Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.10.2011, 18:37
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Tuosta current sensorista sellainen kysymys, että onko se se n. 10 cm pitkä metallikisko, jonka molemmista päistä lähtee johdot? Mihin väliin se pitäisi kytkeä?
On vähän kaikki johdot miten sattuu edellisen omistajan tekemän moottorinvaihdon jäljiltä. Ja ilmeisesti tulpatkin on väärät, kun siellä on 11v paikallaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.10.2011, 21:04
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Kytkis.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Tuosta current sensorista sellainen kysymys, että onko se se n. 10 cm pitkä metallikisko, jonka molemmista päistä lähtee johdot? Mihin väliin se pitäisi kytkeä?
On vähän kaikki johdot miten sattuu edellisen omistajan tekemän moottorinvaihdon jäljiltä. Ja ilmeisesti tulpatkin on väärät, kun siellä on 11v paikallaan.
Boksi haistaa jännitettä siit kiskosta muistaakseen. En muista millai se oli kytketty mut sen muistan/tiedän et on vaikeeta jos ei oo kytkentä kaaviota. Suosittelen sen hommaamista. Jos siel on tosiaan yhtä sun toista hämminkiä ni olis hyvä tarkistella et on kaikki oikeen. Toimiessaan on hyvä systeemi toi,mut monimutkanen korjattava.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.10.2011, 20:36
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Boksi haistaa jännitettä siit kiskosta muistaakseen. En muista millai se oli kytketty mut sen muistan/tiedän et on vaikeeta jos ei oo kytkentä kaaviota. Suosittelen sen hommaamista. Jos siel on tosiaan yhtä sun toista hämminkiä ni olis hyvä tarkistella et on kaikki oikeen. Toimiessaan on hyvä systeemi toi,mut monimutkanen korjattava.
Joo niin se (ilmeisesti) menee, että tulpille menevä virta pitää kulkea sen kiskon kautta. Tuolta löytyi kaavio => http://forums.offipalsta.com/showthr...ehkutus&page=2

Hämminkiä tosiaan vähän on, kun eri autosta moottori, eikä kaikki osat ole sopinu suoraan paikalleen. Nyt hehkuttaa, mutta jälkihehku edelleen hukassa. Josko se sieltä huomenna löytyis.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.10.2011, 21:11
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

erilaisia.


Joo,täysin eri systeemit oli ainakin 6v ja11v hehkuilla olevat vehkeet, ei taida onnistua risteyttäminen. Ainaki Cressidat oli aina "super glow" systeemillä ja tais läjässäkin olla sitä. Niist kytkiksist ei ilmene ihan se miten se boksi millonkin kytkee ne tulpat,jostain muistan lukeneeni just esim. siitä et se viides hehku on esivastus kammiohehkuille varsinaisen hehkun jälkeen,se pudottaa jännitteen. Siks oli kaks relettä,toinen pikahehkulle ja toinen jälkihehkulle. Hehku aika määräytyy tosiaan kammiohehkujen virtakäyttäytymisen mukaan joten sillai mukautuu akun jännitteen ohjaamana. Eli hehkuttaa pidempään jos jännite on matala ja pudottaa jälkihehkulle kun startattu. Ja näin siis ne poksin ja muitten osien karvat on helvetin tärkeetä olla niinku ne kuuluu.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.10.2011, 16:22
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Jatketaan nyt tässä vielä tuosta esivastuksesta/imusarjahehkusta. Eli hehkkukiskolle menevä päävirtajohtohan on yhdistetty rengasliittimellä tuohon hehkuun. Lisäksi sen päähän tulee yksi johto, nämä kaksi johtoa eivät siis ole suorassa kosketuksessa.
Asiaa tutkittuani päävirtajohdolle tulee sen pari sekunttia 10V kuten kuuluukin ja siihen toiseen johtoon tulee täysi jännite (kylmällä koneella mitattuna) useamman kymmenen sekuntia. Olettaisin sen olevan jälkihehkutus.
Jälkihehkutusjännite ei kuitenkaan mene hehkuille asti, joten vastus ilmeisesti palanut? Yleismittarin piipillä yritin mittailla niin mitään ei tapahtunut, mutta kun laitoin kaapelit akusta hehkun runkoon ja toisen pään kierreosaan, niin se alkoi lämmetä. Saisiko se edes silloin lämmetä, vai pelkästään kun kaapelien kiinnityskohtien välissä on jännite? Hankalasti selitetty, toivottavasti joku ymmärtää.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.10.2011, 21:43
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

öh?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Jatketaan nyt tässä vielä tuosta esivastuksesta/imusarjahehkusta. Eli hehkkukiskolle menevä päävirtajohtohan on yhdistetty rengasliittimellä tuohon hehkuun. Lisäksi sen päähän tulee yksi johto, nämä kaksi johtoa eivät siis ole suorassa kosketuksessa.
Asiaa tutkittuani päävirtajohdolle tulee sen pari sekunttia 10V kuten kuuluukin ja siihen toiseen johtoon tulee täysi jännite (kylmällä koneella mitattuna) useamman kymmenen sekuntia. Olettaisin sen olevan jälkihehkutus.
Jälkihehkutusjännite ei kuitenkaan mene hehkuille asti, joten vastus ilmeisesti palanut? Yleismittarin piipillä yritin mittailla niin mitään ei tapahtunut, mutta kun laitoin kaapelit akusta hehkun runkoon ja toisen pään kierreosaan, niin se alkoi lämmetä. Saisiko se edes silloin lämmetä, vai pelkästään kun kaapelien kiinnityskohtien välissä on jännite? Hankalasti selitetty, toivottavasti joku ymmärtää.
En tajunnu,mut pari pointtia: ja nää ihan muistin varaisia et muuta vastusta ei ole kuin se imusarja hehku joka siis on se vastus. Sit siinä imusarja hehkussa on kaks napaa ja ne on ne rengas liittimet 2kpl,rungossa ei oo mitään.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.10.2011, 15:53
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Sit siinä imusarja hehkussa on kaks napaa ja ne on ne rengas liittimet 2kpl,rungossa ei oo mitään.
Tuota juuri hain takaa. Niiden väliltä en saanut lukemaa vastusmittarilla, joten se on hajonnut.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä särki patrolin hehkut? Grr Tekniikka & Jutustelu 32 21.02.2011 22:21
LJ vm-88 Polttaa hehkuja? isuzubj Tekniikka & Jutustelu 3 28.01.2011 03:30
Myydään Toyotan hehkuja 6 kpl, uusia Romurane O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.03.2010 15:34
jeeppis polttaa kumia Linkit 7 28.05.2006 08:18
Mikä pudottaa pyttyjä pelistä? Rado74 Vuosimallit 1984-1996 2 08.09.2003 17:28


Sivu luotu: 14:29 (GMT +2).