![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Kyllä se on suositeltavaa laittaa öljynlauhdutin turbokoneeseen. Turbon laakeri nimittäin lämmittää öljyä aika paljon. Dieseleissä ei aina ole vakiona lauhdutinta mutta turbon kestävyyden kannalta sellainen on hyvä laittaa. Bensakoneessa taas pakokaasujen lämpötila on huomattavasti korkeampi, jopa niin että koko pakosarja, turbo ja osa pakoputkea hehkuu punaisena kun ottaa kaiken irti koneesta! Tällöin öljynlauhdutin on jo pakko. Jos öljy on liian kuumaa niin se palaa kiinni turbon laakereihin, viimeistään silloin kun sammutat koneen.
Helpoin tapa on laittaa "ryöstölaippa" lohkon ja öljynsuodattimen väliin josta lähtee linjat lauhduttajalle. LandCruiser HJ61 Hilux 4x4 |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| ostetaan öljylauhdutin | NBRT | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 28.08.2007 17:02 |
| o/hj vinssi juttuja | talli-paallikko | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 20.09.2006 21:17 |
| M:juttuja | ari | O/M/V Muut | 0 | 22.11.2005 19:02 |
| how-to-juttuja | Tapsa_ja_Dumbo | Linkit | 0 | 09.05.2005 10:05 |
| Tuulilasin juttuja | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 05.07.2003 10:15 |