Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.10.2011, 16:08
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja njp_racing Näytä viesti
Halpa-miedompi luokka syntyy, kun säännöt tehdään niin että

A) potentiaalisia autoja on jo valmiina mahdollisimman paljon

ja

B) autoihin tarvitsee lisätä mahdollisimman vähän tai niistä tarvitsee poistaa mahdollisimman vähän
.
TÄÄLTÄ TULEE LÖYTYY JEEP WRANGLER TJ 4.0L
33" pyörät, 3"korotus, vinssi keulilla, pohjapanssarit, kitkalukko takana (orggis), rekisterissä ja käsi GPS

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.10.2011, 17:13
painepesuri painepesuri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.10
Sijainti: ASKOLA
Viestit: 342
Perusasetus

Minun mielestä yhtään luokkaa ei tarvita lisää.
Kysymys joka jokaisen kisajärjestäjän suunnalta kuulee on että ei ole autoja kisoihin. Joku haluaa sitä joku tota. Suurimmat syyt löytyy siitä että jos ja kun luokkia olisi vaikka vihkollinen niin ei sinne tule yhtään enempää osallistujia vaikka palstalla niin kirjoitellaan.
olin mukana järjestämässä askolan kymppiä ja aika vapaat säännöt loimme kilpailuun. osallistujia oli noin 30 autokuntaa. Hyvin pystyimme kisat järjestämään ja saattoi joku roponen jäädäkkin. Kysymys on että cuppi kisoista on rakennettu järjestäväle osapuolelle bisnes ja mahdollisimman suuret voitot. Itse kritisoin sitä että 140 euron osallistumis maksu on liian suuri cuppi kisaan. Kyllä luulisi olevan noilla maksuilla vara antaa paitoja / oheistuotteita jokaiselle osallistujalle maksoi se maksun sitten vaikka paikan päällä. Palkinnot joita kisoissa jaetaan on joskus ihan naurettavia suhteessa kilpailuun.
Sanotaanko näin että pienentämällä osallistumis maksua niin varmaan osallistujia tulee enemmän, ajaa ne sitten vaikka 5 h safaria.

Tämä on vain minun näkemys asiasta, mutta toivon että en ole ihan metsässä.


Jeep Keltainen

Timo Myllynen
Askolan Off Road Ry
www.askoff.fi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.10.2011, 17:22
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Cool

Mikä estää kisatoiminnasta kiinnostuneita osallistumista modi-luokkaan? EI MIKÄÄN!
Oma asenne ehkä lähinnä?
Tai jos on suuren suuret murroksen murskaus renkaat alla niin toki on vaihtoehtona aina PROTOTYPE.
Siinä sitä pääsee kisatilanteesee tutustumaan ihan samalla tavalla kuin missään mahdollisessa ENTRY-luokassakaan.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.10.2011, 18:18
¤Offi-Osku¤:n Avatar
¤Offi-Osku¤ ¤Offi-Osku¤ ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 12.07.04
Sijainti: Ikaalinen, Finland.
Viestit: 4.316
Perusasetus

Miten onko näissä kisoissa kuinka usein ympätty mönkijät samaan kisaan?

Sillähän varmaan saisi myös lisää porukkaa, vaikka ei se tuohon pää ongelmaan auta.
__________________
¤Suzuki sj413 -87 Projekti¤ ¤Yamaha Grizzly 550 -11¤
http://www.teamdisaster.fi/

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.10.2011, 18:26
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

aika simppeliä

HS / Safariluokka sopivin säännöin ja hinnoin

-> kun ei palkintoja
-> ei synny kilpailua
-> ei "pakotetta" rakentaa kalliisti ja paljon

Antaa mahdollisuuden tutustua lajiin, vaatii järjestäjiltä toki hiukan asennoitumista, ja "helpohkoja rasteja" joita saa ajamalla, ja aiheuttaa ehkä rastien jakamisen eri luokille... Eli ei ehkä HS autoja Proton rasteille... Tai ainakin selkeät Safarirastit jotta riittää jotain ajettavaa ilman kammo kiipimisiä tai upotuksia.

Nykykisoihin jos joku uskaltais lähteä sillä "setämiehen citymaasturilla" allterraineilla tai muilla vanhoilla kitkarenkailla, ei pääse edes lähtöalueelle saatika pois puhumattakaan rastialueista. Ja tällainen luokka palvelis myös monia, jotka tykkää ajella kisoja hiukan rennommin, eli ei palkintomielessä

Perusasetukset tälle luokalle kuten Himalajassa oli, eli näistä ei apuja kisapeleille...

Ei oo vaikeeta...

Aikoinaanhan mönkkärit oli autojen kanssa joissain kisoissa, aiheutti omat "vaivansa" puolin ja toisin, sisälsi myös riskejä.
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 26.10.2011 18:30
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.10.2011, 18:43
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Nykykisoihin jos joku uskaltais lähteä sillä "setämiehen citymaasturilla" allterraineilla tai muilla vanhoilla kitkarenkailla, ei pääse edes lähtöalueelle saatika pois puhumattakaan rastialueista.
Ymmärtääkseni tämän vuotisessa Turaoffissa oli jo aloitusrastien paikkoja ja rastialueille menoa helpotettu?Korjatkaa jos olen väärässä,en käynyt kaikilla rastialueilla.

Minkä takia rastialueelle meno pitäisi tehdä toisille autoille mahdottomaksi (esim TML jotkut rastialueet?),eikö sieltä itse rasteilta pitäisi sitten ennemminkin löytyä se haaste kaikentasoisille autoille?

Viimeksi muokannut Racingrabbit : 26.10.2011 19:00
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.10.2011, 18:57
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

ja nyt kaikki jotka olis valmiita ajamaa nyky luokissa nyky säännöilla ilman cup pisteitä ja kisakohtaista tulosta hintaan 50-70e per kisa huutaa hep ni nähtäis onko tulioita paljonki ja jotta se toimisi ns entry luokkana ni ei koske niitä jotka jo ajavat cupissa.
Niin ja minähän en edusta mitään järjestävää seuraa
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.10.2011, 22:19
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Ymmärtääkseni tämän vuotisessa Turaoffissa oli jo aloitusrastien paikkoja ja rastialueille menoa helpotettu?Korjatkaa jos olen väärässä,en käynyt kaikilla rastialueilla.

Minkä takia rastialueelle meno pitäisi tehdä toisille autoille mahdottomaksi (esim TML jotkut rastialueet?),eikö sieltä itse rasteilta pitäisi sitten ennemminkin löytyä se haaste kaikentasoisille autoille?
Ei jotkut alueet monikossa vaan yhtenä vuonna oli 1 alue johon maanomistaja halusi laittaa vesihaudan jonka kautta alueelle pääsi koska ko. alue oli niin hankala että turha sinne oli mennä jos ei tuosta lätäköstäkään selvinnyt. Mitä järkeä on mennä kiusaamaan itseään jollain stanu autolla alueelle jossa on jo ennestään 50 cm syvät ajourat, ei sieltä paljon pisteitä heru...

Tänä vuonna se alue ei ollut enää käytössä eikä ole koskaan enää! En ymmärrä itkemistä moisesta asiasta koska TML:ssä oli tuonakin vuonna niin paljon ajoalueita että parhaimmaillakin jäi monta aluetta ajamatta kun ei aika riittänyt. Eli alueita ja rasteja oli niin paljon että jokaiselle riitti autoa ja kykyjä vastaavia ajoalueita.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.10.2011, 21:05
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Jotenki näin.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
aika simppeliä

HS / Safariluokka sopivin säännöin ja hinnoin

-> kun ei palkintoja
-> ei synny kilpailua
-> ei "pakotetta" rakentaa kalliisti ja paljon

Antaa mahdollisuuden tutustua lajiin, vaatii järjestäjiltä toki hiukan asennoitumista, ja "helpohkoja rasteja" joita saa ajamalla, ja aiheuttaa ehkä rastien jakamisen eri luokille... Eli ei ehkä HS autoja Proton rasteille... Tai ainakin selkeät Safarirastit jotta riittää jotain ajettavaa ilman kammo kiipimisiä tai upotuksia.

Nykykisoihin jos joku uskaltais lähteä sillä "setämiehen citymaasturilla" allterraineilla tai muilla vanhoilla kitkarenkailla, ei pääse edes lähtöalueelle saatika pois puhumattakaan rastialueista. Ja tällainen luokka palvelis myös monia, jotka tykkää ajella kisoja hiukan rennommin, eli ei palkintomielessä

Perusasetukset tälle luokalle kuten Himalajassa oli, eli näistä ei apuja kisapeleille...

Ei oo vaikeeta...

Aikoinaanhan mönkkärit oli autojen kanssa joissain kisoissa, aiheutti omat "vaivansa" puolin ja toisin, sisälsi myös riskejä.
Jotenki noin se vois olla hyvä. Ja kerranki mulla on asian tuntemusta jossain mulla on nimittäin SML b-lisenssi ja 20v kokemusta Enduro kisoista ja niissä toimimisesta,yks suunnistus kisa autolla ja safareita ja muita revittäjäisiä. Sanoisin et tämmösille sunnuntai suhareille vois tosiaan olla oma luokkansa,niin et siellä olis tarkoituksella kitketty pois kilpailu viettiä että jokainen sais ajaa mielensä ja tahtonsa mukaan vakio tai vakiohkolla autolla toki järjestäjän säännöill. Ei tulis semmosta oloa et enhän mä voi tolla romulla sinne pelimiesten kööriin.. nyt monella homma karahtaa siihen et auto ei sovi mihinkään luokkaan ja sit joutuu esim. modeihin ja sit jää jalkoihin eikä suorakylkisellä autolla saa montaakaan rastia eikä uskalla koettaakkaan ruttujen pelossa. Samoin pitäs hieman kontrolloia sitä et ei entiset kisakuskit tuu ihan vaan noin vasemmalla kädellä niitten suhareiden sekaan,niillähän on kisaluokkiin sopivat autot ni ne voi ajaa niissä. Tietenkään ei lasketa sijoituksia eikä aikoja eikä palkintoja jaeta muuten kuin arvalla. Silloin ei tuu kellekkään kisakuskille mieleen et haempa helpon pokaalin,aina löytyy niitä jotka haluavat voittaa vaikka sitten puolustus haluttomien luokista. On nähty sitäkin että 10v. kisanneet kuskit ilmoittautuu harraste luokkaan ja sitte ollaan rintarottingilla podiumilla,siinä ei ole järkeä. Toinen homma on sekin et esim. mönkijät ja vaikkapa panssari vaunut pitää olla eri luokissa,Warn trophyssa oli allekirjoittaneellakin tilanteita joissa mönkkäri tunkee väkisin rullakitaan,taisipa olla juurikin vanhoja crossi kuskeja puikoissa. Turvallisuutta pitää ajatella myös,valtion puolesta tulee kyllä pykälänikkareita apajille kunhan muutama loukkaantuu pahoin ja valtion byrokratia tuhoaa kilpailumielen kyllä. Mutta yksinkertaisuudessaan: kisamiehet erikseen ja harrastelijat erikseen,mönkkärit ja vaaralliset rastit omiin niitä kaipaaville,ja känniset hörheltäjät pois,juurikin sen takia että sivullinenkin juoppo voi aiheuttaa vaaratilanteita. Jos joku tykkää nuotiomakkaransa kanssa ottaa pullon kepardia ni ei pidä moralisoida mutta KOHTUUS!!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suunnistuskisojen rastien jako sähköisenä, vai ei? JERKKU Tapahtumat 18 07.08.2007 19:13
Toyotan pelastus/ Pylpyrä on hieno laite! Höpö Chit-Chat 4 26.01.2007 00:09
Suunnistuskisojen sääntö äänestys! hector Tekniikka & Jutustelu 32 20.12.2005 14:32
Suunnistuskisojen järjestelyt? Paavo Tekniikka & Jutustelu 33 25.01.2005 15:41


Sivu luotu: 05:06 (GMT +2).