![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() On se nyssi hiano... ![]()
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs tästä tulee?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Noh, jos laittais Rangen kasin, Laplanderin vaihteiston ja jakiksen, porttaalit, xenonvalot, ledejä, maalais pinkiksi ja upottais jänkään...
Tai sitten leikkii luuseria ja entisöis likipitäen hyväksi. ![]() Eli edittinä: Olis tosiaan tarkoitus tehdä tuolle semmoinen kevyt käyttöentisöinti. Se, millaisella aikataululla, onkin jo toinen juttu... Eli seuraavaa vois olla luvassa: -Kone kuntoon, ei mitään ihmevirityksiä. Kunhan toimii ja on ns. hyvä. -Rungon putsaus, korjaus ja maalaus... Jopa galvanointi. -Koripeltien siistiminen, esimerkiksi soodapuhallutuksella. Alkuperäisenkaltaista tai ainakin -väristä maalia kehiin ja hyvä niin. -Istuimet ja rättikatto rautoineen suoraan Ritanniasta.. Jos rahat riittää. -Sähköt toimiviksi ja jollain aikataululla alkuperäisiksi. Vaihtovirtalaturi olis kova sana, samoin - maadoitus. -Jarrut joko alkuperäisiksi tai vastaavasti päivitettyinä 2-sarjalaisen palikoilla, jotta saataisiin 2-piiriset jarrut käyttöön. Eli käyttökuntoon siten, että mm. museokatsastusta ei tehdä mahdottomaksi, eikä liiemmin vaikeaksikaan... Viimeksi muokannut Nalle : 10.10.2011 17:09 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jos teknistä tietoa/osia tarvitset,niin soittoa Eskelinin Svantelle Sipooseen.
Svante on oikea guru noitten ykkössarjalaisten suhteen. Svanten numeron saat privana jos tarvitset ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Juu.. Svanten nummero on tuossa luurissa jo. Kiitokset kuitenkin.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Harbor Cruisers |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on oikea merkki! Japskejahan tulee vastaan joka toinen...tylsää.
Nykyaikaisempi kone+laatikko 33" renkaat ja ehkä lukko(ja) ,niin son siinä! |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Muutoin kori on suurinpiirtein ehyt ja jopa hyvä. Muutamat rautaosat vaativat huolenpitoa ja silmittelyä, muttei mitään ihmeempää. Runko on kauttaaltaan ruosteessa, mutta mitään hälyttävää ei pikaisilla silmäilyillä ole havaittu. Mutta jottei se enempiä happanisi, niin siksi perusteellinen puhdistus ja maalaus on listoilla. Tuon soodapuhalluksen yhtenä ajatuksena olisi puhaltaa tuosta korista jälkikäteen maalattu tummempi vihreä pois.. Alkuperäinen maali on ollut hailakan sinivihreä ja se haluttaisi kaivaa esille. Mutta uudelleenmaalauskaan ei ole poissuljettu vaihtoehto. Ja tokihan nyt meikäläisen mielessä on lukot ja isompi rengastus, mutta taitaapi olla, että siihen hommaan koitetaan kaivaa hieman tusinamaisempia kamppeita. Eli tämä pysynee mahdollisimman vakiona. JA edittinä taas seuraavanlaista.. Eli auton alla käynti vahvisti sen tosiasian, että runko pitää ottaa käsittelyyn. Mitään suurensuurta ei löytynyt, mutta aina jotain pientä kuitenkin. Mm. tulipelti on revattu jollain hassulla pellinpalalla runkoon simpukan kohdalta. Mene ja tiedä miksi, mutta jotain sieltä löytynee, kun lähemmin kurkkii. Vesipumppu taitaa olla aika kaputt. Jos siihen korjaussarjaa kehtais alkaa haeskelemaan, tai vaihtoehtoisesti Loordien maasta tilailis uuden pumpun. Sähköt on joku tehnyt tuohon autoon ihan itse. Eli ne pitää joko parsia ihan uusiksi tai vaihtoehtoisesti tilailla johtosarjat jostain. Niitäkin on nyt jo pari paikkaa ilmennyt, joten sekään ei liene isompi ongelma. Suurin puute näyttää olevan nuo alkuperäiset puolikuun malliset takavalot. Ne on kadonneet johonkin ja paikalle on istutettu aina niin ihanat Talmut -tai vastaavat.. Ei silti, ihan sympaattiset ne on nekin, mutta alkuperäiset tai niiden kaltaiset laitetaan ilmanmuuta hakuun. Jarrupääsylinteri on ottanut itseensä senverran pahasti, että se on totaalisen jumissa. Todennäköisesti muutkin jarrusylinterit vaativat käsitöitä, mutta niitäkin kuulemma maailmalta saa, jos entiset on sökönä. Jarrujärjestelmä päivittyy äskeisen konttaamisen herättämien ajatusten myötä kaksipiiriseen ja alkuperäiset (?!) jarruputket vaihtuvat uudemmanmallisiin. Kojetaulu pitää purkaa suurilta osin ja tulipellistä hitsailla parit ruostepaikat kuntoon. Samoin pitää paikkailla maailmanmiesten tekemiä reikiä muutenkin kuin vain tuon helevetin ruman kellon kohdalta. Niin, ja ratti pitää joko uusia tai vaihtoehtoisesti korjata. Se on parista kohtaa aika ikävässä kunnossa, plus että keskiölevy puuttuu tyystin. Eli käsitöitä on tarjolla. Viimeksi muokannut Nalle : 11.10.2011 18:56 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Noniin.... Projekti on edennyt astraalitasolla enemmän ja vähemmän.
Seuraavaa on tehty: Koneelle juotettu öljyä ja pyöritelty kammesta, niin männät oppii pomppimaan ylös-alas.. Paperihommia selvitelty siihen malliin, että mikäli ei historiateidoista löydy auton alkuperäistä rekisterinumeroa tai todistetta siitä, että ko. pirssi on joskus ollut Suomen kilvissä, joutuu makselemaan hieman autoveroa. Veron määrää ei kukaan vielä osaa sanoa, mutta tuskin kovin suuresta summasta voidaan puhua. Eli maksimissaan jonkun satasen. Todennäköisimmin muutamia kymppejä. Eli mitään tämän suurempaa ei ole vielä tapahtunut, mutta tarkoitus olikin, että tuon kanssa ei turhaa työtä aleta tekemään. Kilpiinsaannin edellytykset selvitetään ennenkuin mitään muuta tehdään. Mutta jotain kumminkin. Auton vaihdelaatikko on mitä suurimmalla todennäköisyydellä alkuperäinen. Kone on vaihtunut todennäköisesti 50-luvulla ja se alkuperäinen "siamilainen" on kadotettu ties minne. Moottori on edelleen 2-litrainen, samalla tavalla kuin alkuperäinenkin on ollut, mutta sillä erotuksella, että itse kone on vahvempaa tekoa. Se alkuperäinen mottihan on ollut 1.6sesta poraamalla kasvatettu 2-litrainen ja siltä osin vissiin heikko, joskun harvinainen kapistus. Rungon kävin hieman tarkemmin läpi, eikä sieltä edelleenkään mitään kovin kamalaa löytynyt. Esimerkiksi reikiä ei löytynyt toistaiseksi lainkaan. Eli ilmeisen terveen oloinen se on siltäkin osin. Suunnitelmia on kehitelty siihen malliin, että autoon ei todennäköisesti pultata ensimmäistäkään ylimääräistä valoa. Eli mm. suuntavilkut, joita tuossa ei alunperinkään ole ollut, tehdään ns. jenkkityylillä jarruvalolle ja etuparkille. Mutta näin tälläerää. Viimeksi muokannut Nalle : 27.10.2011 11:01 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Terve,
Hieno projekti! Jos tuntuu että on tarvetta niin löytyy 55 serieksen vanteet maalattuna "limestone" sävyyn. Riittää vararenkaaksikin. Laitahan YV:tä jos kiinnostaa :-) -Martin |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Land Rover Series 1 -56 | Racingrabbit | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 06.06.2011 07:08 |
Myydään Land Rover Series 109 stw | Jukkar | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 08.12.2009 22:46 |
M: Land rover series II | Hippo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 26.02.2007 20:37 |
M land rover series IIa -70 109 | jamezz | O/M/V Muut | 2 | 13.03.2005 23:22 |
M: Land Rover 88" series lll | O/M/V Muut | 0 | 31.07.2004 18:19 |