisko vaan ja odottelis(saattaahan kestää vaikka kuinka kauan)?kuinkahan piukkaan se mutteri pitäis tässä tapauksessa pistää?
sillä mutterilla säädetään pinionin kartiorullalaakerien esijännitys, laakerien välissä on krymppiholkki mikä kiristettäessä puristuu kasaan, on tavallaan kertakäyttöinen mutta kun sulla on sielä vanhat paikallaan olleet laakerit, periaatteessa jos se mutteri vaan on löysääntynyt niin kiristää sitä krymppiholkkia vasten sen uusiksi, niin mä se ainakin teksin, sen verran vetää kireyttä että pinionin pyörimiseen tulee aivan aavstuksen verran vastusta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.11.2011, 22:50
blazer blazer ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: lemu ,finland
Viestit: 122
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
sillä mutterilla säädetään pinionin kartiorullalaakerien esijännitys, laakerien välissä on krymppiholkki mikä kiristettäessä puristuu kasaan, on tavallaan kertakäyttöinen mutta kun sulla on sielä vanhat paikallaan olleet laakerit, periaatteessa jos se mutteri vaan on löysääntynyt niin kiristää sitä krymppiholkkia vasten sen uusiksi, niin mä se ainakin teksin, sen verran vetää kireyttä että pinionin pyörimiseen tulee aivan aavstuksen verran vastusta.
jotain tommosta kävi mielessä... mennään silllä. ja kiitoksia taas!!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.11.2011, 05:58
sisuli sisuli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.09.11
Sijainti: suomi
Viestit: 80
Perusasetus

Omassani samoin väljä yoke, ja mutteri löystyi aina,
Tein kuten Rytarikin mainitsi: uusi yoke ja muut osat, mutta uusi yoke oli "väljä "pinioniin, aivan kuin vanhakin. Pinionin spooreissa ei havaittavaa vikaa.
Vielä ei ole löystynyt, mutta jos sen tekee, sitten krympin tilalle kokeillaan tukevampaa holkkia ja shimmaten
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep xj pinionin stefan vaihto ? sako Tekniikka & Jutustelu 8 20.06.2010 19:46
Lj:n takaperän pinionin laakerit? -Stedt- Tekniikka & Jutustelu 0 26.02.2010 21:31
Ostettu HJ-60 pinionin laippa Arska-tehtaalta O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 15.01.2010 10:24
HJ60-HJ61 pinionin laipat ja kardaaniasiaa Arska-tehtaalta Tekniikka & Jutustelu 4 14.01.2010 20:06
HJ murikan/pinionin krymppiholkin uudelleenkäyttö? mikjus Tekniikka & Jutustelu 6 13.10.2004 10:04


Sivu luotu: 20:13 (GMT +2).