Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.10.2011, 17:07
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Nyt on pakko tyhmän kysyä.. Mitä eroa on Cooper STT ja S/T renkailla? Ilmeisesti jälkimmäisessä on nastanreijät valmiina, ensimmäisessä ei..? Vai..? Ja näköjään kuvio on muuten ihan eri planeetalta, selvisikin vastaus jo, mutta laitetaan näkyviin jos muut pohtivat.

Tuo koko 255/85R16 on melkoinen, allekirjoittaneelle riittäisi maltillisempikin, ihan vaan siitä syystä, ettei keväällä parahda itku, kun tulee aika vaihtaa 30 tuumaset pitsaleikkurit alle..

Eli mistä moisia kannattaisi metskata. Berliinin murre ei oikein luonnistu, ja en (enää) ihan summassa laittele luottokortin numeroa mihin sattuu ellen ole täysin varma siitä, mitä luin..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.10.2011, 17:20
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Kun ei nyt jaksa googlettaa, niin löytyykö noita nastojen jälkiasennussarjoja mistään? Onko kokemusta miten pysyvät?
Entä kesäksi irroitus, saako samoihin reikiin nastat tiukasti takaisin seuraavana talvena?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.10.2011, 17:29
SunFire Red:n Avatar
SunFire Red SunFire Red ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.08.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 85
Perusasetus

Ite laitoin 31" BFG Allterraineihein viime talvena 15mm poranastat.Kevällä vaan akkukoneella pois ja ensi talveks takas(jos renkaan pinta riittää).Yksikään nasta ei ollut lähtenyt,irti ainoastaan yhdestä oli kärki irronnut.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.10.2011, 18:14
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Yks talvi tuli ajettua Insa Turbo Saharoilla 30"*9½" nastotettuna Mitsun L200:lla ja ihan oli OK meininki. Nastat haettiin ihan rengasliikkeestä eli ei ole helposti irroitettavissa. Olis tarkotus ruuvata Jeepin alle ens talveksi, joten katellaan kokemuksia sen jälkeen...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.10.2011, 06:00
Varakone Varakone ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.09.11
Sijainti: Sysmä, Suomi
Viestit: 9
Perusasetus

Jospas ottaisin kantaa, kun työkseni nastoja laittelen.Ainoa oikea nasta laitetaan paineilmapistoolilla. Se ei katkeile (kuormurikoko) eikä tynkä kierry kivien avustuksella runkoon. Kesto on tietenkin huippuluokkaa.

Valmiiksi reijitetyt kumit voidaan nastoittaa hyvin pääasiassa uutena, mutta oikeastaan parempi kun reikiä ei olisikaan, jolloin voisi tehdä just oikeanlaiset reijät valitulle nastatyypille.

Offarille 11/15 on ihan jees talvipieksuun toki saa olla pintaa sen verran kuin kuormurissaki , että uskaltaa laittaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.10.2011, 17:16
popo99:n Avatar
popo99 popo99 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.06.04
Sijainti: Salo
Viestit: 1.306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Varakone Näytä viesti
Jospas ottaisin kantaa, kun työkseni nastoja laittelen.Ainoa oikea nasta laitetaan paineilmapistoolilla. Se ei katkeile (kuormurikoko) eikä tynkä kierry kivien avustuksella runkoon. Kesto on tietenkin huippuluokkaa.

Valmiiksi reijitetyt kumit voidaan nastoittaa hyvin pääasiassa uutena, mutta oikeastaan parempi kun reikiä ei olisikaan, jolloin voisi tehdä just oikeanlaiset reijät valitulle nastatyypille.

Offarille 11/15 on ihan jees talvipieksuun toki saa olla pintaa sen verran kuin kuormurissaki , että uskaltaa laittaa.
paljooks muute tollaane nastotus pyöreest kustantaa norminastoilla?
__________________
Mouho Motorsport
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 11:30 (GMT +2).