![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ensimmäistä kertaa kun sovitin renkaita alle vakaajan poston jälkeen, huomasin pienen ongelman jousien kanssa. Nyt vakaajaa ei ole, niin akselipääse tippumaan niin alas että jousen yläpää ei pysy paikallaan. Tosin pidemmät iskaritkin vaikuttavat tuohon. Tiesin että jousien kanssa joutuu punnertamaan kerran tai pari, mutta kun molemmat puolet olin laittanut kahdesti paikalleen, tein kuormaliinasta rajoittimet. Pyöräaukkoja joutui suurentamaan ja helmaputkeakin piti lyhentää että mahtui renkaat kääntymään. Siltikin ne ristiriipunnassa ottivat sisälokariin kiinni. Mutta kunhan laitan 2" speiserit jousien päälle ja rajoitan hieman sisäänjoustoa niin pitäisi vähän tuonkin ongelman helpottaa. Puskuri on hieman vaiheessa, tuohon pitää tehdä vielä tuet runkoon ja tulpata putken päät. Nyt on sellainen puskuri, mikä kestää nostaa keulan ilmaan, ja kunnon vetolenkeillä. Eikä paina paljoa. Vinssin sijoittaiminen Dodgen keulaan on hieman ongelmallista. Jos sen laittaa kennojen eteen, niin se on sekä korkealla runkoon nähden, että keulan ylitys kasvaa helvetin paljon, puhumattakaan puskurin painosta. Valmiit vinssipuskurit painaa kai jotain päälle 100kg. Yksi ratkaisu olisi ollut laittaa vinssi lavan alle, tuossa yhdessä kuvassa kennojen alla olevan poikittainpalkin oikeassa laidassa olevasta reiästä on suora linja vetokoukun rungon keskelle, joten sinne olisi voinut sijoittaa vinssin millä olisi sitten voinut tarvittaessa vetää taaksepäin. Mutta sitten vaijeri olisi ollut tiellä tulevia muutoksia silmällä pitäen. Joten ainoa järkevä paikka on kennojen alla ja rungon välissä. Hieman se syö etuylitystä, mutta en huomannut siitä olevan juurikaan haittaa. Tuo ABT:n 10k ei ole kyl mistään kotoisin, hidas ku mikä ja alamittainen Dodgeen. Se nyt on siellä ku parempaa ei siihen hätään ollu käsillä. Hydraulinen olis suunnitelmissa, ton nakkaa sit taakse, tai Blazerin keulalle. Sähköt virittelin safaria edeltävänä iltana, vähän sätöshän noista tuli mut toimii. Pitää ajan kans tehdä paremmin. Releboksi mahtui sopivasti akun ja sulakekotelon väliin. Iso auto, mutta moottoritila on niin ahdas, ettei releboksia saanut mihinkään sen kuoren kanssa. Käyttökytkimet ja valojen kytkimet laitoin tollaseen pieneen työkaluboksiin kun yöllä en muuta purkkia löytänyt mihin ne olisi laittanut ![]() Niille tehdään paneeli joko kojetauluun, tai sitten tuohon penkin viereen vaihteiston shifterin yhteyteen. Tojotan osasiakin eksynyt, nyt on hyvä talvella laittaa kierroksia ylös kun raappaa ikkunoita ni ei tarvi mitään lumiharjapatenttia tehdä pedaalin ja ratin väliin:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Onko toi minkä jojotan käsikaasuvipstaaki? Ja olisko kuvia toisesta päästä? Vaikka toi Cumminssi onkin nopea lämpiämään, niin vähän himottaisi omaankin autoon viritellä tuota lumiharjaa fiinimpää systeemiä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuo on muistaakseni -83 HJ60:stä. Ei ole kuvaa vielä vaijerin kiinnityksestä, se on pikkasen vaiheessa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Motonetistä löytyy ihan yleimallin vastaavia ryyppyvaijeriviritelmiä 0,5-3m pituisia....
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Miksei, jos sen voi lukita. Tuo pumpun palautusjousi vetää niin hanakasti takaisin, että ihan tavan säätövaijeri ei kyl pidä. Tossa Toyotan versiossa on akselilla hammastus, ja rungossa jousilanka mikä pitää vastaan. Pystyy portaittain säätämään kierroksia.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
hakee 2-3 sarjan kaanian kojelaudasta sen ruuvattava/keskeltä nappi pohjaan ja vedä mallisen...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
no nyt on asiallista settiä...
![]() jos sais ton omankii safarointikuntoon |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Isohkon näköinen juu mettäreiteille.. Mut välillä siitä akselivälistä / leveydestä on etuakin ja hauskaa tänkokoisilla ajaminen on ainakin.
Ram-pässi safari kuulostaa hyvältä, mutta vielä paremmalta kuulostais merkkirajat ylittävä full-size safari kaikille täyskokosille! |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Eilen ku vähän luppoaikaa ja olis voinu vaikka tehä pientä katsastusremppaa, ni otin sit morkoolin irti annoin sille hieman rälläkkää. Eli sisuksien muokkausta siten että sai lisää liikevaraa. Samalla otin fuel platen pois ja tein siitä #100 platen. En kuitenkaan ehtinyt tarkemmin niitä säätämään, heitin vaa paikalleen, mut kyl huomas että voimaa tuli lisää. Vielä pitää tehdä boost elbow, tai paremmin taitaa toimia neulaventtiili hukkaportin ohjauksessa.
Tuolla plate-profiilit: http://www.dieselbombers.com/12-valv...-profiles.html Ja tuolla ohjeet AFC:n (morkooli) modaukseen: www.dieselram.com/showthread.php?t=184064
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja tuo Toyotan kahva kerkes olla yli kolme vuotta paikallaan ennen kuin se oikeasti alkoi toimia. Vaijeri ei yltänyt kaasupolkimelle ja oli sivussa sen verran ettei mitään tolkun ratkaisua keksinyt joten asia jäi kytemään. Joulukuussa se lumiharja sitten lipesi viimisen kerran kaasupolkimelta ja päätin töiden jälkeen laittaa käsikaasun kuntoon! Vartti siitä kun otin alamuovin pois niin homma rokkas! Oli taas niin yksinkertainen patentti että alkoi ihan vituttaa kun ei ollut aikasemmin tullut mieleen. Tommonen pätkä lankaa missä lenkki molemmissa päissä: Tuo vasen lenkki on kahvan vaijerin päässä, vaijerissa on pallo jonka takana tuo lenkki pysyy, oikean puoleinen taas on kaasupolkimen takana ja makaa sen päällä joten pysyy tolla yksinkertaisella lenkillä. Lämpenee nopsaan kun kierrokset pitää 1100-1200 alueella kymmenisen minuuttia ![]() Boost controllerikin oli ilmestynyt tänään työpaikan postilaatikkoon, pitää ettiä 1/8" tappi niin voi tehdä liitännän turboon ![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Viime viikolla putsasin takajarruja taas kerran, ja kirosin rumpujarrut syvimpään helvettiin! Vedä jousta, etsi pikkuosaa, säädä rullaa ja sittenkin on vaa sinne päin. Plus että ku upotat johkii jontkaan ni taas jarrut levällee ja pesua ja säätöä...
![]() Kengät on aika lopussa, ja mietinkin että josko nyt päivittäis taakse levyt. Rockautosta selasin kataloogia, ja osaa löytyy, mutta niin alkaa hintaakin olla ku kaikki kilkkeet on hankittu, ja sieltäkään ei seisontajarrun kilpeä saa. Eli rumpujarrua. Äkkiä menee yks toimintatonni eikä taida edes riittää! Tuolla tekniikka puolella sit bongasin Hiluxin takalevy kyselystä että Iveco Dailyssä olis levyjarrusatulassa seisontajarru, ja googlellahan se varmistui. Tommonen se olis: ![]() Ja Briteistä sais ihan kohtuu edukkaasti: http://www.cheapbrakecalipers.co.uk/tag/daily Nyt pitäis vaa keksiä jarrulevy noille. Dodgen/Chevyn/Fordin levyt ei äkkiseltään käy kun ovat sen 30 milliä paksuja jäähdytettyjä, mutta noihin Ivecon satuloihin menee vain 16mm levyt. Varmaan sen saa sovitettua jos navan halkaisija riittää. Sillä ei liene väliä jos mahdolliset orkkislevyt on jäähdytetyt ja laittaa jäähdyttämättömät, kunhan akselimassa riittää? Laitetaas hieman numeroita muistiin... Iveco Dailyn jarrusatulan OEM numeroita 504360794, 504134582 ja 42548187 vasemmalle satulalle, sekä 504360795, 504134583 ja 42548188 oikealle satulalle.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Transportterissa kanssa käsijarru samassa.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
myös 07 uudemmassa transitissa on satulassa käsijarru samassa, olisi ainakin isommat askelipainot kuin volkkarissa?
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
mikähän välitys sulla mahtaa olla Ramissa ?
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
3.54 tällä hetkellä, mut jos teen akseliswapin ni sit hyppää 3.73:een.
Mitä noissa Porttereissa ja Ransiiteissa on akselimassat, 2760kg tarttee olla vähintään?
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
![]() |
Luokat |
cummins, dodge, ram |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Käyttis LJ | Gulo | Maasturiprojektit | 36 | 24.03.2018 17:53 |
Ostetaan käyttis | JariTi | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 07.03.2011 13:40 |
Ostettu Dsl käyttis | ranke | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 03.04.2010 18:20 |
Ostettu Halpa käyttis | karvanoppa | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.10.2009 10:32 |
NORT:in safarointi päivä 29.8.09 | JV73 | Tapahtumat | 63 | 22.10.2009 09:18 |