![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
-MaTTi- varmaan kertoo tästä puolesta.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mää ainakin tein vanhan jarrullisen trailerin uusiksi vuosi sitten ja eivät valittaneet mitään konttorilla. Totesivat vain ohimennen, että on laitettu uutta rautaa. Vanhaa jäi akselit, runkonumero ja rekisterikilpi. Vetoaisakin (V-malli) on samanlainen kuin entinen, päättyy ennen akselia ja on hitsattu kiinni runkoon.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuommoset tekasin taannoin, jossain projekti topikkikin.
Muokkasin Vanhoista Heinemann-retkeilyperäkärryistä, lisää runkovärkkiä ja vanha aisa. Uusi akseli rangen navoilla, lantikan raideleveydellä. Rengaskoko ei ollut ongelma, kuvassa 8.25R16 mutta olis isommillakin mennyt toki. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tottahan vanhan voi korjata entiselleen miten tykkää.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Just tää entiselleen kiinnostaakin, eli jos pienikin muutos niin -> muutoskatsastus. Mutta käsitelläänkö lakipykäliä silloin kärryn valmistusvuoden mukaan, vaiko korjausvuoden?
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Muakin kiinnostais. Kun toi kärry vaatis vähän fiksausta ja aattelin samalla vaihtaa siihen pajeron navat ja laittaa akselin lehtijousien alle että sais isommat renkaat |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa muistaa, että jos yli 50% osista on vaihdettu, ei ajoneuvon identiteetti enää vastaa alkuperäistä -> tulisi kärry esittää yksittäishyväksyntään (=käsitellään uutena kärrynä ja maksaa paljon).
Hauskaahan on, että perävaunuille ei ole prosenttitaulukoita = riippuu katsastajasta. Tämä ohje saatu A-Katsastuksen kouluttajilta tänä kesänä erään epäselvän tapauksen myötä (vanhaa oli runkonumero, kilpi sekä pieni osa rungosta). Jos vanhaa on esim akselit, runkonumero ja kilpi (tulkinnasta riippuen yli 50% osista vaihdettu) -> ei kannata kovin katsastuksessa huudella. Siitä muutoskatsastusvelvollisuudesta. Ainakin meillä tulkitaan näin, että jos joku rekisteröintitodistukseen merkitty tieto muuttuu, on muutoskatsastettava soveltaen autojen sääntöjä. Esim akselit vaihdettu täysin erilaisiksi tai kuormakorin tyyppiä muutettu. Muutoskatsastuksessa on sovellettu kyseisen hetken sääntöjä, kuten autojen kanssa myös.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Entä jos omistaja ei muista kehua tehneensä sitä sun tätä? Kuten -Matti- sanoi, niin edes suomessa ei ole luvatonta "huoltaa/ylläpitää" (korjata)vanhaa. p.s peräkärryjen valoille on joitakin mittoja, mitkä pitää täyttyä! (siis kun kärry on hyväksytyssä vetokuokussa) (on muuten aika matalalla ![]() Niin, ja sama koskee myös loka/roiskesuojia. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Renkaat jos vaihtaa kovasti erilaisiin niin silloin muuttuu kärryn leveyskin. Leveys jos muuttuu rekisteriotetietoihin verrattuna niin silloin on muutoskatsastettava. Mutta pelkkää esim. vannekoon suurentamista 13 -> 16" ei tarvitse muutoskatsastaa (Trafista saatu tieto), auton rakennemuutospykäliä sovelletaan vain M- ja N-luokan ajoneuvohin, ei perävaunuihin. Jos ulkohalkaisijaa muutetaan jarrullisissa niin sitten otettava huomioon jarrujen hyväksynnässä annetut renkaiden halkaisijarajat. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
nyt on kärryprojektiaihio hankittu
![]() ![]() konttorilta kysäsin että mitä ovat mieltä isommista renkaista niin olivat sitä mieltä että "siitä vaan, kunhan lokarin alle mahtuu (jonka täytyy olla käyristetty)" koppi tohon tulee päälle ja isommat pyörät alle. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Peräkärryn kuomu | khonkonen | O/M/V Muut | 5 | 14.09.2009 20:21 |
Peräkärryn kierrejouset | BJ45 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 12.10.2007 12:51 |
Jos peräkärryn rakentaisi | Masu | Chit-Chat | 6 | 23.03.2007 22:02 |
Peräkärryn talvirengastus | hector | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 14.11.2006 23:46 |
OT:Peräkärryn rengaskoko ? | Jyri | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 09.07.2005 21:44 |