Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #2  
Vanha 30.03.2004, 11:59
Turbo Turbo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.04
Sijainti: Vaasa, Finland.
Viestit: 193
Perusasetus

Kyllä se on suositeltavaa laittaa öljynlauhdutin turbokoneeseen. Turbon laakeri nimittäin lämmittää öljyä aika paljon. Dieseleissä ei aina ole vakiona lauhdutinta mutta turbon kestävyyden kannalta sellainen on hyvä laittaa. Bensakoneessa taas pakokaasujen lämpötila on huomattavasti korkeampi, jopa niin että koko pakosarja, turbo ja osa pakoputkea hehkuu punaisena kun ottaa kaiken irti koneesta! Tällöin öljynlauhdutin on jo pakko. Jos öljy on liian kuumaa niin se palaa kiinni turbon laakereihin, viimeistään silloin kun sammutat koneen.
Helpoin tapa on laittaa "ryöstölaippa" lohkon ja öljynsuodattimen väliin josta lähtee linjat lauhduttajalle.


LandCruiser HJ61
Hilux 4x4
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ostetaan öljylauhdutin NBRT O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 28.08.2007 17:02
o/hj vinssi juttuja talli-paallikko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 20.09.2006 21:17
M:juttuja ari O/M/V Muut 0 22.11.2005 19:02
how-to-juttuja Tapsa_ja_Dumbo Linkit 0 09.05.2005 10:05
Tuulilasin juttuja Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 0 05.07.2003 10:15


Sivu luotu: 00:22 (GMT +2).