![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tuosta current sensorista sellainen kysymys, että onko se se n. 10 cm pitkä metallikisko, jonka molemmista päistä lähtee johdot? Mihin väliin se pitäisi kytkeä? On vähän kaikki johdot miten sattuu edellisen omistajan tekemän moottorinvaihdon jäljiltä. Ja ilmeisesti tulpatkin on väärät, kun siellä on 11v paikallaan.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Kytkis.Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Hämminkiä tosiaan vähän on, kun eri autosta moottori, eikä kaikki osat ole sopinu suoraan paikalleen. Nyt hehkuttaa, mutta jälkihehku edelleen hukassa. Josko se sieltä huomenna löytyis. |
#4
|
|||
|
|||
![]() erilaisia.
Joo,täysin eri systeemit oli ainakin 6v ja11v hehkuilla olevat vehkeet, ei taida onnistua risteyttäminen. Ainaki Cressidat oli aina "super glow" systeemillä ja tais läjässäkin olla sitä. Niist kytkiksist ei ilmene ihan se miten se boksi millonkin kytkee ne tulpat,jostain muistan lukeneeni just esim. siitä et se viides hehku on esivastus kammiohehkuille varsinaisen hehkun jälkeen,se pudottaa jännitteen. Siks oli kaks relettä,toinen pikahehkulle ja toinen jälkihehkulle. Hehku aika määräytyy tosiaan kammiohehkujen virtakäyttäytymisen mukaan joten sillai mukautuu akun jännitteen ohjaamana. Eli hehkuttaa pidempään jos jännite on matala ja pudottaa jälkihehkulle kun startattu. Ja näin siis ne poksin ja muitten osien karvat on helvetin tärkeetä olla niinku ne kuuluu.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jatketaan nyt tässä vielä tuosta esivastuksesta/imusarjahehkusta. Eli hehkkukiskolle menevä päävirtajohtohan on yhdistetty rengasliittimellä tuohon hehkuun. Lisäksi sen päähän tulee yksi johto, nämä kaksi johtoa eivät siis ole suorassa kosketuksessa.
Asiaa tutkittuani päävirtajohdolle tulee sen pari sekunttia 10V kuten kuuluukin ja siihen toiseen johtoon tulee täysi jännite (kylmällä koneella mitattuna) useamman kymmenen sekuntia. Olettaisin sen olevan jälkihehkutus. Jälkihehkutusjännite ei kuitenkaan mene hehkuille asti, joten vastus ilmeisesti palanut? Yleismittarin piipillä yritin mittailla niin mitään ei tapahtunut, mutta kun laitoin kaapelit akusta hehkun runkoon ja toisen pään kierreosaan, niin se alkoi lämmetä. Saisiko se edes silloin lämmetä, vai pelkästään kun kaapelien kiinnityskohtien välissä on jännite? Hankalasti selitetty, toivottavasti joku ymmärtää. |
#6
|
|||
|
|||
![]() öh?Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tuota juuri hain takaa. Niiden väliltä en saanut lukemaa vastusmittarilla, joten se on hajonnut.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä särki patrolin hehkut? | Grr | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 21.02.2011 22:21 |
LJ vm-88 Polttaa hehkuja? | isuzubj | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.01.2011 03:30 |
Myydään Toyotan hehkuja 6 kpl, uusia | Romurane | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.03.2010 15:34 |
jeeppis polttaa kumia | Linkit | 7 | 28.05.2006 08:18 | |
Mikä pudottaa pyttyjä pelistä? | Rado74 | Vuosimallit 1984-1996 | 2 | 08.09.2003 17:28 |