![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Miks siellä safiiri luokassa pitäs olla punakilpiset? -Eikäs noi punakilpi vekottimet ole jo aika kaukana vakio käyttis- safari- makkaranpaisto autoista? Palkintoja, onks safari joku kilpailu? -Huppari olis tietty kiva, sais (tääkin) vannapee offarikin pullistella et onhan tuota ajettu ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eikös se olis kaikille, ja erityisesti järjestäjille helpompaa jatkaa näillä neljällä luokalla ku tähänki asti. Se palkinto korokkeelle pääseminen ei voi olla aikuiselle ihmiselle niin tärkeetä, tai jos on, on siihen oltava valmis uhraamaan aikaa ja rahaa.
140€ ei ole liikaa, jos saa pari paitaa, jotain safkaa kisan aikana ja voittajille rahan arvoset palkinnot. Maan omistajathan ottaa kyllä takkiinsa joka kisasta. Harva moottoriurheilu laji on tuskin näinkään edullista. Jos nyt kuitenkin Safari tms. luokka toteutuu niin ehdotan että: -sama osallistumismaksu -osallistuu arvontoihin yms. -saa auttaa/vinssata cup-kilpailijoita ja toistepäin (ei tarvi alkaa mettäs kyselee että mitä luokkaa ajat) -tuloksia ei julkasta, ei palkintoja (kilpailuvietti veks) -kaikille jaetaan joku muistoesine (esim. työkintaat) -mahdollisuus suunnistaa paperikartalla (tämä madaltaa osallistumis kynnystä enemmän ku eurot) -vain valkokilpisille (jotta kaameimmat paskakasat jäis kotio) -renkaan max halkasia 915mm sama ku modissa. -renkaita ei tarvi olla otteessa Edittiä sen verta että jos toi arpajaishomma on tosiaan noin vaikeeta ku Pee kirjotti, ni helepotetaan järjestäjiä viä sen verta että arpajaisia ei pidetä. Viimeksi muokannut -Sakke- : 27.10.2011 21:03 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Muut ajot,(n.50 000 km vuodessa) on pakko ajaa muulla autolla kuin maasturilla |
#4
|
|||
|
|||
![]() Suljetulla alueella kilvettömillä mutta tiellä ainakin leimattunaLainaus:
![]() Kun näitä tarrakilvellisiä safari- ja suunnistuslaitteita on katsellut niin syy leimahaluttomuuteen näkyy turhankin selvästi. Leimalle niitä olis turha viedäkin ilman että ensin lievää remonttia tekis. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Katsastus vuosittain maksaa 80-100€ ja jos otat auton liikennekäyttöön vaikka 5 viikonloppua vuodessa niin veroissa ja vakuutuksissa pitää silti maksaa vähintään minimi summa (veroissa 20€?),vakuutusmaksu yhtiöstä riippuen? Nyt vaan voi myös hyödyntää vapaana olevat vakuutusbonukset trailerin vetoauton käyttökustannuksissa ja eikä tarvitse urheilla rikkinäisellä maasturilla liikenteen seassa kisasta kotiin nilkuttaessa. Eikä se katsastamattomuus välttämättä autosta huonompaa tee kuin katsastetusta.Vuosi on pitkä aika ja jokaisesta itsestähän se on kiinni missä kunnossa autonsa pitää katsastusten välillä. ![]() Kyllä minä ainakin pidin kilpa-autosta parempaa huolta kisakaudella kuin normaalista päivittäisestä käyttöautosta.Kilpailu menestystä ei tule jos kalustosta ei pidä jatkuvaa huolta.(n.20kisaa/2 keskeytystä) Viimeksi muokannut Racingrabbit : 28.10.2011 08:24 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Syy katsastamattomuuteen monesti laitteen huono kuntoLainaus:
![]() Enkä kommentoinut Rabbitin kalustoa vaan enemmänkin otin kantaa yleisellä tasolla. Tapahtumissa, niin suunnistuskisoissa kuin safareissakin kun liikkuu kovin sekalaista kalustoa eikä ne kaikki välttämättä täytä edes osittain tieliikenteeseen edellyettyjä vaatimuksia ![]() Ja kun tarrra/siirtokilvistä on puhe niin tuossa linkki AKEn sivulle koskien aihetta. Kuinkahan moni tarrakilpiä käyttävä safaroija ja suunnistuskisoja kiertävä ihan oikeesti on miettinyt täyttääkö ajokki kuntovaatimukst ja onko käyttö noiden ehtojen mukaista ![]() http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/34918...Siirtolupa.pdf |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eipä sillä, taitaa aiheuttaa tämmöinen niin paljon mielipahaa ja vanteet kiristyy otsanympärille kuten muissakin suunnistus aiheisissa topikeissa että taidan jatkaa toiminnan seuramaamista intervepistä ja ylitelllä vain sorvalinvalinnan rotvallia (: |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kaikkea sitä näkeekin safariluokka kisaluokkien sekaan
![]() Jos tämmönen safariluokka tulee joka vaan pyörii tuolla kisaajien seassa ja ihmettelee että mitäs tehtäis kun ei noita rasteja tartte hakee kun ei sijotuksi kerrota missään, sitä paitsi ei ees pisteitä lasketa niin ei tosiaakaan hyvältä näytä. Ihan oikeesti ketä kiinnostaa ajella eri alueita ilman tarkotusta ja maksaa siitä vielä 70e? Harrasteluokka ajais ihan oikeesti kilpaa sijotuksista, eikä mitään vit.. safaria. Ja ne punakilpi autot sit kuuluu modi ja protoluokkaan. Hirvee itku jostain halvoista kiinalaisita munakupeista=pokaali ![]() PS. Vai pitäiskö maanomistajilta kysyy että olisiko ylivuotisia perunoita joka luokkaan säkillinen palkkinoksi ja cuppi voittajat sais pitkälle itäneitäporkkanoita lisänä. vitsi vitsi ![]() On se ?????????????????????????????????????????????????? ??????????? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suunnistuskisojen rastien jako sähköisenä, vai ei? | JERKKU | Tapahtumat | 18 | 07.08.2007 19:13 |
Toyotan pelastus/ Pylpyrä on hieno laite! | Höpö | Chit-Chat | 4 | 26.01.2007 00:09 |
Suunnistuskisojen sääntö äänestys! | hector | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 20.12.2005 14:32 |
Suunnistuskisojen järjestelyt? | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 25.01.2005 15:41 |