Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.10.2011, 15:06
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

CT20 mihin räätälöity isommat siivet sisälle.
Pajalle olin yhteydessä tänään ja sovittiin että laittelen sen sinne kun irroittelen sen tänään niin saavat tehdä ruumiinavauksen.
Eri vastauksia saa eri paikoista / asentajilta kun kyselee.
Öljyreiät ei ole tukossa kun vanhakaan puhallin ei hajonnut, ilmansuodatin on orkkis eli ei pitäisi mennä epäpuhtauksia jne.
Omasta mielestä jopa tuollaisella vanhalla uudella pitäisi kestää ajaa normiajoa sen saman kun alkuperäisellä, varsinkin kun se ns turha ahto matka-ajossa jää pois.
Rikkihän saa kaikken mutta tuossa käytössä mitä tuo on ollut ei käyttäjäperäistä vikaa tällä kertaa pitäisi olla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.10.2011, 16:22
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Kun hajoamisen syy selviää huollossa niin se ratkaisee aika paljon sen, kuka lystin maksaa. Mikäli pystyt todistamaan, että autosi on teknisesti kunnossa niin kyllä turbopajan pitäisi korjata ahdin takuuna. Vaikka siis ovat luvanneet vain 2 kk takuuta. Kai tässäkin tapauksessa voi ottaa yhteyttä kuluttajansuojalautakuntaan, jos sopua ei muutoin löydy.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.10.2011, 18:50
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Smile

Tuon murheenkryynin nykäsin irti äsken ja laittelin postiin.
Laakerit täysin sökönä ja pakopään siivet ottaneet kiinni pesään.
Öljyreiät auki ja tiivisteet ehjät, öljy kiertää takuulla sekin varmistettiin.
Sitä ei sitten tiedä mitä löytyy kun tuon pöyhii auki ja diagnoosin voi toki sitten mielensä mukaan antaa.
Vanha puhallin ei hajonnut ajossa vaan vieläkin pyörisi mutta pakopää tehty tuon isomman mukaan niin ei viitsi alkaa mulkkaamaan.
Oikeastaan pajan pitäisi todistaa että auto ei ole teknisesti kunnossa
Ihan autoista ymmärtävän ja noita korjailevan kaverin verstaalla homma katsottiin niin ei mutulla tarvitse asiaa itse pohtia.
Oikeastaan tuo olisi pitänyt viedä johonkin eri pajaan kun tekijälle ja pyytää analyysi mutta silloin taas varmaan se takuu raukeaa jos kikkareen joku muu avaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.10.2011, 18:55
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Aika soppa taitaa tuosta hommasta kehkeytyä, pe piti pajasta tulla tietoa mutta eipä kuulunut niin itse soittelin sinne.
Kova oli poru kun koteloa käänetty, silloin soittelin kun puhallin tuli että mielestäni eri asennossa kompuran pää kun orkkiksessa ja todella töykeä kaveri oli joka väitti että valokuvat (piti riittää) mitkä lähetin täsmää tuohon puhaltimeen jne.
No ahtoputkesta katkaisin n2cm eikä silti sopinut vaan kääntää piti koteloa, samoin alipainekelloa piti kiristää kun ahtoja 0.4-0.5bar oli.
Kuulemma liian piukka esijännitys eikä ole toiminut...
Kuitenkin minulla toimi ja muuttui painen kellon kiristyksen myötä.
Ahdot 0,8-0,9bar max ja ajossa 0.4-0.5bar...
Vakiopuhaltimella 2v ajan n.1bar eikä hajoamista...
Nyt ma taas kuulemma ilmoittelevat missä mennään, vielä ei firman nimeä ole viitsinyt kirjoittaa mutta eiköhän tuokin julki taida pian tulla.
Mikään autotohtori kun itse ei ole niin jonkin verran kysellyt muualta ja noita tuttuja jotka pelanneet autojen kanssa niin kovin ihmettelevät että koittaako tuo pulju vaan vedättää meikäläistä.
Taitaa vaan olla viisainta laitta se kuluttaja-asiamies hommiin ja unohtaa koko pulju ja tilata ahdin jostain muualta...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.10.2011, 20:36
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Makkaratehdas.


Vai sylttytehdasko se oli jossain vanhassa komisario Palmussa... Mut en o ennen kuullu etteiko sais pesiä kääntää,mulle sano ahdinpajan ukko et sen ku käännät kunhan ei hukkaportin kello mene mahdottomaan asentoon. Eikä pajalla luulis olevan vaikeeta laittaa pienet merkit pesiin/runkoon ni ei tarvis käännellä. Ja olis voinu pajakin neuvoa etukäteen mitä saa tehdä ja mitä ei eikä jälkeen päin sitte marista. Ainakin voisivat kertoa et mistä hajoaminen johtuu,jos ei tiedä ni helpompi on niitten korjata ahdin ku sun tienata siihen rahat. Kuluttaja asia mieheltä vois kysyä juridisia vinkkejä mut nekään ei ymmärrä ahtimista ni tarjoovat köyhää kompromissia,ei helppo homma.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.10.2011, 21:02
Ruusulehto:n Avatar
Ruusulehto Ruusulehto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.12.09
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 332
Perusasetus

Eikä se turbo tiedä missä asennossa ne pesät on, kun se ei vaikuta toimintaan millään tapaa kunhan ne öljyn meno ja paluu reijät on pystysuorassa. Esimerkkinä Volvon kuorma-autoista joita tuli noin 4vuotta työkseen korjattua niin turboja kun vaihtoi niin melkein jokasesta joutu kompurapesää kääntämään, kun ei saanut ahtoputkea paikoilleen ja oli ihan volvolta haettuja ahtimia ja välilä ei kestänyt kun puolisen vuotta niin takuuseen sai uuden hakea
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.10.2011, 18:49
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Tuossa on ne orkkisputket öljylle ja vedelle jotka sopivat suoraan runkoon.
Tänään soittelin taas kun viime pe ja nyt ma lupasivat ilmoitella missä mennään mutta itse näköjään joutuu lypsämään tietoa...
Kompurapään laakeri hirttänyt ja siinä syy poikimiseen, nyt tosin mm pakopesä ja siivet menee uusiksi.
Meinasivat että öljyä ei ole jonkin roskan takia kiertänyt, kummastuttaa vaan moinen meriselitys.
Suodatin on vaihdettu aina öljynvaihdon yhteydessä ja nyt 10 000km välein synteettiset kuirat laitettu koneeseen, vanha ahdin tosiaan samassa laitteessa 340 000km ja yhä ajokunnossa.
Parin pvän sisään selvinnee paljonko koittavat rahastaa meikäläistä hommasta...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rungon korjaus Vilz Tekniikka & Jutustelu 15 15.11.2015 15:55
Lasikuitukanootin korjaus riude Chit-Chat 3 03.05.2009 22:42
Sivupeilin korjaus riude Tekniikka & Jutustelu 5 21.04.2009 10:41
Takalasinlämmitimen korjaus ? joker Tekniikka & Jutustelu 11 05.03.2007 10:27
Vaijerin korjaus Viipo Tekniikka & Jutustelu 7 08.11.2006 23:40


Sivu luotu: 03:23 (GMT +2).