![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Lähtee heti käyntiin, mutta ei käy tyhjäkäyntiä. Toimii vai suurilla kierroksilla, myöhemmin sekään ei toimi koko ajan kunnolla.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Kuka tietää vian?
Tietäisiköhän joku viellä jotain tästä viasta???
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Aivan samanlainen vaiva tuli uuteen sahaan vajaa 2 vuoden käytön jälkeen. Selvisi että polttoaineletku oli murtunut tankin läpiviennin läheltä. Murtumaa ei nähnyt ellei taivuttanut letkua ja se näytti päällepäinkin ehjältä...
Sen ja suodatinmokkulan vaihdon jälkeen on toiminut hienosti.
__________________
KYM |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No mikä se on hyvä merkki.... itsellä muutaman vuoden vanha husku 55:nen, mutta vanhaa mallia , ja ei ole ½-puristetta. käsi kipeenä saa reipiä moista isolohkoa käyntiin.
Tällä viikolla menee vaihtoon, ei kestä pälli ,kun sahaa tarvii ... mie asun maalla ![]() Voimaa tuossa kyllä on ,mutta tuo käynnistettävyys... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Stihlin MS250 on sopinut omaan käteen erinomaisesti. Jaksaa pistää isompaakin puuta poikki ja on kohtuu helppo säätää kaasaria tarvittaessa.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Itellä eka saha oli Jonsen 2041, jolla sahailin rankoja metästä pihaan ja pätkin ne... Itse tehdyllä seoksella sahasin koko sen mulla olon ajan, ja kerran se tarvi ammatti hoitajaa ilmojen takia... Alakerran tiivisteen välistä veteli ilmoja ja huoltomies toes het et oot tainu omilla seoksilla sahata ku on hyvänä pysynyt sylinteri ja mäntäkin... Jep... Sit se vaihtu Huskin 246.ksi ja sillä viimeset vuodet sahailtu ja ompa sellanen toinenkin... Viimesin koitos Huskilla n.90m koivuhalkojen tekoo... Ja tälläkin vaan omaa sosta sahattu läpi ja bensana 98€:tä ja Huskin LowSmoke öljyä reilu dl vs. 5l bensiiniä... Ja eikä oo ollu ongelmia. Tankki aina sahattu tyhjäksi ku tietää ettei oo tarvetta ja yks polttoianeletku ja suofdatin vaihdettu tähän ekaan 246:seen... Ja toine tullut käytettynä mulle, jonka vein huoltoon ku ei aika riitä kaikkeen.
Sthilin kahva kulma voi aiheuttaa närää... Mut tottumusta kaikki on... Ja ompa Sthilin 023C:kin yhtenä millä ei oo vielä ite oikeestaan sahannut mitään... Mut, jos joku tarvii puuhun purijaa, niin voi tyrkätä yv:tä ja udella mitä löytyy... Vai löytyykö mitään joutilasta... Huskien perussäädööt H ja L-suuttimet kierros auki... Sit pikku Jonset ja Huskit, skeä Parnerit taas saa olla enempi auki, jos meinaa et pelaa... Sellasiakin raassannut, ja johonkin partneriin pistetty uutta sydäntäkin ja löytyy pari uuttakin vielä... Huski ois mun valinta kyllä... Sit toisena Sthil... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
asiaa öljystä ja sahoista
aika moni laittaa halvinta halpa halli 2-t öljyä sahaan ja ongelmat alkaa se halppis öljy toimii ja riittää hyvin pappa tunturiin mutta kun moottori saha kiertää rapeat 15000prm alkaa ongelmia 2% seoksella jos öljy on suunniteltu 6500prm kiertävään mopediin viimenen vika tikki on se TEHDÄÄNPÄ 4% seos niin kestää sitten on paikat tukossa ja saha on ihan PASKA öljyn paino kertoo kaiken jos öljy painaa alle 0.80kg/1L voit olla aika varma että sitä on paljon jatkettu halvoilla lisäaineilla laatu öljy painaa karting /motocross pyörä öljyt on niin painavaa kamaa että jos niitä laittaa mopediin ja köröttelee hissukseen saa paikat karstaan ja tulpan nokeen 10minuutissa niin että moottori sammuu ja kampikammiossa lilluu 2-t öljyä kilpakäytössä punnitaan bensa ja öljy ja tehdään niiden perusteella prosentti seos jolloin öljyn ja bensan paino ei pääse tekemään kepposia niin on myös tehty nämä valmiiksi sekoitetut pienkone bensiinit etanoli on tämän päivän ongelma sitä on nyt kaikessa ja pian valtion johto ehdottaa että sitä lisätään maitoonkin 4% esimerkiksi jos moottorikelkassa on säädöt tavalliselle 98% okt bensalle ja siihen laitetaan nyt tätä uutta bensaa jossa pitoisuus on 3-5% etanolia esim 5% etanoli pitoisuus vaatii jo liki 10% suurennuksen suuttimiin että pakokaasun lämpöpysyy samana kuin ilman etanolia siksi tänä vuonna on paljon hajonnu 2-tahti pelejä joilla ajetaan kovaa ongelmaa ei ilmene rauhallisessa ajossa. etanoli pitoisuuden mittaaminen laita pulloon 1dl vettä piirrä viiva siihen kohtaan missä vesi raja sitten lisää 1l bensiiniä sekoita ja odota hetki huomaat että vesi raja on noussut piirrä viiva siihen missä vesi raja on nyt niin paljon on etanolia 1L bensaa mitä vesi raja nousi koska etanoli sekoittuu paremmin vetee kuin bensaa on etanoli nyt vedessä nyt kaikki voivat ajatella että näin saa etanolin pois mutta etanoli on ottanut mukaansa bensasta ns tärkeitä aineita ilman niitä bensa ei säily eikä ole enää niin hyvää! olen mittaillut ja todennut että sellaisilla huolto asemilla missä tankataan vähän on korkeita pitoisuuksia etanolia 98okt bensassa mitä niilla asemilla jonne tankki autolla tuodaan bensaa lisää joka viikko moottorisahoista mielestäni kaikki moottorisahat on ihan hyviä joissa on alumiini lohkot ja alumiininen kampikammio muovi kampikammioon en oikeen luota koska muutamia olen nähnyt että ollut pieniä halkeamia joista voi vuotaa ja silloin ongelmia aina tyhjäkäynnillä ja suurilla kierroksillä meinaa mennä laihalle |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mistä tietää kevään tulleen? | Laskos | Bullshit | 3 | 24.04.2003 10:56 |
Kevään ensiajot | jtammel | Vuosimallit 1984-1996 | 7 | 05.04.2003 16:42 |